۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

۱۰۵ صفحه اسناد فتنه در مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه برخی وزرای پیشنهادی "روحانی" را به سمت تقابل دولت و مجلس خواهند برد، ۱۰۵ صفحه از اسناد مربوط به فتنه ۸۸ را به نمایندگان نشان داد.
کد خبر : ۱۲۸۰۷۰
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه برخی وزرای پیشنهادی "روحانی" را به سمت تقابل دولت و مجلس خواهند برد، ۱۰۵ صفحه از اسناد مربوط به فتنه ۸۸ را به نمایندگان نشان داد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه نوبت عصر امروز مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی (ره) گفت: مردم شخص پرست نیستند و آنها اسلام را می‌خواهند و حوادث 34 سال گذشته نیز دلیلی برجسته بر اثبات این سخن امام در مورد ایمان و اعتقاد مردم بوده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری 3 شرط تعهد در پیمودن صراط مستقیم که تاکنون در آن قرار داشته، دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران را برای بقای حکم تنفیذ بیان کردند و مخالفت ما نیز در کلیات کابینه پیشنهادی نوعی حمایت از رئیس جمهور در حفظ اصول حاکم بر حکم تنفیذ بوده است.

نماینده مردم مشهد با اشاره به نامگذاری دولت یازدهم به نام دولت تدبیر و امید از سوی روحانی، تصریح کرد: تدبیر در پی کشف تکلیف است و تکلیف الهی نیز در پی تسلیم در برابر تقدیر الهی قرار دارد، پس دولت تدبیر باید دولت تکلیف الهی  باشد و باید سرنوشت خود را در ذیل احکام اسلام جستجو کند.

قدوسی با بیان اینکه در 34 سال گذشته مردم بارها اثبات کردند که با کسی عقد اخوت نبسته‌اند، خاطر نشان کرد: مردم همیشه پشت سر امام حرکت کرده‌اند و اگر مسئولی از این مسیر بازماند، از وی عبور کردند و آن مسئول را زیر پا گذاشتند.

وی یادآور شد: هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان مجلس در برابر قرآن و قانون اساسی قسم یاد کرده‌اند و هر دو قشر در برابر کل ملت پاسخگو هستند و ملت نیز از هیچ کدام از این جایگاه‌ها را فدای یکدیگر نمی‌کند و از آنها نیز می‌خواهد که هر کدام به وظیفه خود عمل کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: آقای روحانی اگر به وزیری رای اعتماد داده نشد، به معنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست و اگر درخواست داریم وزیر بهتری معرفی شود برای کمک به شماست و قانون اساسی وظیفه رای اعتماد به وزرا را به مجلس سپرده است.

قدوسی با بیان اینکه قرار است، قوه‌مجریه و قوه‌مقننه 4 سال با یکدیگر همکاری کنند و در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: مشورت دادن همیشه به معنای تایید نیست و گاهی مخالفت‌ها بیش از تایید کردن می‌تواند سود برساند.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آنچه با کلیات کابینه مخالفت می‌کنیم، ریشه آن به اصول بر می‌‌گردد که روحانی اعلام کرده است. روحانی گفته که سیاست و مشی‌اش اعتدال است و دولت راستگویان را تشکیل خواهد داد و البته گفته بنا داریم از افراط و تفریط پرهیز کنیم و افراد افراطی را به کار نگیریم، اما دین اسلام دین وسط است و اعتدال به معنای عبور از اصول نیست و اگر منصفانه قضاوت کنیم همدلی همیشه حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به مواضعی که تاکنون روحانی داشته است، اظهار داشت: از مواضع انقلابی روحانی در برابر مستکبرین و دفاع از حقوق مسلم مردم و شهیدان هسته‌ای، دفاع از مردم سوریه و فلسطین و همچنین انتخاب شعارهای مناسب تشکر می‌کنیم. آقای روحانی گفته که مصداق عدالت در نزد وی، شهید بهشتی است و شهید بهشتی همان شخصی بود که می‌گفت ما شیفتگان خدمت هستیم و نه تشنگان قدرت. روحانی از اینکه گفته 100روزه مشکلات اساسی مردم را حل می‌کنیم، باعث ایجاد امید در بین مردم و در حداکثری و جذب رای برای خودش شد.

قدوسی در تشریح علت تاکید مخالفان از آغاز جلسه امروز بر روی فتنه گفت: علت تاکید مخالفان روی فتنه، این است که فتنه بزرگترین خطر از اول انقلاب تاکنون بوده و کیان اسلامی را در معرض خطر قرار داده و خطر آن نیز از جنگ تحمیلی بالاتر بود، هدف ما از مخالفت با اثر و ردپای فتنه جلوگیری از تکرار آن و به حاشیه رفتن دولت، پرداختن به مسائل فرعی و نه فراموشی مسائل اصلی، است.

نماینده مشهد خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما قبل از اینکه عضو فراکسیونی باشیم در برابر خدا، قرآن، قانون و مردم سوگند خورده‌ایم و باید به وظیفه عمل کنیم و اگر باز حوادثی سخت مانند فتنه دوباره تکرار شد، چه جوابی داریم بدهیم؟

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فتنه را یک مرض خواندند و علاج آن را جز حضور مردم نمی‌دانند، گفت: هدف فتنه از پای درآوردن نظام بود و می‌خواستند نظام را به زانو در بیاورند؛ قصد داشتند دین و ارزش‌های اسلامی را از نظام برچینند و در خصوص کسانی که آنها را سران فتنه می‌دانیم، رهبر انقلاب فرمودند که این افراد رای 40 میلیونی را به نقطه ضعف تبدیل کردند.

قدوسی ادامه داد: کسانی که در فتنه سکوت کردند، در طولانی شدن آن نقش داشتند و سران فتنه نیز افرادی بودند، دشمن آنها را به وسط میدان هل داد ولی آنها متوجه نشدند و پای خود را بیرون نکشیدند و به فرموده مقام معظم رهبری فتنه یک طرح براندازی بود و عوامل آن اگر توبه هم بکنند، توبه آنها قبول نیست چرا که به یک ملت تهمت زدند و عده‌ای دیگر نیز با سکوت خود به تعبیر امیرالمومنین(ع)، حق را ذلیل کردند.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه از ابتدای نظام اسلامی تاکنون دو تهمت به نظام زده شده است،‌ تأکید کرد: در زمان امام و اوایل پیروزی انقلاب، تهمت جنگ‌افروزی، خشونت و خونریزی را به انقلاب نسبت دادند و در پی آن هشت سال حمله نظامی کردند و دست آخر مجبور شدند حرف خود را پس بگیرند اما تهمت دوم سخت تر از اولی بود و در سال 88 افرادی از سابقه داران نظام، تهمت تقلب به نظام زدند و در روز عاشورا چنان فاجعه‌ای را بوجود آوردند، آنها باید عذرخواهی کنند و تهمت خود را پس بگیرند که نمی‌گیرند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی عده‌ای از وزرایی که شما معرفی کردید، وقت شما را خواهند گرفت و شما را به سمت تقابل با مجلس و دولت خواهند برد و برخی از آنها در فتنه نقش فعالی داشتند حالا ما از اعتدال و دولت راستگویان حمایت می‌کنیم اما می‌گوییم  این رفتار با شعارهای شما تطابق ندارد و شعارهای آن روزشما باعث مسرت قلبیمان شد اما اقدام امروز شما ناراحتی ملت و برخی نمایندگان را بوجود آورده است.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه در تولید علم و قدرت و هدفگذاری دشمنان برای دانشگاه‌ها گفت: آقای روحانی دانشگاه را به دست چه کسی می‌خواهید بسپارید.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: شعار حل مشکلات در صد روز بسیار خوب بود اما برخی از این افراد کابینه شما را به جایی می‌برند که بگویید نگفته‌ام مشکلات صد روزه حل می‌شود و در این زمان فقط آمار می‌دهم.

قدوسی با اشاره به اسنادی که در دست داشت تصریح کرد: این 105 صفحه اسناد فتنه است و وزیر پیشنهادی اطلاعات در برنامه‌های خود نگوید که جلوی گزارش نویسی‌ها را می‌گیریم چرا که این اسناد وجود دارد و مشاهدات عینی است، نشانه‌های ارتباطات جاسوس‌ها با برخی مراکز است.

وی، هدف و استراتژی فتنه را تغییر قانون اساسی، حذف رهبری و ولایت فقیه و حذف نظارت شورای نگهبان دانست و گفت: این بحث رهبری فتنه است و هدف آنها ایجاد بی‌ثباتی در کشور بود و بعد فتنه، این تاکتیک‌ها را در کشور دنبال کرد و هنوز امیدوار است تا عده‌ای آنرا دنبال کنند. اما نمایندگان باید به آنها توجه داشته و در جهت حمایت از دولت، به جز چند نفری که همه منتخب هستند، رای بدهند و رئیس جمهور سعی کند که افراد بهتری که بویی از فتنه ندارند را معرفی کند و 4 سال این افراد در جهت خدمت به مردم قدم بردارند.
منبع: تسنیم