۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

احمدی نژاددرحوزه ماهواره به دنبال چالش بود

ناگفته های رئیس پلیس کشور از حوادث سال 88، کشف روزانه 1330 کیلوگرم مواد مخدر در کشور، کاهش20 درصدی جرایم و روزه خواری در ماه رمضان، نحوه مشخص کردن صاحب خانه سینما، 4 راهکار پلیس برای ترویج عفاف و حجاب و تامین امنیت شب های قدر مهمترین خبرهای پلیس در هفته جاری است.
کد خبر : ۱۲۶۴۳۶
صراط: رئیس پلیس کشور که در برنامه ای تلویزیونی حاضر شده بود ناگفته هایی را از حوادث سال 88، بازداشتگاه کهریزک، وضعیت عفاف و حجاب کشور، و موضوع کشته سازی در آن حوادث تشریح کرد که در زیر مهمترین گفته های سردار احمدی مقدم را می خوانید:
نمی خواستم رئیس پلیس کشور شوم و این موضوع را نیز به رهبری گفتم، ایشان گفتند مخیر به پذیرش نیستم و به همین دلیل از 18 تیر سال 84 به عنوان رئیس پلیس کشور در حال خدمت هستم.
احمد توکلی، حمیدرضا کاتوزیان و آقای مطهری پس از حوادث کهریزک مدام فشار می آوردند که فرمانده ناجا باید استعفا دهد.
پس از حوادث سال 88 و واقعه کهریزک به رهبری نامه نوشتم تمامی مسئولیت ها را پذیرفتم و خواستم که مرا برکنار کنند.
پس از حوادث کهریزک به خانه جانباختگان رفتم و از خانواده های آنها عذرخواهی کردم و حقایقی را برایشان گفتم. در نامه ای به رهبری موضوع را اعلام کردم که ایشان گفتند کار خیلی خوبی کردید اما باید زودتر به دیدار این خانواده ها می رفتید.
در اوج حوادث سال 88 و پروژه کشته سازی روزی به قرآن تفال زدم و به همه گفتم دیگر نمی خواهم در مورد این حوادث بحثی کنم. ساعتی بعد رئیس پلیس اطلاعات و امنیت آمد و گفت که سعیده پورآقائی و عاطفه امام را پیدا کرده ایم با توکل به خدا ورق کاملاً در حوادث آن سال برگشت.
در دیدار با آقای روحانی گفتم آقای احمدی نژاد در حوزه ماهواره و پوشش به دنبال چالش بود اما ما هیچگاه به دنبال این موضوع نیستیم. خیلی بد است که از دل نظام چند حرف مختلف بیرون بیاید.
روزی به آقای دانش جعفری وزیر اقتصاد وقت گفتم حاضریم پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی را راه بیاندازیم که او گفت می خواهی نیروهای روی دست مانده ات را به ما بدهی، گفتم که حتی پول نیروها را خودم می دهم اما فکر می کنم که عده ای دوست نداشتند پلیس جرایم اقتصادی راه اندازی شود.
هیچ نسبتی با احمدی نژاد ندارم و این که می گویند من باجناق او هستم موضوعی است که تنها از سوی یک ضدانقلاب مطرح شده است.

کشف روزانه 1330 کیلوگرم مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در این هفته از کشف 165 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در 4 ماه در کشور خبر داد و در این باره گفت: با اقدامات خوب و مطلوب نیروهای مرزبانی در شرق کشور 75 درصد کشفیات مواد مخدر در این مرزها و توسط مرزبانان انجام شده است. به طور میانگین روزانه 1330 کیلوگرم مواد مخدر را در کشور کشف کرده ایم در حالی ه طی همین مدت نیز 800 باند مافیایی مواد مخدر شناسایی، متلاشی و ناصر اصلی آنها دستگیر شدند.

تامین امنیت شب های قدر

رئیس پلیس پیشگیری کشور با بیان اینکه امنیت شب های قدر به خوبی تامین شد گفت: پلیس برای باشکوهتر برگزار شدن مراسم شب های قدر و پیشگیری از جرایم در این شب ها اقدام به افزایش گشت های موتوری، خودروی و پیاده پلیس کرد تا نظم عمومی در سطح شهر حفظ شود همچنین طرح های ویژه ای در اطراف، مساجد، حسینیه ها و اماکنی که مراسم احیای شب های قدر را برگزار کردند به اجرا درآمد و خوشبختانه هیچ مشکلی گزارش نشد.

اطلاعات دفترچه راهنمای آزمون سنجش به روز نیست

سازمان وظیفه عمومی  در این هفته اعلام کرد اطلاعات دفترچه راهنمای آزمون سنجش به روز نیست و مسئولان برای کسب اطلاعات از ضوابط و شرایط پذیرش در دانشگاه باید به سایت وظیفه عمومی مراجعه کند. در قانون اصلاحی مصوب سال 90 تغییراتی در ضوابط و نحوه ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه ها انجام شده است که باید داوطلبان شرکت در آزمون سراسری و آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی از این ضوابط اطلاع داشته باشند. دفترچه راهنمای آزمون سازمان سنجش  مربوط به خدمت سربازی مطابق با قوانین سابق است، بهتر است داوطلبان کنکور که پذیرفته شده اند به سایت www.police.ir مراجعه کنند.

هر گروهی نامه بیاورد صاحب خانه سینما است

سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: ما 4 روش اغنایی، تعقیبی، تذکر و اقدامات سلبی را برای ترویج عفاف و حجاب در دستور کار داریم اما معتقدیم مردم ما دین مدار هستند و خودشان رعایت می کنند.

مهمترین سخنان سردار منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران در زیر می خوانید:

* نباید وضعیت حجاب را به صورت منطقه ای و موردی بررسی کرد، وضعیت حجاب رو به بهبود است.

* همه باید امر به معروف و نهی از منکر را به صورت لسانی انجام دهند و نباید وارد وظایف سلبی شوند.

* جرایم در ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال  گذشته 20 درصد کاهش نشان می دهد.

* انحرافات اجتماعی، جرایم خانوادگی و روزه خواری در ماه رمضان کاهش چشمگیری داشته است و حضور مردم در مساجد سه برابر شده است.

* 90 درصد افراد مستعد ارتکاب جرم در ماه رمضان بار دیگر به جامعه دیگر برگشته و 10 درصد افراد فاقد وجدان اخلاقی مرتکب جرم می شوند.

* هر گروهی که از وزیر ارشاد نامه بیاورد صاحب خانه سینما است.

منبع: مهر