۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

واکنش سعودی ها به جدایی عضو خاندان

مقامات عربستان سعودی که می کوشند با سکوت در قبال جدایی یک عضو خاندان سعودی و بیانیه انتقادی او، از پاسخگویی در این باره طفره بروند، خواهر خالد بن فرحان را به عنوان گروگان در منزلش محبوس کردند.
کد خبر : ۱۲۶۰۱۹
صراط: خبرنگار و فعال سیاسی عربستانی که با عنوان "مجتهد" در سایت تویتر به افشاگری علیه حاکمان عربستان می پردازد، اعلام کرد پس از انتشار بیانیه "خالد بن فرحان بن عبدالعزیز" و اعلام جدایی او از خاندان سعودی، یکی از اعضای ارشد آل سعود، خواهر خالد بن فرحان را گروگان گرفته اند تا از این طریق مانع از اقدامات بعدی خالد بن فرحان شوند.


خالد بن فرحان بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی

مجتهد که دو روز پیش خبر جدایی خالد از خاندان سعودی و بیانیه او را منتشر کرده بود، امروز گزارش داد؛ فرحان بن عبدالعزیز، پدر خالد نیز از منتقدان حکومت بود و به همین علت ممنوع الخروج شده بود، اما فرزندان او توانستند برای تحصیل از کشور خارج شوند.

مجتهد افزود: یکی از خواهران خالد که دندان پزشک است، به محض بازگشت به عربستان بازداشت شد و در حبس خانگی قرار گرفت و این موضوع باعث تاخیر در اعلام موضع خالد شد.

مجتهد تأکید کرد: مقامات آل سعود بعد از اینکه متوجه شدند خالد قصد دارد بیانیه ای صادر کند تهدید کردند که به خواهرش آزار خواهند رساند، اما او تصمیم گرفت درنگ نکند و به این کار ادامه دهد که چه بسا این اقدام آنها را از این کار بازدارد.

بعد از انتشار بیانیه، افکار عمومی روی خانواده خالد حساس شد و مقامات سعودی نتوانستند تهدید خود را عملی کنند، اما حبس خواهر خالد را محدودتر کرده و به خالد پیغام داده اند، سلامتی و آسایش خواهرش ارتباط مستقیم با عملکرد او در آینده دارد.

مقامات سعودی تاکنون موضع رسمی در قبال بیانیه این عضو خاندان سلطنتی نگرفته اند.

منبع: شبکه خبر