۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
دلاوران مرصاد

وقتی بی‌ناموسی تبلیغ می‌شود!

کد خبر : ۱۲۸۰۶۹
"صراط" / وبلاگستان - «شعیب نظری» نویسنده وبلاگ "دلاوران مرصاد" در آخرین بروز رسانی وبلاگ خود چنین نوشت:
***
در میان ما ایرانی ها خوی خصلت هایی وجود دارد که بعضا" فقط مختص ما ایرانیهاست وبرای ما خوشایند و برای سایر فرهنگ ها بی معنی و یا کم معنی است !اما بعضی خصلت ها تقریبا" در  جامعه بشری با روح و روان انسان ها پیوند خورده است و جزئی لاینفک از شئونات اخلاقی و باورهای انسانی است .

غیرت و ناموس پرستی یکی از همین خصلت هاست که البته در درجه بندی های مختلف و شدت و ضعف های نسبی ،عنصری مشترک در میان جوامع بشری است که هیچ کسی در هیچ جایگاهی هم نمی تواند منکر آن گردد.

و این یکی از آن ویژگی های اخلاقی است که در میان ما ایرانی ها بسیار پررنگ و متمایز است و بعضا"  از مولفه هایی است که در دنیا ما ایرانی ها را با آن می شناسند.

اما حریم های اخلاقی درگذر زمان ،دستخوش تغییرات زیادی گردیده اند ،تا آنجا که مقاومت ذاتی فرهنگ های ناب ایرانی در مقابل هجوم این تغییرات یکی پس از دیگری در حال شکستن و فروپاشی است و این اتفاقی نا خوشایند و نامطلوب است که همچون یک بیماری واگیر  در حال درنوردیدن جامعه ایرانی است .

امروز دیگر بانیان و طراحان فرهنگ های مهاجم آنچنان عرصه را برای ورود و جولان خود آماده می بینند که در حال طراحی برنامه های بسیار بزرگتر از آنچه که جامعه ایرانی می پندارند هستند.


زیربنا و شالوده اصلی اخلاق در خانواده ها ی ایرانی در حال  لغزش و لرزش است و اگر زودتر به فکر راه حلی برای آن نباشیم  به زودی بسیاری از ارزش ها از دست خواهد رفت .
به واقع پیشرفت تکنولوژی در زمینه ارتباطات اجتماعی و در دسترس همگانی قرار گرفتن این امکانات و  فقدان ؛آموزش صحیح در استفاده از این ابزارهای نوین ارتباطی تبدیل به چالشی مسئله ساز برای جامعه ایرانی گردیده است .

به شکل کاملا" چشم گیری حضور فرزندان خانواده های ایرانی  و به تازگی ، پدر و مادرها و زوج های میانسال در فضای مجازی و گشت و گذار در این فضای نامتناهی و رد شدن از بسیاری از حریم های خصوصی که آنها را ترغیب به نادیده گرفتن مبانی اخلاقی می کند  به سرعت در حال پیشروی است .

این استقبال همانند بازاری که تشنه ی عرضه ی محصول است ،سخت دلالان  ترویج بی اخلاقی و بی بند وباری را راغب به فعالیت می کند.مهاجمان فرهنگی دیگر همانند گذشته جوان های مجرد و کم سن و سال را هدف قرار نمی دهند بلکه این بار انگشت اشاره ی آنها به سمت بزرگترهای خانواده نشانه گرفته شده است و به دنبال انحطاط در درون اصلی ترین زیربنای اخلاقی جامعه یعنی خانواده ها هستند.
مهاجمان فرهنگی در حال  جا انداختن فرهنگ بی ناموسی و بی غیرتی در جامعه ایرانی هستند و با استفاده  ابزارهایی همانند پخش سریال های ماهواره ای با این مضموم و موضوع  و یا فعالیت  سایت های غیر اخلاقی و ترویج فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی و ارتباطی  ،تمام امکانات خود را بسیج  کرده اند تا به هر قیمتی به اهداف از پیش تعیین شده ی خود برسند.

اگر در دل خانواده های ایرانی با نگاه تیزبینانه تری واکاوی شود به راحتی می توان به آثار و تبعات این هجوم  شوم پی برد!آنجا که صدای تحویل یک پیامک به گوشی همسر دل شریک زندگی اش را همانند زلزله ای می لرزاند.

مهاجمان فرهنگی که اصولا" سخت انسانهای هدفداری هستند بسیاری از برنامه های خود را به شکل موازی برنامه ریزی می کنند .یکی از زشت ترین و ناپسند ترین  اهدافی که توسط آنها در حال ترویج و تبلیغ است ،ایجاد ارتباط های غیر اخلاقی و خلاف شرع در میان محارم است و در پی ترویج بی غیرتی و بی ناموسی در بین ارتباط های فی ما بین  زوج های جوان در جامعه تحت عنوان روشنفکری جنسی است .

این تصمیم شبیه به تصمیم خلبان بمب افکن آمریکایی  در خلال جنگ جهانی دوم است که بمب اتمی شلیک نشده ی خود را بر سر ناکازاکی انداخت  تا کار را یکسره کند و به تمام مقاومت ها خط بطلان بکشد.

نباید چشم ها رابست و منکر هجوم این نوع تفکر مخرب گردید بلکه باید واقع بین بود و درد اجتماع را با چشمان خود دید .این حتی شامل درصد کمی از اجتماع هم نمی شود و متاسفانه واقعیت به مراتب بزرگتر و پرزنگ تر است .

اگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی چاره جویی نکند و همچنان به این هجوم اجازه عرض اندام داده شود با ورود به سال 1400 قطعا" چیزی از فرهنگ ایرانی وجود نخواهد داشت و این زنگ خطر بزرگی است که سالها ست که به صدا درامده است .
معضلات اقتصادی و اجتماعی هم به نوعی به ترویج این فرهنگ شوم یاری رسانده اند چرا که کمبود های اقتصادی که منجر به کمبود های اجتماعی می گردد از اصلی ترین عوامل انحطاط اخلاقی اجتماع است و باید برای حل آن چاره ای اندیشید.

این وظیفه خطیری است که برگردن فعالان حوزه ی فرهنگ است که از هر راهی که ممکن است در مقابل این تهاجم همه جانبه ایستادگی کرده و راهی برای برون رفت از آن بیابند.

باید فرهنگ  استفاده از تکنولوژهای جدید مخصوصا" در خصوص ارتباطات به مردم و خانواده ها آموزش داده شود و همچنین راه های جلوگیری از سوء استفاده ها هم کاملا" مسدود گردد .این به سود خود جامعه و آینده ی جامعه ی ماست .
خانواده ایرانی  نمی تواند کورکورانه از الگوهای اخلاقی  شکست خورده غربی  پیروی کند چرا که با آنها در تضادهای شدید اخلاقی و فرهنگی هستیم .انشالله به زودی شاهد حرکت های جدیدی در اینخصوص باشیم و خود را برای مقابله با این تهاجم مسلح نمائیم تا این تخم نامیمون هیچگاه در زمین و ضمیر خانواده هایی ایرانی رشد نکند.
نظرات بینندگان
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
۳۱۱
۱۴۰
الان ایرانی ها دارن با وجود ماهواره بی ناموس میشن
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
۱۷۳
۱۹۲
البته ایرانی بی دین همیشه بی ناموس بوده وهست