۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

شورای نگهبان سیاسی عمل نمی‌کند

عضو سابق شورای نگهبان خطاب به اعضای جدید این نهاد گفت: شورای نگهبان سیاسی عمل نکرده و نگاهی کاملاً حقوقی به مسائل داشته است.
کد خبر : ۱۲۶۷۲۹
صراط: حسینعلی امیری عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان درباره اینکه برخی شورای نگهبان را به سیاسی کاری متهم می‌کنند، گفت: من شش سال در شورا حضور داشتم. شورای نگهبان نهاد حقوقی است و افرادی که اعضای این نهاد هستند، بعنوان داور شناخته می‌شوند. ضمن آنکه ما در کشورهای دیگر نهادهای مشابه با شورا همچون شورای قانون و یا دادگاه قانون اساسی را داریم.

وی گفت: داور باید بی طرف باشد و زمانی که من در شورا حضور داشتم، تمام تلاشم را به کار بستم تا سیاسی و جناحی عمل نکنم و نگاهم کاملا حقوقی باشد. از این رو در این شش سال انتخابات متعددی برگزار شد، اما من به هیچ وجه جهت گیری سیاسی نگرفته بودم و با شناختی که از شورا و اعضای آن دارم، آنها نیز سیاسی عمل نمی‌کنند.

عضو سابق شورای نگهبان همچنین خطاب به اعضای جدید شورای نگهبان، افزود: شورا جای کار سیاسی نیست وباید نگاه حقوقی داشت، چرا که اعضا به عنوان داوران بی طرف باید اعتماد عمومی مردم و کنشگران سیاسی را جلب کنند.

امیری از اعضای سابق شورای نگهبان بویژه عباسعلی کدخدایی تشکر کرد و افزود: نمی دانم چرا نمایندگان مجلس در دوره جدید به وی رای ندادند.البته این نمایندگان مردم هستند که باید به اعضای حقوقدان شورای نگهبان رای دهند، بنده و اعضای سابق تلاش کردیم وظایف خود را در چارچوب قانون انجام دهیم.برای اعضای جدید آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: تسنیم