۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶
تعارض دو حرف راست

از زني که بچه بغل نهي از منکر مي‌کند تا روشن نگه داشتن چراغ شغل شریف کیف قاپی!

بهتر است به جاي ورود در اموري مثل اعلام نظر درباره کاهش يا افزايش ميزان روزه‌خواري يا ماجراي درخواست از اينترپل براي برخورد با بي‌حجابي بازيگران ايراني در خارج از کشور، به وظيفه اصلي خود که حضور فعال و پررنگ در تيتراژ...
کد خبر : ۱۲۷۷۵۹
کاهش به روايت ناجا

۱- معاون اجتماعي ناجا: امسال روزه‌خواري ۲۰ درصد کاهش داشته است. (خبرگزاري نسيم هفته پيش)
۲- فرمانده ناجا: امسال کاهش چشمگيري در برخورد با روزه‌خواري داشتيم. (هفته‌نامه امين جامعه، ۵/۵/۹۲)

نتيجه اخلاقي:
الف) حرف راست را بايد از فرمانده شنيد! لابد راست مي‌گويد! امسال ناجا برخورد با روزه‌خواري را به شدت کاهش داده و تقريبا بي‌خيال مبارزه با روزه‌خواري شده!
ب) معاون محترم ناجا هم نفرموده‌اند که به نسبت کجا روزه‌خواري در کشور کاهش داشته؟

شايد ايشان ميزان روزه‌خواري در ايران را با روزه‌خواري در تل‌آويو، لندن يا شانگ‌هاي مقايسه کرده و به اين نتيجه‌ رسيده‌‌اند که امسال ميزان روزه‌خواري در کشور کاهش داشته‌ است! آن هم ۲۰درصد! البته ممکن است عزيزان ناجا امسال براي دادن آمار دقيق در خصوص ميزان روزه‌خواري، مقابله با روزه‌خواران را بي‌خيال شده و فقط به سرشماري آنان مشغول بوده‌اند که توانسته‌اند اين قدر دقيق ميزان روزه‌خواري و درصد کاهش آن را (البته در مقايسه با لندن و تل‌آويو و...) محاسبه کنند! و الا امسال هر دختر ۹ ساله مسلماني مي‌توانست میزان روزه‌خواري و در مملکت را تشخيص دهد!

ج) به معاون محترم اجتماعي ناجا عرض مي‌کنيم بهتر است به جاي ورود در اموري مثل اعلام نظر درباره کاهش يا افزايش ميزان روزه‌خواري يا ماجراي درخواست از اينترپل براي برخورد با بي‌حجابي بازيگران ايراني در خارج از کشور، به وظيفه اصلي خود که حضور فعال و پررنگ در تيتراژ انتهايي فيلم‌ها و سريالهاست پرداخته و آن سنگر حساس را خالي نگذارند!
د) در خاتمه مجددا از صداقت فرمانده ناجا تشکر و قدرداني مي‌نماييم.

تعارض دو حرف راست

۱- دادستاني تهران: در جريان حمله به خانم ناهي از منکر در محله خاني‌آباد تهران، متهم دستگير و به دادسراي بعثت معرفي و پرونده قضايي تشکيل و در نهايت متهم با معرفي کفيل آزاد شد. (امين جامعه، ۵/۵/۹۲)

۲- نيروي انتظامي: متهمين حمله به خانم ناهي از منکر در خاني‌آباد تهران پس از دستگيري و تشکيل پرونده به دادسرا ارجاع شده و حسب دستور مقام قضايي با اخذ آدرس و التزام به حضور آزاد شدند. (صحت آدرس متهمين از طريق ارائه قبض برق تاييد شد) -(امين جامعه ۵/۵/۹۲)

* ملاحظات و تعارضات حقوقي:
الف) ناجا مي‌گويد متهمين و دادستاني مي‌گويد متهم! کدامشان راست مي‌گويند؟ (هر دو! چون فرق معامله يک متهم است و کسي به خاطر يک متهم ناقابل دنبال تناقض و تعارض نمي‌رود!)

ب) ناجا مي‌گويد متهمين با اخذ آدرس و التزام به حضور آزاد شده‌اند و دادستاني فرموده متهم با معرفي کفيل آزاد شده است! اين دو جمله هم کاملا راست و دقيق است! تعارضي هم ميان ادعاي دو نهاد محترم نيست!

ج) اصل تعارض و تناقض آنجاست که آن خانم بي‌جا کرده که نهي از منکر کرده! اگر ريگي به کفش ايشان نبود مثل بقيه دنبال کار و زندگي‌اش مي‌رفت! اگر زبانم لال و خداي ناکرده روزي روزگاري يک جاني خطرناک پيدا شد و به اسب مقامات قضايي و انتظامي «يابو» خطاب کرد آنگاه «منکر» واقعي رخ داده و همه بايد براي نهي از آن وارد عمل شوند!

زني که بچه بغل نهي از منکر مي‌کند(آن هم در خصوص يک اتفاق بسيار ساده به نام کشف حجاب) و بعد هم به وسيله زنان بي‌حجاب کتک مي‌خورد (آن هم در پايتخت ام‌القراي جهان اسلامي يعني تهران) حتما آدم شري است و کتک فوق‌الذکر حقش بوده و اگر دست و پاي ضاربان بابت کتک زدن او زخم برداشته يا سرخ و کبود شده باشد بايد به پرداخت ديه به ضاربان محکوم بشود تا بفهمد که مملکت قانون دارد و هرکي به هرکي نيست!

*سوال حقوقي:
اگر فردي به اتهام خط انداختن روي پرايد فلان مامور ناجا يا خالي کردن باد لاستيک خودروي معاون بازپرس شعبه اول فلان دادگاه دستگير و به دادسرا معرفي شود با اخذ قبض برق و يا ساز و کاري مشابه آزاد خواهد شد يا بايد قباله ازدواج مادر ناصرالدين شاه و سند شش دانگ کاخ سعدآباد را وثيقه بگذارد تا روي آزادي را ببيند؟

خورده شد

مدير عامل هواپيمايي قشم: از سال ۸۸ تا الان سه بار سفارش خريد هواپيما داده‌ايم که فروشندگان به گونه‌اي از تحويل هواپيما خودداري کرده و پولمان توسط آنها خورده شد! سرانجام موفق شديم تعدادي هواپيما با ميانگين عمر ۱۱ تا ۱۶ سال خريداري کنيم! اين هواپيماها بسيار نوين و به روز هستند! (ايران،۱۳/۴/۹۲)

۱- خوب شد که فروشندگان مرحله چهارم به صورتي اتفاقي درستکار از آب درآمدند در غير اين صورت ممکن بود به جاي ۳ بار ۱۳ يا ۱۶ بار کلاه اين شرکت برداشته مي‌شد! علي‌الظاهر مديران اين شرکت نذر داشتند به همه کلاهبرداران بين‌المللي فعال در عرصه هواپيمايي حال اساسي داده و با دادن سفارش خريد هواپيما و پرداخت پول نه هواپيمايي تحويل بگيرند و نه پولشان را!!

۲- پولهاي خورده شده فوق‌الذکر متعلق به خود اين عزيزان (مديران هواپيمايي قشم) بوده، يا اقوام درجه يک‌شان؟ چون بعيد است آدم پول سهامداران از همه جا بي‌خبر يا بيت‌المال را اين جوري به حلق کلاهبرداران بين‌المللي صنعت هوانوردي واريز کند آن هم نه يک بار بلکه ۳ بار!

۳- البته اين که چگونه مي‌شود هواپيماهايي دست چندم که ۱۶ سال از ساختشان مي‌گذرد به روز و نوين باشند برمي‌گردد به هوش و ذکاوت مديران هواپيمايي قشم! چون براي کسي که ۳ بار پولش توسط فروشندگان هواپيمايي خورده شده هواپيمايي‌هاي ۱۶ ساله نه تنها کهنه نيستند بلکه بسيار نو و به روز هم مي‌باشند!

عدليه در غش و ضعف(۱)

*سه سارق و تبهکار سابقه‌دار به اتهام تشکيل باند کيف قاپي و ارتکاب ده‌ها مورد سرقت دستگير شدند.

يکي از اين ۳ نفر پس از مرخصي از زندان به اين باند پيوسته است. اعضاي باند اقرار کرده‌اند که بارها به زندان افتاده و هر بار پس از آزادي به کيف‌قاپي و سرقت پرداخته‌اند. (ايران ۱۵/۵/۹۲)

۱- اي کاش روزي برسد که مديران عدليه همه زندانيان را براي هميشه به مرخصي بفرستند! چقدر امنيت در جامعه افزايش خواهد يافت و طوفان عدل و داد به صورتي سيل آسا مملکت را فراخواهد گرفت! اصولا مرخصي براي زنداني است! آن هم زنداني تبهکاري که به صورت حرفه‌اي به شغل شريف کيف‌قاپي آن هم به صورت تخصصي مشغول است و هر بار پس از آزادي به اين حرفه بازمي‌گردد و با پشتکار سعي در روشن نگه داشتن چراغ اين حرفه و نوآوري و تنوع بخشي به شيوه‌هاي آن را دارد!

۲- از سوي ديگر اصرار و قاطعيت عدليه در اجرا نکردن حکم قطع دست سارقين(مخصوصا سارقان حرفه‌اي و اين کاره) روز به روز به گسترش اين حرفه شريف و افزايش تمايل نسل جوان به اشتغال در اين عرصه منجر شده و اگر نبود اين اصرار و قاطعيت شايد امروز در کشور نشاني از حرفه‌هايي مانند کيف‌قاپي، زورگيري، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و... باقي نمانده بود!

تلاش عدليه براي بقا و توسعه اين حرفه‌هاي خاطره انگيز و عدم اجراي حکم خشن و قديمي و از مد افتاده قطع دست سارق (آن هم سارقين حرفه‌اي) حاکي از دورانديشي و روشن‌بيني اين عزيزان دارد و به همين دليل از طرف تمامي مالباختگان و آسيب ديدگان از کيف قاپي و قربانيان سرقت به عنف از عدليه متشکريم.
نظرات بینندگان
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۹۰
۱۲۷
خدا رحمت کند آقای امیر حامی جبهه پایداری را. اگر الان حضور داشتند میفرمودند راه تل آویو از خانی آباد میگذرد یا گزینه فتح خانی آباد مثل فتح واشنگتن و لندن هنوز روی میز قرار دارد ولحظات بسیار مفرح وشادی را برای ما فراهم میکردن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۱۲۹
۶۶
صراط به کارهای شخصی مردم هم کار داره ! کسیکه نمیتونه روزه بگیره نباید چیزی بخوره که صراط بجای خدا ناراحت میشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جلوی چشم همه بخوره نه
کلاس داره
ندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بخاطرنتونستن روزه نگرفتن فرق داره با بی احترامی به روزه دارها و توملاعام روزه خوری کردن روزه خوراواقعا دارن واسه کی کر میخونن استغفرالله خدایا...
درضمن این نوع گناه وحرکات رفتارهای دینی احتماعی مردمه نه شخصی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کسی که در بیرون روزه خواری می کنه داره کار شخصی انجام می ده?!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۲۸۶
۱۷۲
چرا بعضیا نمیخوان قبول کنن که خدا انسان را آزاد افرید؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
و برای سعادتش قوانیینی وضع کرد!!!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خدا انسان را آزاد آفرید که چه کار هایی کند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند (۵۶)


وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ﴿۵۶﴾

از آنان هيچ روزيى نمى‏خواهم و نمى‏خواهم كه مرا خوراك دهند (۵۷)


مَا أُرِيدُ مِنْهُم مِّن رِّزْقٍ وَمَا أُرِيدُ أَن يُطْعِمُونِ ﴿۵۷﴾

خداست كه خود روزى بخش نيرومند استوار است (۵۸)


إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ ﴿۵۸﴾

پس براى كسانى كه ستم كردند بهره‏اى است از عذاب همانند بهره عذاب ياران [قبلى]شان پس [بگو] در خواستن عذاب از من شتابزدگى نكنند (۵۹)


فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذَنُوبًا مِّثْلَ ذَنُوبِ أَصْحَابِهِمْ فَلَا يَسْتَعْجِلُونِ ﴿۵۹﴾

پس واى بر كسانى كه كافر شده‏اند از آن روزى كه وعده يافته‏اند (۶۰

سوره الذاريات البته اگه مومن به خدا باشي كه ازاد افريده انسان رو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما نمیخواید قبول کنید معنی آزادی رو نمیدونید!!!
گلمحمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۴۶
۲۰۸
مگه ناجا با روزه خوارها برخورد هم ميكنه؟ ما كه نديديم.فقط غصه خورديم ،با اين كه روزه بوديم.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوستعیز قرار نبوده و نیست که ناجا با ابرخود روزه واران قصه خوردن شما را التیام ببخشد که
شما باور دارید و روزه تان را بگیرید لطفا!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ازاين ناراحته كه كشور اسلام وبي ديني به اين شوري؟درضمن قصه نه غصه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
میثم تو ساکت باش لطفا
میترا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
۸۲
۷
بسیار مزخرف بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بسیار زیبا بود
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
۶
۱۱۱
زمانی طولانی امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شد تا اینکه امروز اگر چه در ظاهر انسانهای صالح در راس امور هستند ولی جو عمومی حاکم جامعه (خصوصا در رابطه با مسئله حجاب) شرار جامعه است یعنی همان" فیولی علیکم شرارکم" مگر نمی بیند اگر کسی از حجاب صحبت کند چقدر افراد مختلف به وی حمله می کنند گویا هلوکاست را زیر سوال برده است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اخه همه روشنفكر شدن ورو دست خدا بلند شدن موندم پس چرا وقتي بچشون حرفشونو گوش نميده ناراحت ميشن اخه بابا شما كه مخلوق خدايين چرا واسه خدا شاخ وشونه ميكشين اگر جاب واجب نيست پس چرا پيامبر در معراج زناني را ديد كه از مويشان اويخته اند اسلام يعني تسليم خدا بودن افسوس از سفسطه بيدينان در همه چيز