۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
حمدین صباحی:

«اخوان» وارد آشتی ملی شود

رئیس حزب «جریان ملی» در سالروز انقلاب 23 جولای سال 1952 تأکید کرد که اختلاف گروه اخوان المسلمین با ملت مصر است نه با گروه سیاسی خاص و آنها باید به خواست مردم احترام بگذارند.
کد خبر : ۱۲۴۹۲۰

 صراط: به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، «حمدین صباحی» رئیس «جریان مردمی» و یکی از رهبران حزب نجات ملی مصر، در سالروز انقلاب 23 جولای سال 1952 با تأکید بر تاریخ پربار مصر گفت: جمال عبدالناصر در قلب‌های ما زنده است و انقلاب 30 ژوئن و 25 ژانویه با انقلاب سال 52 در ارتباط است.

وی با اشاره به تحولات سیاسی کشور نیز تأکید کرد که اخوان المسلمین باید به اراده و خواست ملت احترام بگذارند و بدانند که اختلاف آنها تنها با یک جریان سیاسی نیست بلکه با همه ملت مصر است.

صباحی افزود: مردم مصر کسانی بودند که مرسی را از قدرت برکنار کردند و اخوان باید به این مسئله احترام بگذارند و بدانند که باید از خشونت دوری کنند و با همه گروه‌های دیگر  وارد آشتی ملی شوند زیرا مصر امروز نیازمند آشتی ملی است.

وی همچنین با حضور در کنار قبر «جمال عبدالناصر» دومین رئیس جمهور مصر و یکی از مهم ترین شخصیت‌های سیاسی اعراب که برای مدت کوتاهی مصر و سوریه را تحت عنوان «جمهوری عربی متحد» همپیمان کرد، به وی ادای احترام کرد.

23 جولای سال 1952 افسران ارتش مصر به رهبری تعدادی از فرماندهان ارتش از جمله «جمال عبدالناصر» و «انور سادات» در کودتایی سفید اداره امور کشور را به دست گرفتند و «ملک فاروق» شاه کشور را وادار به کناره گیری کردند و «احمد فواد» ولیعهد را جانشین او کردند.

این کودتا ابتدا «جریان متبرک» نامیده می‌شد و بعد از آن اصطلاح «انقلاب 23 جولای» بر آن اطلاق شد و آغاز دوران پیشرفت مصر در زمینه‌های مختلف به شمار می‌آید.

منبع: فارس
برچسب ها: اخوان ملی صراط
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم