۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶

کاهش تحریم‌های‌صادرات‌کالاهای پزشکی

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های صادرات تجهیزات پزشکی به ایران را کاهش داده است.
کد خبر : ۱۲۵۴۰۳

صراط: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های صادرات تجهیزات پزشکی به ایران را کاهش داده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، دستگاه الکتروکاردیوگرافی، برای ثبت الکتریکی فعالیت بیماران قلبی و دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی جزو اقلامی هستند که صادرات آنها به تأیید قبلی نیاز ندارد.

تحریم‌های غیرقانونی طراحی شده از سوی امریکا بر ضد ایران بر پایه اتهامی بی‌اساس مبنی بر پیگیری اهداف غیرنظامی در برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی به این کشور تحمیل شد.

به خاطر تحریم‌های یک جانبه آمریکا و متحدانش علیه ایران، ورود برخی داروهای خاص به ایران با مشکل همراه شد و زندگی شمار زیادی از بیماران، به ویژه مبتلایان به بیماری‌های خاص را به خطر انداخت.

اگرچه تحریم‌های آمریکا علیه ایران مستقیما دارو را در بر نمی‌گیرد اما این تحریم‌ها علیه نظام بانکداری باعث شد به علت بروز مشکل در انتقال ارز مورد نیاز برای خرید اقلام دارویی، واردات آنها با دشواری‌های زیادی همراه شود.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز، پنجشنبه ادعا کرد این تغییر در سیاست آمریکا بخش مهمی از سیاست‌های این کشور در اعمال تحریم‌هاست.

وی گفت: «ما در حین اینکه اعمال تحریم‌های خود علیه ایران را ادامه می‌دهیم به این هم متعهد هستیم که راه مبادلات انسانی را سد نکنیم.»

منبع: فارس