۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

واکنش برخوردار به اظهارات بهمنی

رئیس مجمع عالی واردات با رد این مسئله که همراه کالا‌ی اساسی خودرو وارد می شود ، گفت:‌این مسئله قابل پذیرش نیست زیرا تعرفه هر کالایی متفاوت است.
کد خبر : ۱۲۶۶۹۰
صراط: محمد حسین برخوردار در پاسخ به این سؤال که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده‌ است در بین کالا‌های اساسی برخی قصد ورود خودرو و کالاهای لوکس داشتند، اظهار داشت: اطلاعی از این مسئله ندارم ولی خودرو‌های لوکس و کالا‌های اساسی هر کدام تعرفه‌ها و جایگاه متفاوتی دارند، بنابراین قابل تفکیک است.

وی با بیان اینکه هیچ وقت کنجاله سویا با خودرو یکجا ترخیص نمی‌شود، گفت: هر کدام سرفصل تعرفه‌ای خاصی دارند و اگر خودرو‌ها نیز مجوز دارند که می توانند آنها را ترخیص کنند و کاملا مشخص است که ارز مرجع یعنی 1226 تومان دریافت نمی‌کند.

رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه در مجمع همیشه تأکید می‌کنیم که بازرگانی به صورت تخصصی انجام شود، بیان کرد: با اعلام اینکه در بین کالا‌های اساسی، خودرو وجود دارد نمی توان صورت مسئله را پاک کرد و ارز کالاهای اساسی را نداد. همچنین اگر چنین افرادی وجود دارند باید معرفی شوند تا ملت آنها را بشناسند، البته این مسئله را رد می‌کنم که به دلیل این مسئله کالاهای اساسی ترخیص نشود زیرا باز هم تکرار می کنم تعرفه آنها متفاوت است و جدا ترخیص می‌شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شرکتی ممکن است هم خودرو و هم کالای اساسی وارد کرده باشد ولی هر کدام جایگاه خود را دارند.

منبع: تسنیم