۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰

خداحافظی تلویزیون با شیاطین

امسال 3 سریال برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان انتخاب شد، سه سریالی که خبری از مسائل ماورائی در آن ها نبود.
کد خبر : ۱۲۵۲۹۷
صراط  ابتدا قرار بود بود تلویزیون ایران با5 سریال به استقبال ماه مبارک رمضان برود، اما این اتفاق نیفتاد و مسئولان سیما تصمیم گرفتند که امسال به پخش سه سریال بنده کنند. شامگاه دوشنبه 10 تیر بود که علی دارابی معاون سیما در برنامه اخبار شبانگاهی حاضر شد و اعلام کرد که  پخش سه سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «خروس» ساخته سعید آقاخانی و «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار از شبکه‌های یک ، دو و سه سیما قطعی است.

«دروازه بهشت» و «بچه‌های نسبتا بد» دو سریالی بودند که از گردونه پخش سیما جا ماندند تا امسال شاهد ترافیک کمتری در زمان پخش سریال‌های مناسبتی باشیم.

شبکه یک سیما امسال ساخت سریال‌مناسبتی ماه رمضانش را به کارگردانی سپرد که پیش از این دو سریال صاحبدلان(سال 1385) و نردبامی برای آسمان(سال 1388)را کارگردانی کرده بود. او با همراهی تیم تولیدش به سراغ موضوعی طنز رفت و زودتر از سایر کارگردان‌ها کارش را کلید زد.

لطیفی هم در گفت و گویی با اشاره به این مطلب که  اگر در پروژه‌ی «دودکش» کمبود بودجه خیلی احساس نشد، به خاطر برخورد تهیه‌کننده بود، گفت: «دوستان فکر نکنند لطیفی نظر‌کرده تلویزیون بوده و امکانات کامل در اختیارش قرار گرفته است‌. ما با همه گروه‌ها برابر بودیم و خود تهیه‌کننده سعی کرده که مشکلات را کمتر کند.»

«خروس» انتخاب شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان بود. کارگردان این سریال سعید آقاخانی بود و نویسنده متن آن مصطفی کیائی. این سریال هم طنز است و در آن بازیگرانی چون حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، اکبر اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم‌زاده، ملیکا شریفی نیا، دانیال معصومی، سیروس میمنت، بهشاد شریفی، حمید لیقوانی، کریم قربانی، عاطفه قربانی و عزت الله مهرآوران نقش‌آفرینی می‌کنند.

شیکه سوم اما به سراغ ملودرامی خانوادگی رفت که درآن بازیگرانی چون مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی و هستی مهدوی‌فر به ایفای نقش می پردازند. این سریال «مادرانه» نام دارد و کارگردان آن جواد افشار است.

نکته جالب توجه سریال‌های امسال فرار سیما از زیر بار سریال‌های ماورائی و شیاطین مختلفی بود که طی این سال‌ها در ماه رمضان به جعبه جادو می‌آمدند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته تیم تولید هر سریال کوشیده بود تا از صدای یک خواننده برای ترانه تیتراژ ابتدایی یا پایانی استفاده کند. احسان خواجه امیری ، محمد علیزاده و رضا صادقی سه خواننده‌ای بودند که به ترتیب ترانه تیتراژ سریال‌های«مادرانه»، «خروس»  و «دودکش» را اجرا کردند.

در این بین اما تفاقاتی هم برای این ترانه‌ها افتاد، شب اول پخش، تیتراژ «مادرانه» بدون صدای احسان خواجه امیری روی آنتن برود.

 

امسال در حالی غلبه با سریال‌های طنز بود که نبود چنین رویکردی در سال‌های گذشته باعث انتقاد مخاطبان از صدا و سیما شده بود.

سریال‌های تلویزیونی امسال اما رقابت مهیجی با هم نداشتند، هر سه سریال از لحاظ کیفی در سطح متوسطی بودند. در این بین ترکیب بازیگران سریال «دوکش» در کنار ملودرام «مادرانه» توانست نظر مخاطبان را بیشتر جلب کند. در نظر سنجی خبرآنلاین هم این دو سریال بیشترین امتیاز را کسب کردند.

در بین بازیگران سریال‌های امسال هم بازی هومن برق‌نورد بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفت. در نظر سنجی خبرآنلاین این بازیگر مقام اول را به دست آورد و بعد از او به ترتیب مهدی سلطانی، لعیا زنگه و بهنام تشکر(به صورت مشترک) در جایگاه دوم و سوم ایستادند

مهدی سلطانی که نقش اردلان را در سریال مادرانه بازی می‌کند، پیش از این گفته بود که نقش‌‌اش در این سریال متفاوت است

بهنام تشکر بازیگر نقش نصرت در سریال «دودکش» هم در گفت و گو با خبر آنلاین به نکته جالبی اشاره کرد، او گفت که «یک روز پشت صحنه با بچه ها صحبت می کردم و می گفتم به ضرس قاطع هومن برق نورد در این سریال می درخشد.»

سه سریال امسال به میانه راه پخش رسیده‌اند و با ید دید در پایان چه اتفاقی برای این سریال‌ها رخ می‌دهد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم