۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

یزدی: سخنان رهبری ازانتخابات مهم‌تربود

نباید مهم‌ترین امری را که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم رخ داد از نظر دور داشت. آن اتفاق مهم رفتار رهبری نظام در آستانه انتخابات است.
کد خبر : ۱۲۵۵۱۰
صراط ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران در گفت وگو با روزنامه اصلاح طلب  گفت: نباید مهم‌ترین امری را که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم رخ داد از نظر دور داشت. آن اتفاق مهم رفتار رهبری نظام در آستانه انتخابات است. یک روز مانده به رای‌گیری برای انتخابات گفتند حتی کسانی که به نظام معتقد نیستند هم در انتخابات شرکت کنند. پس از مشخص شدن نتیجه انتخاب مردم هم از شرکت کننده‌ها در این انتخابات تشکر کردند. این اقدام رهبری خیلی مهم است، شاید مهم‌تر از نتیجه انتخابات.

وی افزود: این گفته ایشان به عنوان بالاترین مقام در جمهوری‌اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حق مخالفان و منتقدان سیاسی بود. پس از این فرمایش رهبری باید کلیت نظام حقوق مخالفان یا منتقدان را به رسمیت بشناسد.

یزدی در همین راستا نتیجه گرفت: روحانی خواه ناخواه باید آهنگ تغییرات مطلوب را با افزایش سطح تساهل و تحمل مخالفان اصلاحات تنظیم کند.

او افزود: مخالفان و منتقدان نظام، باید با رعایت چارچوب‌های قانون اساسی، حقوق خود را دنبال کنند. به رسمیت شناختن مخالفان و منتقدان معادل تامین حقوق قانون آنان نیست. پیگیری تامین حقوق مخالفان و منتقدان، در این مقطع ضروری است. البته همچنان تاکید می‌کنم نباید در پیگیری این حقوق ساختار‌شکنی رخ دهد یا اصراری برای به دست آوردن زودهنگام حقوقمان داشته باشیم.

یزدی همچنین گفت که "امروز روحانی نباید تنها به عنوان رییس‌جمهوری کشور عمل کند. رای مردم او را درعین‌حال تبدیل به یکی از رهبران جنبش اصلاح‌طلبی و دموکراسی‌خواهی کرده است. آقای روحانی باید هرجا لازم شد به عنوان یکی از رهبران جنبش سخن بگوید."
منبع: بهار