۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

تاکید ترکمنستان بر اهمیت روابطش با ایران

خبرگزاری رسمی ترکمنستان در گزارشی ویژه در ارتباط با سفر امروز رئیس جمهور این کشور به تهران، تأکید کرد که «بردی‌محمداف» در دیدار با رئیس جمهور جدید ایران بر گسترش مناسبات دو کشور تأکید می‌کند.
کد خبر : ۱۲۶۸۷۷

صراط(TDH) خبرگزاری رسمی ترکمنستان در گزارشی ویژه در ارتباط با سفر امروز (13 مردادماه) رئیس جمهور این کشور به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، این سفر را دلیلی بر اهمیت زیاد روابط بین ترکمنستان و ایران که طرفین بر توسعه و گسترش آنان توجه زیادی قائل هستند، عنوان کرد.

خبرگزاری رسمی ترکمنستان که تنها خبرگزاری این کشور است، تصریح کرده که حضور رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید ایران گواه بر اهمیت عظیم مناسبات ترکمنستان و ایران دارد که طرفین برای توسعه و تقویت آنها اهمیت ویژه قائل هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که روابط بین عشق‏‌آباد و تهران از اعتماد متقابل برخوردار است و این امر موجب شده‏ که نه‌تنها همه توافقات حاصله مؤثر و در موعد مقرر محقق شوند بلکه بخش‌های جدید همکاری‌های سنتی و تعاملات دوجانبه در عرصه‏‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی، سوخت و انرژی، ساختمان‌سازی، کشاورزی و.... نیز ایجاد شود.

خبرگزاری رسمی ترکمنستان در بخش دیگر این گزارش تأکید کرده که ترکمنستان و ایران به توسعه همکاری در عرصه فرهنگی و انسانی نیز اهمیت زیادی قائل هستند و این بخش‌ها را نیز جزء اولویت‌های روابط دوجانبه قلمداد می‏‌کنند.

این منبع در پایان تأکید کرد که ملاقات شخصی رئیس جمهور ترکمنستان با حسن روحانی گام جدیدی در مسیر تعمیق روابط دوستانه و سنتی میان ترکمنستان و ایران می‏‌باشد.

خبرگزاری رسمی ترکمنستان تأکید کرد: مذاکرات دوجانبه سران کشورهای ترکمنستان و ایران در حاشیه مراسم تحلیف در تهران، فرصت مناسبت برای تهیه راهکار سازنده در زمینه تعیین رویکرد مؤثر تعاملات با توجه به اولویت‌های برنامه کار دولت‌های 2 کشور خواهد بود.

رئیس جمهور ترکمنستان تا ساعاتی دیگر به‌ منظور حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان وارد تهران می‌شود.

منبع: فارس