۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳

روحانی خود را اصلاح‌طلب نمی‌داند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحانی اصلا خود را اصلاح طلب نمی‌داند و برخی از اصلاح‌طلبان هم او را قبول ندارند، گفت: سهم خواهی مشارکتی‌ها از روحانی توهمی است که این آقایان در ذهن خود طراحی می‌کنند.
کد خبر : ۱۲۴۷۵۷

  صراط مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،با اشاره به فعالیت برخی از چهره‌های همسو با رئیس جمهور منتخب برای تشکیل جبهه جدید در فضای سیاسی کشور،گفت: به نظرم الان قضاوت و تحلیل درخصوص راه اندازی تشکل‌های جدید زود است، چرا که هنوز روحانی شاخص‌های اعتدال را مشخص نکرده است، ضمن آنکه بعید بدانم وی به دنبال حزب دولت ساخته باشد یا از نزدیکان و اطرافیانش بخواهد حزب یا تشکلی هسو با دولت راه اندازی کنند.

وی افزود: البته بعضی از افراد مواضعی را مبنی بر تشکیل جبهه اعلام کرده‌اند، باید ببینیم تعریف آنها از جبهه چیست.برخی از جبهه‌ها موقتی هستند وبرای انجام امری تشکیل می‌شوند، اما حزب نیاز به ساختار قوی و فعال دارد. بنابراین تعریف جبهه با حزب متفاوت است، پس باید به مرور زمان شاهد راه‌اندازی برخی از تشکل‌های جدید و نحوه تعرف آنها از فعالیت های سیاسی بمانیم.

"اما به اعتقاد بنده با تجربه احزاب دولت ساخته همچون حزب کارگزاران سازندگی و جبهه مشارکت در دولت‌های سازندگی و اصلاحات نزدیکان روحانی و حتی خود وی تمایلی برای تشکیل حزب دولت ساخته نخواهند داشت".

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه حزب کارگزاران سازندگی، جبهه مشارکت و رایحه خوش خدمت تجربه خوبی را از خود در فضای سیاسی کشور به جا نگذاشتند، به عملکرد تند حزب کارگزاران و مشارکت اشاره و خاطرنشان کرد: آنها فقط به دنبال این بودند تا قدرت در درون حزب دست به دست شود که این خلاف شایسته سالاری است بنابراین معتقدم  با تجربه تلخ احزاب دولت ساخته، دولت روحانی شایسه سالاری را محدود به نزدیکان خود نخواهد کرد.

شاکری در ادامه درخصوص موضع گیری یکی از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت مبنی براینکه برای بازگشت این جبهه منتظر فضای جدید سیاسی هستیم، اظهارداشت: احزاب داخل نظام می‌توانند فعالیت کنند و هیچ مانعی برای فعالیت آنها پیش نخواهد آمد، کمااینکه در حال حاضر تعدادی از تشکل‌های اصلاح طلب در صحنه سیاسی فعال هستند. اما دستگاه قضا حکم انحلال جبهه مشارکت وسازمان مجاهدین را صادر کرده و همین دستگاه باید درباره فعالیت مجدد آنها اظهار نظر کند. به همین جهت بازگشت جبهه منحله مشارکت ربطی به آمدن و آغاز به کار دولت روحانی ندارد.

وی با بیان اینکه اعضای جبهه منحله مشارکت و برخی از اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی از روحانی هستند، تصریح کرد: نزدیکی مشارکت به روحانی واقعا پدیده عجیبی است، چرا که آقای روحانی اصلا خود را اصلاح طلب نمی‌داند و برخی از اصلاح‌طلبان هم او را قبول ندارند. پس موضوع سهم خواهی،حمایت از دولت و طرح فضای جدید سیاسی فقط خیال و توهمی است که این آقایان در ذهن خود طراحی می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تاکید کرد: تعریف دقیقی از اصلاحات ارائه نشد و این عدم تعریف باعث عدم موفقیت این گفتمان در فضای سیاسی کشور شد.اصلاحات از یک واژه زیبا آغاز و به عمل زشت برخی از اصلاح طلبان در فتنه 88 ختم شد.

منبع: تسنیم