۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
نعمتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

واعظی ارتباطی با مجموعه ارتباطات ندارد

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات با بیان اینکه اپراتورها امروز به صورت لجام گسیخته در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: اگر سیاست این است که دیگران را تخریب کنیم، ننگ بر این سیاست.
کد خبر : ۱۲۸۱۷۴
  صراطبهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سخنانی  به عنوان اولین مخالف وی، اظهار داشت: مخالفت بنده از نوع مخالفت‌های سیاسی و جنجالی نیست که این روزها مطرح می شود بلکه بنده به صورت کارشناسی با برنامه‌های جنابعالی مخالفم.

وی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات دارای نقاط ضعف جدی است که باید مورد نقد و تجدیدنظر قرار گیرد، سؤالات و ابهاماتی در این زمینه مطرح است که بهتر است آقای واعظی به عنوان یک دیپلمات شناخته شده در مجامع بین‌المللی و کشور، به این سؤالات پاسخ دهد و لازم است بگویم که شناختی که شما در دهه 60 از وزارت ارتباطات داشته‌اید با امروز متفاوت است، باید تحولات اساسی و جدی‌ای که در این وزارتخانه مطرح شده را به طور جدی مدنظر قرار دهیم.

نعمتی با بیان اینکه هم‌اکنون مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مجموعه پر پتانسیل و توانمند و قانونی است که از وزارت ارتباطات منفک شده و به نظرم این مرکز می‌تواند عصای دست شما باشد ولی در برنامه‌های شما اشاره‌ای به مرکز پژوهش‌های ارتباطات که می‌تواند به عنوان یک تحول در این وزارتخانه مدنظر قرار گیرد، نشده است.

نعمتی با اشاره به سازمان فضایی، گفت: مجلس رای داد که سازمان فضایی زیر مجموعه وزارت ارتباطات و یک مجموعه سیاست‌گذار باشد اما شما باز هم در برنامه‌هایتان اشاره‌ای به این سازمان نکرده‌اید، آیا سازمانی با این پتانسیل و ظرفیت بالا نباید مورد توجه قرار گیرد؟

نماینده اسدآباد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شورای عالی فضای مجازی که با تاکید مقام معظم رهبری تصویب شد، گفت:‌باید سیاست‌گذاری‌های شورای عالی مجازی در بخش مخابرات و ارتباطات انجام شود ولی متاسفانه به صورت شفاف نسبت به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد ملت ما مردمانی هستند که در روستاها زندگی می‌کنند، روستاهایی که به عنوان مولد فعالیت می‌کنند، به عنوان بخش اثرگذار در تولید کشور حضور دارند، بنابراین باید از سوی هر وزیر پیشنهادی این موضوع مورد توجه قرار گیرد، باید پرسید دولت چه وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده دارد، حداقل وزیر پیشنهادی ارتباطات باید نسبت به روستاها برای گسترش و توسعه ارتباطات توجه جدی داشته باشد.به عنوان یک روستازاده خواهشم این است که روستاهای کشور در برنامه‌هایتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که باید بگویم میلیاردها تومان ودیعه مردمی است که نزد مخابرات سپرده‌گذاری شده اما این پول هم حق آنها است که باید علاوه بر اصل، سود آنها نیز به مردم بازپرداخت شود، از پول مردم به دیگران واگذار شده اما آیا می‌توان سرمایه‌های این ملت را نادیده گرفت؟‌میلیاردها تومان پول مردم نزد وزارت ارتباطات یا شرکت مخابرات است که باید به آنها برگردد.

نماینده اسدآباد در مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار است به عنوان حاکمیت، حاکمیت کنید، قطعا نیازمند وجود اپراتورهای دیگری هستیم، امروز اپراتورهای ما به صورت لجام‌گسیخته کار خودشان را انجام می‌دهند که هیچ گونه نظارتی هم روی آنان وجود ندارد و وزیر پیشنهادی ارتباطات در صورتی که بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، باید به این موضوع توجه کند، ولی برنامه‌ای در این زمینه از سوی شما به مجلس ارائه نشده است.

نعمتی در خاتمه با بیان اینکه به نحوه سرمایه‌گذاری‌های بعدی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات توجه‌ای نشده است، گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ارتباطات به شدت آسیب دیده و به گونه‌ای رفتار شده که نتوانستیم حداقل‌ها را در نظر بگیریم، اگر سیاست این است که دیگران را تخریب کنیم و افرادی را که برای خدمت آمده‌اند از بین ببریم و نابود کنیم، ننگ بر این سیاست.

منبع: فارس