۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

کابینه روحانی فراجناحی نیست

رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران گفت: کابینه دولت یازدهم فراجناحی نیست و از همه سلیقه های سیاسی استفاده نشده است.
کد خبر : ۱۲۷۵۴۶

  صراطمحمدقاسم تهراني  با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام اظهار داشت: اوضاع جهان اسلام اوضاع مناسبی نیست، هیچ کشور اسلامی خصوصا در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا نیست که دست به گریبان آشوب و ناامنی نباشد.

اساس خاورمیانه جدید مدنظر آمریکا آسایش اسرائیل است

وی با اشاره به طرح آمریکا برای منطقه خاورمیانه افزود: خانم رایس وزیر سابق امور خارجه آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح و آشوب های موجود در خاورمیانه را درد زایمان خاورمیانه بزرگ عنوان کرد اما مشاهده کردیم خاورمیانه بزرگ شکل نگرفت.

 رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران عنوان کرد: اساس خاورمیانه جدید مورد نظر ایالات متحده آمریکا، آسایش و امنیت برای اسرائیل است، فهم این مسئله مهم است که چرا کشورهای اسلامی آرام نیست و چرا کینه و دشمنی بین مسلمانان افزایش یافته است، غرب بدنبال آن است که جغرافیای سیاسی جهان اسلام را تغییر دهد و به همین علت به دنبال تجزیه سوریه و عراق است و خاورمیانه ای می خواهد که برای اسراییل امنیت ایجاد کند.

هدف از آشوبهای منطقه جمهوری اسلامی ایران است

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: هدف از آشوب و ناامنی در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است، اسراییل هنوز به آرامش نرسیده چون مادامی که ایران دارای ثبات سیاسی باشد اسراییل نمی تواند رنگ آرامش به خود ببیند.

انتخابات سال 92 به یک جشن ملی تبدیل شد

تهرانی، یکی از بسترهای مهم برای ایجاد آشوب در ایران را انتخابات دانست و اعلام کرد: یکی از بسترهای بسیار مهم برای کمک به آشوب در ایران قضیه انتخابات بود و آمریکا تلاش داشت در سال 1392 قضیه انتخابات سال 1388 را به شکل وسیع تر دنبال کند اما مشاهده کردیم که بزرگترین عملیات سیاسی در ایران با آرامش برگزار شد و دشمن را مأیوس کرد و انتخابات ریاست جمهوری به یک جشن ملی تبدیل شد اما در سال 88 کسانی که با نظام بیگانه بودند، به قانون تمکین نکردند و مبانی نظام را نادیده گرفتند و نظام را در سراشیبی قرار دادند و با وجود اختلاف رأی 10 میلیونی بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

در انتخابات ریاست جمهوری تخلفی صورت نگرفت

تهرانی سپس با ارائه برخی آمارها اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری تخلف مهمی انجام نشد در حال که 721 شعبه در سراسر کشور وجود داشت که تماما نام آقای روحانی از آن خارج شد و این امر برای کسانی که در انتخابات تجربه داشته باشند امری بعید است، 38 حوزه انتخاباتی در کشور بالای 100 درصد مشارکت را ثبت کرده یعنی بیشتر از واجدین شرائط در انتخابات شرکت داشته اند، برای نمونه در شهرستان چادگان 122 درصد و در شهرستان دشتی 101 درصد در انتخابات مشارکت داشتند، این امر به این دلیل است که برخی شهرستانها مهاجر پذیرند و میزان حضور در آن شهرستانها در تابستان افزایش میابد.

 رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران متذکر شد: با وجود این آمارها به هیچ عنوان تقلبی به نفع آقای روحانی انجام نشده است و هیچ خدشه ای به رأی دکتر روحانی وارد نخواهد شد.

وی افزود: یقینا آمریکایی ها در انتخابات اخیر بر کشور چشم طمع دوخته بودند و اگر کسانی مثل قالیباف و جلیلی رأی می آوردند در کشور آشوب و هرج و مرج ایجاد می شد اما دیدیم که نامزدهای رقیب روحانی همگی تبریک گفتند و نتیجه انتخابات را پذیرفتند در حالی که در سال 88 این امر اتفاق نیفتاد.

کابینه پیشنهادی فراجناحی نیست

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت یازدهم اظهار داشت: کسی که دغدغه نظام دارد باید از دولت حمایت کند و باید دولت را کمک کند.

تهرانی درباره ترکیب کابینه دولت یازدهم اعلام کرد: کابینه پیشنهادی، فراجناحی نیست و از همه سلیقه های سیاسی استفاده نشده است و برخی از افراد مرتبط با فتنه 88 نیز در کابینه معرفی شده و حضور دارند، اما نباید از این نکته هم غافل شد که کابینه می توانست بدتر از این باشد.

 انتظار است که دولت جدید حدود اعتدال را تعریف کند

رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران گفت: شعار دولت یازدهم اعتدال است که در این بین تعریف اعتدال از اهمیت زیادی برخوردار است، در واقع شعار اعتدال زمانی مطرح شد که افراطی گری ها در جامعه افزایش پیدا کرد، باید اعتدال را تعریف کرد تا در مقابل افراط ها دچار تفریط  نشویم و از اصول و ارزشها عدول نکنیم.

منبع: مهر