۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

تأکید البرادعی بر آشتی ملی

معاون رئیس‌جمهور موقت مصر در امور بین‌الملل در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تلاش صادقانه دولت موقت بر آشتی ملی تأکید کرد.
کد خبر : ۱۲۵۱۰۲

صراط: به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور دولت موقت مصر در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر تلاش دولت موقت مصر بر آشتی ملی میان همه گرو‌ه‌های مصری تأکید کرد.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس‌ها تحولات مصر و منطقه بررسی شد و معاون رئیس جمهور اقدامات دولت موقت برای برپایی آشتی ملی واقعی به منظور حل و فصل دغدغه‌های ملت مصر را به اطلاع همپیمانان بین المللی قاهره رساند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که همه موسسات و نهادهای دولتی تلاش خواهند کرد تا با همه مطالبات حقوق بشری مردم خود را وفق دهند تا دموکراسی واقعی که خواسته ملت در انقلاب ژانویه 2011 و ژوئن 2013 بوده محقق شود.

البرادعی یادآور شد که همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مصر می‌توانند که در آشتی ملی حضور داشته باشند مگر کسانی که با به خطر انداختن امنیت کشور قانون را زیر پا گذاشته‌اند.

بر اساس این بیانیه دبیر کل سازمان ملل و کری و اشتون نیز بر آینده روشن و دموکراسی که حق مردم مصر است تأکید کردند و ابراز امیدواری کردند که ملت مصر بتوانند حاکمان خود را انتخاب کنند و آزادی بیان داشته باشند و از برابری بهره ببرند.

منبع: فارس