۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
ماینده جنبش اعتراضی جنوب یمن

ایران حامی مقاومت در منطقه است

نماینده جنبش اعتراضی جنوب یمن در نشست‌های‌ گفت‌وگوی ملی این کشور با اشاره به اینکه ایران حامی مقاومت در منطقه است و ما آماده‌ایم، دست خود را به سوی ایران دراز کنیم، تاکید کرد که مردم یمن ملتی مقاوم است که تسلیم را نمی‌پذیرد.
کد خبر : ۱۲۴۹۰۹

  صراط: «عبدالله ناشر» نماینده جنبش اعتراضی جنوب یمن  به کشورها و طرف‌هایی که این جنبش را را به دریافت کمک از جمهوری اسلامی ایران متهم می‌کنند، پیغام داد که ایران به وضوح و آشکارا علیه طرح‌ها و اهداف رژیم صهیونیستی و کشورهای امپریالیستی و مرتجع در منطقه گام برمی‌دارد و ما از اینجا و از پای میز مذاکره و گفت‌وگوی ملی در داخل یمن به ملل عربی و اسلامی اعلام می‌کنیم که آماده هستیم تا دست خود را به سوی ایران دراز کنیم و رضایت و عدم رضایت کشوری یا طرفی برای ما مهم نیست.

ناشر در ادامه مصاحبه خود گفت که جمهوری اسلامی ایران به مهمترین و بزرگترین حامی مقاومت در منطقه تبدیل شده است و بدانید که مردم یمن، ملتی مقاوم است و به مقاومت عشق می‌ورزد و هیچ‌گاه کسانی را که در برابر دیگران سرود می‌آورند، نمی‌پذیرد، چون بر این باور است که این افراد و طرف‌ها بیش از منافع کشورها و ملت‌های خود نگران خود و منافع خود هستند و تلاش دارند، منافع بیگانگان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

وی افزود: شیوخ و شاهزادگانی که خود را به «گوسفندی» تبدیل کرده‌اند و تنها در برابر خواسته‌های کشورهای دیگر سر فرود می‌آورند و مقابل آنها سر تکان می‌دهند، بدانند، اگر آنان خود را گوسفند کرده‌اند، هستند ما شیر هستیم و با طرح رژیم صهیونیستی مخالفیم و از تمام توان و قدرت خود برای مقاومت در برابر این طرح استفاده می‌کنیم. آنها بدانند، جوانان ما برای رویارویی با آنها آماده هستند، از این رو ما به حمایت سازمانی از سوی جمهوری اسلامی و محور مقاومت و در راس آن، «سید حسن نصر الله»، دبیرکل جنبش حزب الله و قهرمان اعراب و اسلام نیاز داریم و آماده‌ایم که دست خود را به سوی آنان دراز و با آنان همکاری کنیم.

خط ما، خط مقاومت است

ناشر در ادامه مصاحبه خود گفت: جمهوری دموکراتیک خلق یمن در گذشته و در زمان آغاز جنگ عراق و ایران، آشکارا در کنار جمهوری انقلاب اسلامی ایستاده بود، چراکه این خط، خط ما است و ایستادگی ما در کنار جمهوری اسلامی ایران به خاطر خواسته‌ها و چشم داشت‌های بزرگ و کوچک‌امان نیست. ما به عنوان ملت جمهوری دموکراتیک خلق یمن به این راه خود ادامه می‌دهیم، حتی اگر بگویند که از سوی ایران حمایت می‌شویم، ما می‌دانیم، کسانی هستند که اینگونه می‌اندیشند واینگونه سخن می‌گویند، آنان کسانی هستند که در قبال این موضع گیری‌های خود، چک‌های تضمین شده از کشورهای دیگر دریافت می‌کنند و هیچ‌گاه به مردم یمن و کرامت آنها فکر نمی‌کنند.

ما با کسی هستیم که اسرائیل را دشمن خود می‌داند

در خصوص اهمیت رابطه میان یمن و ایران، الناشر گفت: من در خصوص رابطه ایران و یمن نمیتوانم سخنی بگویم، چون کسانی که در راس حکومت و قدرت قرار دارند، تحت کنترل ریال‌های سعودی و دلارهای آمریکایی هستند. ما به دنبال کرامت مردم یمن هستیم و حامی کسانی هستیم که اسرائیل را دشمن خود می‌داند و بالطبع هرکس که آمریکا و اسرائیل را دوست خود بداند، دشمن ماست. این خط مشی فکری ماست و کسانی که در برابر خواسته‌ها و اهداف بیگانگان سر فرود آورده و تسلیم شده‌اند، باید که بیدار شوند، چون پس از اشغال و از دست رفتن بیت المقدس دیگر جایی برای کسی که بگوید من عرب هستم، باقی نمی‌‌ماند.

کسانی که درپی جهاد در سوریه هستند، مزدور رژیم صهیونیستی هستند

الناشر سخنان خود را این‌گونه به پایان می‌رساند: کسانی که در پی جهاد در سوریه هستند، مزدور رژیم صهیونیستی هستند و در راستای طرح رژیم صهیونیستی و کشورهای امپریالیستی و کشورهای مرتجع عربی از جمله رژیم سابق قطر و عربستان سعودی گام برمی‌دارند. من از نظام کنونی قطر و از ملت عزیز قطر و رهبری جدید آن می‌خواهم که دست خود را به سوی رهبران سوریه و نظام این کشور و سران و رهبران مقاومت در منطقه دراز کنند و جنایات‌ رژیم سابق را در کشور سوریه و علیه مردم آن تکرار نکند،  چراکه این جنایات پایانی ندارد و مردم سوریه از کسانی که دست به این جنایات فراموش نشدنی زده‌اند، انتقام خواهند گرفت.  

منبع: فارس
برچسب ها: ایران مقاومت صراط