۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

جزئيات بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي روحانی

عضو هيئت‌ رئيسه مجلس با بيان اينکه جلسه علني فرداي بهارستان با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود، گفت: بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم در صحن علني، چهارشنبه جاري به اتمام مي‌رسد و در آخرین جلسه پايان هفته و همزمان رای‌گیری برای همه وزرای‌ پیشنهادی انجام خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۷۸۲۷
  صراط"سيد‌ شريف حسيني" با بيان اينکه جلسه علني فرداي بهارستان با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحانی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بعد از يک هفته بحث و بررسي خط‌مشي و اصول کلي برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي دولت در کميسيون‌ها و فراکسيون‌هاي مجلس، فردا، يکشنبه 20 مرداد، رئيس‌جمهور به اتفاق اعضاي پيشنهادي دولت براي دفاع از آنان در صحن علنی مجلس حضور مي‌يابد.

وي افزود: به پيشنهاد رئيس مجلس و تصويب نمايندگان، جلسات بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي، صبح و عصر برگزار خواهد شد و احتمالا تا چهارشنبه جاري (23 مرداد) نيز به پايان مي‌رسد که در غير اين صورت مجلس روز پنجشنبه نيز جلسه علني خواهد داشت.

عضو هيئت‌ رئيسه مجلس در ادامه به تشريح چگونگي برگزاري جلسات بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئيس‌جمهور دو ساعت و 30 دقيقه فرصت دارد در مورد کلیات کابینه و دفاع از وزرا مطالبی را بیان کند‌ و هريک از وزراء نيز به مدت نيم‌ ساعت فرصت دارند تا‌ به دفاع از برنامه‌هاي خود بپردازند که رئیس‌جمهور می‌تواند به طور جداگانه نيز در دفاع از هر کدام از وزرا مطالبی را عنوان کند.

حسيني ادامه داد: در روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، برای هر کدام از وزرا 2 موافق و دو مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه صحبت می‌کنند و در آخرین جلسه پايان هفته و همزمان، رای‌گیری برای همه وزرای‌ پیشنهادی انجام خواهد شد که برای هر يک از وزراء صندوقی جداگانه تعبیه می‌شود.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها انجام مي‌شود

وي در پايان يادآور شد: بررسى  صلاحيت هر یک از وزیران به ترتیب حروف الفباى وزارتخانه‌ها انجام مى‌شود و وزرای پیشنهادی برای کسب رأی اعتماد از مجلس نیاز به رأی بیش از نیمی از نمایندگان حاضر در صحن‌ علنی دارند.