۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

ماه رمضان امسال سی روزه شد

مدیر موسسه نجوم کبریا عنوان کرد: پنج شنبه آخرین روز ماه رمضان است و عموم مردم با توجه به شرایط جوی مناسب در شب جمعه می توانند ماه را با چشمان غیر مسلح نیز رویت کنند و عید بودن روز جمعه قطعیت بیشتری دارد.
کد خبر : ۱۲۷۲۲۴
 صراط:   سید رضا قلمکار اصفهانی  با اشاره به استهلال رویت ماه شوال گفت: ماه شوال غروب جمعه بیست و نهم ماه رمضان قابل رویت نیست و در اغلب نقاط کشور هلال ماه همزمان و یا زودتر از خورشید غروب می کند لذا قابلیت رویت را مشکل می سازد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام شده از سوی ستاد استهلال ماه احتمال رویت ماه شوال در شب بیست و نهم ماه رمضان منتفی است و گروه استهلال تلاش ویژه خود را برای رویت ماه برای روزهای بعد مصروف می شود.

عضو ستاد استهلال ماه دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: گروه های استهلال ماه در رصدگاه های عمومی از جمله ارتفاعات و تپه های بوستان علوی از غروب چهارشنبه جنب مجتمع آرین مستقر می شوند که با دستگاه ها و تلسکوپ های پیشرفته استهلال ماه را رصد می کنند.

قلمکار اصفهانی تصریح کرد: پنج شنبه روز آخر ماه رمضان است و عموم مردم با توجه به شرایط جوی مناسب در شب جمعه می توانند ماه را با چشمان غیر مسلح نیز رویت کنند و عید بودن روز جمعه قطعیت بیشتری دارد.

وی افزود: برای رویت هلال ماه شوال در استان قم چهار گروه که با دفتر مقام معظم رهبری همکاری می کنند، آماده بکار شدند؛ علاوه بر این چهار گروه ستاد استهلال مرکز پژوهش های فلکی- نجومی و گروه ستاد موسسه نجوم کبریا انجام این امر را در استان عهده دار شدند.

مدیر موسسه نجوم کبریا عنوان کرد: در مجموع 25 نفر از رصدگران و منجمین استان قم برای رصد هلال ماه شوال و تعیین روز عید فطر در مناطق تعیین شده استان درنظر گرفته شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: عید فطر جمعه صراط