۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد

انرژی هسته‌ای یک پرونده علمی است نه سیاسی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی هسته‌ای ایران اسلامی یک پرونده علمی و تحقیقاتی بوده و از سیاسی کردن آن باید پرهیز شود.
کد خبر : ۱۲۷۹۹۹

  صراطعابد فتاحی ا اظهار داشت: دانشمندان و سران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انرژی هسته‌ای را به عنوان یک پرونده علمی و تحقیقاتی دنبال می‌کنند، تا از طریق به‌کارگیری این فناوری نوین در کشورمان پیشرفت‌های روزافزونی را شاهد شویم.

وی از دشمنان به دلیل داشتن نگاه سیاسی نسبت به این موضوع انتقاد کرد و افزود: برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشورمان و توسعه روزافزون علوم مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، بهداشت و ... به این فناوری احساس نیاز می‌کنیم و باید از داشتن نگاه‌های اشتباه به این مقوله پرهیز شود.

فتاحی با اشاره به اینکه کشورهای غربی همواره از تکنولوژی‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف اعم از مشروع و غیرمشروع استفاده می‌کنند، ادامه داد: سایر کشورها این علم روز را مورد استفاده قرار داده، حتی مراکز اتمی نیز راه‌اندازی می‌کنند، ولی از بهره‌گیری درست، عقلایی و بهینه این فناوری توسط کشورمان جلوگیری می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حفظ این علم در کشور را علاوه بر منافع علمی و اقتصادی دارای مزیت‌های معنوی نیز دانست و خاطرنشان کرد: در اثر دستیابی به علوم روز جهان می‌توان بر روحیه خودباوری و اتکای نفس ملت‌مان بیش از پیش اضافه کرد، تا با گام‌هایی استوارتر مسیر پیشرفت و تعالی را بپیمایند.

وی با اظهار به اینکه ملت ایران اسلامی در امور خود اجازه تصمیم‌گیری به بیگانگان نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: در هر زمینه و در هر عرصه‌ای که احساس نیاز شود، با گام‌هایی استوار و با تکیه بر قدرت لایزال خداوند متعال و در سایه مقام معظم رهبری به قلل افتخار صعود می‌کنیم.

منبع: فارس