۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶

واکنش‌ها به فراخوان روز جمعه در مصر

در پی فراخوان امروز (چهارشنبه) وزیر دفاع مصر برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه احزاب و جریان‌های مختلف مصری به فراخوان او واکنش نشان دادند.
کد خبر : ۱۲۵۱۱۳
صراط: به نقل از پایگاه اینترنتی النشرة، جنبش "تمرد" مصر در واکنش به اظهارات عبد الفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر اعلام کرد که السیسی خواستار برگزاری تظاهراتی در روز جمعه و دخالت ارتش برای پایان دادن به خشونت و ترور شد.

این جنبش افزود: تظاهرات روز جمعه با هدف درخواست برای محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و در حمایت از ارتش مصر در مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود.

"تمرد" مصر همچنین اعلام کرد: شرکت در تظاهرات روز جمعه وظیفه ملی است و همه شهروندان مصری برای مبارزه با خشونت و تروریسم باید در آن شرکت کنند.

این در حالی است که حزب "آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر اعلام کرد: ما در تظاهرات روز جمعه شرکت خواهیم کرد و تا ارجاع مشروعیت از پای نخواهیم نشست.حزب سلفی نور نیز از مصری‌ها چه مخالفان و چه موافقان مرسی خواست روز جمعه تظاهرات نکنند.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست وزیر دفاع برای تظاهرات به منزله دموکراسی گزینشی غیرقابل قبول است.

این حزب از مصری‌ها خواست در این تظاهرات شرکت نکنند.

این در حالی است که نخستین جلسه مذاکرات ملی گروه‌های مصری با حضور چهره‌های مخالف نظام محمد مرسی و در میان تحریم اعضای حزب آزادی و عدالت امروز در قاهره افتتاح شد.

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر در این نشست وحدت و مذاکرات ملی را تنها راه برون رفت از بحران مصر خواند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مصر جمعه تمرد صراط
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند