۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

در رویت هلال ماه ازچه کسی تبعیت کنیم؟

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئله رویت هلال ماه شوال یک مسئله عادی است و نباید در مورد آن حساسیت نشان داد گفت: افراد می‌توانند در این موضوع از مراجع خود تبعیت کنند.
کد خبر : ۱۲۷۵۱۲
  صراطآیتالله رضا استادی با اشاره حدیثی از امام معصوم با این مضمون که «از کسانی نباشید که امید به آخرت دارند در حالی‌که عمل صالحی ندارند» اظهار داشت: مومنین باید تمام سعی خود را به کار گیرند تا اعمالی که بر آن‌ها واجب شده را به خوبی و به صورت صحیح انجام دهند تا مورد رحمت الهی قرار گیرند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در طول حیات پر برکت خود همواره سعی می‌کردند در مقابل تحریف عبادات بیاستند و از آن جلوگیری کنند و داشتن اخلاص در عمل را از شرایط اصلی عبادات ذکر می‌کردند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خالصانه انجام ندادن اعمال ثواب آن را از بین می‌برد ابراز داشت: یکی از نقاطی که شیطان در آن به وسوسه آدمی می‌پردازد در هنگام انجام عبادت و کار نیک است که با وارد شدن تظاهر و ریا ارزش آن کار را از بین می‌برد.

استادی تصریح کرد: اگر رسانه ها بر فرض اعلام کردند که رویت ماه و عید فطر بر رهبر معظم انقلاب ثابت شده است، دیگرانی که از سایر مراجع تقلید می‌کنند، باید صبر کنند و روزه خود را افطار نکنند تا مرجعشان اعلام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر رهبر انقلاب به عنوان حاکم اسلامی حکم کند، نظر ایشان بر همه نافذ است اما معمولا ایشان چنین کاری نمی‌کنند و ما باید به وظیفه خودمان عمل کرده و به مرجع خود مراجعه کنیم.