۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
با وجود شعار اعتدال و عدم سرمایه سوزی

جای خالی رقبای انتخاباتی روحانی در کابینه!

رقبای انتخاباتی روحانی پس از انتخابات به صورت جداگانه با او دیدار کرده و بر مبنای اخبار منتشرشده در خصوص نحوه همکاری با دولت آینده به بحث و گفتگو پرداخته بودند.
کد خبر : ۱۲۵۷۰۸
"گروه سیاسی صراط" - نام هیچ یک از رقبای انتخاباتی حسن روحانی در لیست کابینه یازدهم به چشم نمی خورد.
به گزارش گروه سیاسی صراط،  در حالی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و نیز بعد از پیروزی حسن روحانی با شعار "اعتدال"، بارها بر استفاده از تمام نیروها وسرمایه های کشور در دولت تاکید شده بود، لیست اسامی کابینه یازدهم که روز گذشته تقدیم مجلس شد، این مضوع را تصدیق نمی کند.
بر این اساس، رقبای انتخاباتی روحانی پس از انتخابات به صورت جداگانه با او دیدار کرده و بر مبنای اخبار منتشرشده در خصوص نحوه همکاری با دولت آینده به بحث و گفتگو پرداخته بودند.



به طور مشخص از محمدباقر قالی باف، علی اکبر ولایتی و محسن رضایی به عنوان افرادی نام برده می شد که حضور و همکاری آنها در کابینه یازدهم قطعی است اما در هیچ یک از گمانه زنی های اخیر نقشی برای آنها در کابینه در نظر گرفته نشده است.
در این خصوص، ابوالقاسم رئوفیان، سخنگوی جبهه ایستادگی  رایزنی با محسن رضایی برای حضور در کابینه روحانی را تایید کرده بود.
به گفته او، "آقای محسن رضایی پتانسیل خوبی برای احراز پست وزارت اقتصاد را دارد در واقع عزم  واراده ایشان در حل مشکلات اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین بنده معتقدم اگر آقای رضایی برای حوزه اقتصاد در نظر گرفته شود در مجلس از رای بسیاری بالایی برخودار خواهد شد که یکی از شاخصه های وزیر کابینه از منظر دکتر روحانی همین نکته خواهد بود."
با این وجود گمانه زنی ها در خصوص احتمال حضور رضایی در کابینه خیلی زود به فراموشی سپرده شد.
از سوی دیگر، حسین مظفر نیز در مصاحبه ای بعد از برگزاری انتخابات از قول قالی باف گفته بود "ما باید تسلیم اراده ملت باشیم هر کاری دکتر روحانی بخواهد حاضر به همکاری هستیم و کل برنامه های خود را در اختیار ایشان می گذاریم."
مظفر تاکید کرده بود اگر مسئولیتی به قالی باف در دولت یازدهم داده شود، او "حتماً قبول می کند" چراکه "شایستگی پست های بالا دارد و می تواند زینت دولت آقای روحانی باشد."
اگرچه دیدار قالی باف با روحانی درست پس از برگزاری انتخابات، گمانه زنی ها در خصوص حضور او در کابینه را به اوج رسانده بود، اما این موضوع نیز اندکی بعد فراموش شد.
علی اکبر ولایتی رقیب دیگر انتخابتی روحانی، فرد دیگری بود که از او به عنوان یکی از همکاران دولت آتی نام برده می شد. نزدیکی او به هاشمی رفسنجانی نیز احتمال حضور او در دولت آتی را افزایش داده بود. در گمانه زنی های مربوطه، از او به عنوان وزیر خارجه و یا دبیر شورای عالی امنیت ملی یاد می شد اما حتی نام ولایتی نیز در بسیاری از گمانه زنی های اخیر از لیست کابینه حذف شده است.
این در حالی است که حجت الاسلام روحانی در سخنان گوناگونی که بعد از پیروزی در انتخابات انجام داده، بر همکاری با تمام نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در دولت خود تاکید کرده است.

باید منتظر ماند و دید دولتی که گاه از آن به عنوان دولت آشتی ملی نام برده می شود، در گام بعدی خود در معرفی دیگر اعضای هیات دولت توجهی به نیروهای سیاسی رقیب خود به منظور تحقق شعار شایسته سالاری و استفاده از همه سرمایه های کشور خواهد کرد یا این وعده روحانی هم به فراموشی سپرده خواهد شد؟
نظرات بینندگان
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۲۵۰
۴۱۵
حاج محمود بای بای !!!
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۱۹
۱۵۴
آقای عدالت رفتی و قلب مارو ترکوندی رفتی و عدالت را در راه اندازی دانشگاه ایرانیان و .... هزینه کردی !!!
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۰۶
۱۱
اگراین نطق هاراسرنمیکردی چه میکردی
به مردم وعده خوش گرنمیدادی چه میکردی
تمام گوشهاراکرنمی کردی چه میکردی
به حرف اوضاع رابهترنمیکردی چه میکردی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۳۹
۹۴
خب باید وزن افراد رو هم در نظر گرفت
حقیقتا این کابینه عناصر اصلاح طلب اصولگرا و معتدل درش بودند ولی اینکه آقای قالیباف یا رضایی یا عارف در کابینه باشند خب اینها هر کدوم به اندازه یک دولت قدرت سیاسی و تیم اطرافیان دارن...رئیس جمهور برای پیش برد اهدافش به افراد همسو نیاز داره که کاملا مطیع تصمیماتش باشند....بنظر شما قالیباف همچین گزینه ایست؟؟
محرم بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۸۸
۲۹۲
قابل توجه صراط 8 سال کشورداری شما مدعیان اصولگرایی با نفت 130 دلاری و اختلاس 3000میلیاردی دیدیم که چطور کشور را به شعب ابیطالب و اقتصاد مقاومتی کشاندید.خدا مادر بزرگ 65 ساله ام را بیامرزه که اون زمان در فتح المبین و اقتصاد تهاجمی بودیم!!
ضمنا صراط اون خبری که نوشتی روحانی محبوب نیست ملاحظه فرمودین 80 کشور از بلاد جهان خودشون را برای مراسم تحلیف کشوندن تهران!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۵۷
۱۵۴
شما حف هاي روحاني را گوش نكرديد گفت استفاده ميكنم ولي هر استفاده اي از طريق كابينه نيست
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۱:۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۵
۱۳۳
در 4 سال آینده شاهد پیوستن احمدی نژاد به اصلاح طلبها هستیم و انشاالله با همین روند ایشون در سال 92 علیه روحانی وارد صحنهمیشه....یه عده خز و خیل هم عین قبل انتخابات عین مسیح(نعوذ بالله)از احمدی نژاد دفاع میکنن...احمدی مچکریم!
محمدصادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۲۳۸
۱۵۲
معنی اعتدالم دیدیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
۳۳۲
۶۳
روحانی بدون اجازه هاشمی آب نمی خورد