۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

احداث800 واحدمسکونی‌ به‌اسم‌اسرائیل

رژیم صهیونیستی موافقت اولیه خود را با احداث بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۲۷۵۹۴
صراطبه نقل از رویترز؛ موافقت رژیم تل آویو با احداث واحدهای مسکونی جدید در شهرک های صهونیستی واقع در اراضی اشغالی فلسطین در حالی است که مذاکرات سازش از هفته گذشته در شهر واشنگتن آغاز شده و این مساله می تواند روند مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را بیش از پیش پیچیده کند.
مذاکرات سازش از سال 2010 میلادی به علت مخالفت تشکیلات خودگردان با ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین متوقف شده بود و این مذاکرات با تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از هفته گذشته آغاز شده و قرار است 9 ماه ادامه یابد.
قرار است دور دوم این مذاکرات هفته آینده برگزار شود. به گفته این مقام رژیم صهیونیستی رژیم تل آویو روز گذشته موافقت اولیه خود را با احداث 800 واحد مسکونی جدید اعلام کرده است.
اکثر قدرت های جهانی اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین را اقدامی غیر قانونی ارزیابی کرده اند. مقام های فلسطینی نیز در برابر این اقدام رژیم تل آویو هنوز موضع گیری نکرده اند.
حدود 500 هزار اسرائیلی در شهرک های کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس زندگی می کنند. اسرائیل در سال 2005 میلادی از نوار غزه عقب نشینی کرده است و این منطقه هم اکنون توسط حماس اداره و کنترل می شود.
منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند