۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

دلایل مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی اطلاعات سخنرانی کردند.
کد خبر : ۱۲۸۲۰۰
  صراطبهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صحن مجلس در مخالفت با برنامه‌ها و سوابق حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات نطق کردند.

** بیرانوند: اهمیت ارتباط تخصص وزیر اطلاعات با حوزه مربوطه به طور قطع کمتر از حوزه‌هایی مانند بهداشت و صنعت نیست

  بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حجت‌الاسلام علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در سخنانی گفت: در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، نمایندگان مجلس در عرصه‌ صلاحیت‌های عمومی ورود پیدا می‌کنند که پخش آن از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی دارای آفاتی است.

وی در همین زمینه ادامه داد: عموما در رد و بدل شدن مطالب، مواردی گفته می‌شود که بعضا موجب سوءاستفاده اغیار و دشمنان می‌شود. البته در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مطالب اثبات شده و یا اثبات‌نشده‌ای عنوان می‌شود که پیشنهاد می‌کنم این جلسات نیز مانند بررسی اعتبارنامه نمایندگان به صورت غیرعلنی برگزار شود.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات در ادامه تاکید کرد: ما نمایندگان خوشحال می‌شدیم که رئیس‌جمهور تا پایان جلسه دیروز حضور می‌یافتند. اگر ریاست جمهور و اعضای دولت از منظر دولت کار دفاع را می‌پذیرفتند، نتیجه مورد نظر بهتر حاصل می‌شد.

بیرانوند در ادامه اظهار داشت: با توجه به ماموریت‌های ذاتی وزارت اطلاعات که مرکز ثقل حفظ و سلامت نظام  و مقابله با جریان‌های برانداز خارجی و ضدانقلاب داخلی و نیز مقابله با اشکال مختلف فساد و رانت‌خواری است، عدم تسلط مدیرارشد مجموعه به فضای تخصصی کار خسارت‌بار است.

وی تصریح کرد: سطح تکنیکی و علمی بالای کار در وزارت اطلاعات می‌طلبد نیرویی در راس این وزارتخانه قرار گیرد که حداکثر شناخت را از فضای کار امنیتی و شیوه‌ها و ادبیات رایج امنیتی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم بروجرد خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اهمیت ارتباط تخصص وزیر اطلاعات با حوزه مربوطه به طور قطع کمتر از حوزه‌هایی مانند بهداشت، صنایع، نیرو و دیگر حوزه‌های نیست. این حوزه جزو حساس‌ترین حوزه‌هاست.

بیرانوند اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که معاونت سیاسی و امنیتی در ریاست جمهوری در شرف تاسیس است که اگر اینگونه باشد نقض‌کننده عدم اهمیت موضوع کار وزارت اطلاعات است. شرح وظایف و حدود فعالیت وزارت اطلاعات مصوبه مجلس است و اگر قرار باشد معاونتی به نام سیاسی و امنیتی در حوزه ریاست جمهوری تاسیس شود، این سوال مطرح می‌شود که کدام وظیفه بر زمین مانده وجود دارد  که در مصوبه مجلس برای شرح وظایف وزارت اطلاعات وجود نداشته است.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: تشکیلات موازی امنیتی جدید در ریاست جمهوری در صورتی که قرار است رئیس‌جمهور تصمیم جدیدی اتخاذ کنند، بر اساس کدام قانون و گزارش قرار است انجام شود؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس در ادامه افزود: در بند 11 رویکردهای وزارت اطلاعات که از سوی وزیر پیشنهادی عنوان شده، بازبینی رویه بازنشستگی نیروهای مجرب و متخصص و اعاده کارشناسان و مدیران توانمند که به هر دلیل بازنشته شده‌اند، تلویحا بر حذف اجباری آنها اشاره شده است.

بیرانوند با بیان اینکه هر ملتی دارای خطوط قرمزی است و یکی از خطوط قرمز حفظ تمامیت ارضی است، گفت: تاریخ ثابت کرده است که هرگاه متجاوز نادانی به سرزمین ما تعرض کند، این ملت با تمامی اقوام خود به عنوان ید واحده در مقابل متجاوز ایستاده و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که حتی یک متر از خاک مقدس کشور تجزیه شود. بنابراین اگر صدهاهزار خون پاک برای حفظ تمامیت ارضی ریخته شود، هیچ باکی نیست.

وی شکاف بین مردم و دوگانگی را از دیگر خطوط قرمز کشور برشمرد و گفت: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی یده واحده‌ای برای ایجاد وحدت شکل گرفته است که احدی نمی‌تواند مردم را در مقابل یک‌دیگر قرار دهد. نمونه آن واکنش مردم در 9 دی بود که نشان می‌دهد مردم به حفظ برادری با یکدیگر تعصب دارند.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات، قانون را به عنوان میثاق ملی و حاصل زحمات تمامی مردم دانست و افزود: در فتنه 88 عده‌ای با وجود پذیرش ملزومات قانونی انتخابات دانسته و یا نادانسته نقشه شوم دشمن را تکمیل کردند که مردم هیچ‌کدام از اعمال آنها را به رسمیت نمی‌شناسند. عده‌ای خاص بعد از حضور چهل میلیونی مردم، آن هم برادرانه، زیر میز بازی زدند و از خطوط قرمز عبور کردند و رفتار مناسبی از خود نشان ندادند آنها به خاطر این اعمالشان به ملت بدهکارند.

بیرانوند اضافه کرد: در این بین اگر کسی توان دیدن نقشه شوم دشمن را ندارد، نیاز است که این موارد به آنها نشان داده شود. طبیعتا اگر اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در این ایام دیده نشود و آنها را بخواهند به بهانه بازنشستگی از وزارت اطلاعات بیرون کنند، هیچگاه این موضوع از ذهن ملت پاک و فراموش نمی‌شود.

وی با اشاره به وظایف وزارت اطلاعات در بخش امنیت داخلی خاطرنشان‌کرد: مردم همه منابع امنیت خبری در سیستم امنیتی هستند که مفسدان و دشمنان را به سیستم امنیتی معرفی و کارهای آنها را گزارش می‌دهند. بنابراین باید از این اعتماد مردم به سیستم امنیتی در خاکریز اول دفاع دشمن استفاده کرد.

** رسایی: منتقد هاشمی هستیم اما مثل اصلاح‌طلبان نمی‌گوییم قاتل است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه، در مخالفت با رای اعتماد به حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار داشت: ما در ابتدا خدمت آقای علوی روبوسی و عرض ارادت کردیم و انشاءالله در این دوره شعار زنده باد مخالف من به صورت واقعی تحقق پیدا کند. نه مثل آن دوره‌ای که شعارش را عده‌ای دیگری می‌دادند و عملش را ما انجام می‌دادیم.

وی افزود: هدف من از مخالفت رفع برخی از شبهات است تا در صورت رای اعتماد ایشان بتواند با قدرت کار خود را انجام دهد و خدا را شاهد می‌گیرم که قصد و غرض شخصی قطعا بین من و آقای علوی وجود ندارد.

نماینده تهران تصریح کرد: ای کاش آقای روحانی گزینه دیگری را برای وزارت اطلاعات معرفی می‌کردند تا ما مجبور نمی‌شدیم برخی از نکات را مطرح کنیم.

رسایی ادامه داد: یکی از ابتکارات مهم این است که آقای علوی با همه فضائل و سوابقی که دارند، سابقه و تجربه و آشنایی به حوزه حساس وزارت اطلاعات را ندارد. البته در کلیات بسیاری از دوستان مطرح کرده‌اند که کابینه آقای روحانی از برادرانی برخوردار است که تعدادشان کم نیست و سابقه فعالیت در نهادهای امنیتی را دارند که ما افتخار می‌کنیم، چرا که فعالیت در نظام جمهوری اسلامی افتخار دارد.

وی ادامه داد: سوال این است که چرا بعضی از دوستانی که سابقه و پیشینه دارند و وزارت اطلاعات را می‌شناسند و حوزه مسئولیت و آدم‌های وزارت اطلاعات را می‌شناسند برای این جایگاه معرفی نشده‌اند، اما آقای علوی که با این حوزه هیچ ارتباطی ندارد معرفی شده است؟

نماینده تهران در مجلس گفت: در این کابینه فردی مانند آقای پورمحمدی وجود دارد که سابقه زیادی دارد و فعالیت‌های زیادی انجام داده، آیا نمی‌شد فردی مانند ایشان را معرفی کرد؟ البته آقای علوی فضائل زیادی دارد، اما برای جاهای دیگر.

رسایی تاکید کرد: در هر مجموعه افراد خوب و مناسب و فعالی وجود دارند، اما گاهی نخاله‌هایی نیز وجود دارد و حتی در لباس روحانیت نیز چنین چیزی وجود دارد. زمانی که یک آدم بی‌تجربه و بی‌سابقه و ناآشنا با حوزه‌ای به آنجا برود،‌ آدم‌های با تجربه و کارکشته آنجا اگر خیلی همراه باشند نیز در تمکین کردن مشکل پیدا می‌کنند و آنهایی که شیطنت دارند می‌توانند از این بی‌سابقه بودن و عدم آشنایی سوء استفاده کنند، چرا که به کارها تسلط دارند و این اتفاق در گذشته نیز افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر برخی روحیات شخصی آقای علوی است که این روحیه اگر غیر از وزارت اطلاعات بود، شاید نه تنها عیب نبود بلکه حسن به حساب می‌آمد. آقای علوی 4 دوره نماینده مجلس است و شما می‌دانید یکی از ویژگی‌هایی که در مجلس وجود دارد روحیه لابی‌گری، مبادله و صحبت کردن است و این موضوع در مجلس بدیهی است. البته باید آن را کنترل کرد. این روحیه گاهی در یک نفر نهادینه می‌شود و ارتباطات یک فرد با آدم‌های دیگر که گاهی متضاد هستند نیز تقویت می‌شود که این ویژگی برای تصدی وزارت اطلاعات خوب نیست و این روحیه متاسفانه وجود دارد.

به گزارش تسنیم، نماینده تهران در مجلس گفت: بنده خبر دارم ایشان برای اینکه رای بیاورد با بعضی از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که اگر وزیر اطلاعات شود باید با آنها برخورد قانونی کند ارتباط پیدا کرده است و با آنها در حال لابی است و این دست او را برای انجام وظایف می‌بندد.

رسایی افزود: آقای علوی در نشستی حضور پیدا کرده که تصاویر آن در برخی نشریات به صورت رنگی منتشر شده است. فردی که سابقه‌ای در پرونده "شهرام کذا" دارد و در آن پرونده نقش داشته عناصری را دعوت کرده و آقای علوی نیز در آن نشست حضور داشته است. حتی در این نشست برخی افراد که قبلا با ساواک همکاری داشتند نیز حضور داشته‌اند که نمی‌خواهم اسم آنها را بیاورم. زمانی که از آقای علوی سوال شد که چرا در این نشست حضور داشتید، می‌گوید که اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم. اما اتفاقا محل نزاع همین است. وزارت اطلاعات یعنی جایی که باید همه این افراد را بشناسد و ممکن است فردا هزاران موارد اینگونه اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی ادامه داد: یکی از دوستانی که در کابینه است و نمی‌خواهم اسم او را بیاورم موردی داشت که دوستان ما نجابت کردند و آن را مطرح نکردند و درست بود. خود این فرد هم پذیرفت که در موردی دچار خبطی شده و کلاهی بر سرش رفته است و خودش این موضوع را پذیرفت. ما معتقدیم که وزیر اطلاعات خیلی باید حساس‌تر و زرنگ‌تر باشد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه بنده پیگیری‌هایی را انجام دادم و متوجه شدم در آن اوایل که آقای علوی برای وزارت اطلاعات و کشور مطرح بود در برخی محافل گفته بود که من برای وزارت کشور مناسب هستم. البته ما نمی‌خواهیم که آقای رحمانی‌فضلی ناراحت شود، چرا که ایشان را مناسب می‌دانیم و به وی رای خواهیم داد. ولی شاید آقای علوی برای وزارت کشور از جهاتی مناسب‌تر بود و البته از جهاتی دیگر نیز نقدهایی داریم.

رسایی گفت: خود آقای علوی گفته بود که من برای وزارت کشور مناسب‌ترم، چرا که آدم باید در وزارت اطلاعات برخی حرف‌ها را نگه دارد و من گاهی اوقات ... بالاخره هر فردی روحیاتی دارد و شاید بنده (رسایی) نیز اینگونه باشم.

وی ادامه داد: نکته‌ دیگری که خیلی با خودم کلنجار رفتم که بگویم یا نگویم، اما تصمیم گرفتم که بگویم چرا که دفاع از یک نهاد است این بود که آقای علوی دو بار برای حضور در مجلس کاندیدا شده بود که یک بار برای حضور در مجلس نهم و یک بار در میان‌دوره‌ای بود وهمان شورای نگهبانی که ایشان را برای مجلس خبرگان تایید کرده بود برای حضور در مجلس تایید نکرد و نمی‌خواهم وارد جزئیات آن شوم. از این موضوع اطلاع دارم، اما وارد آن نمی‌شوم.

نماینده تهران در مجلس گفت: البته در جلسه کمیسیون برخی دوستان گفتند که اعضای شورای اعلام کرده‌اند این رد صلاحیت درست نبوده و هیچ مسئله‌ای نبوده است. حتی آقای علوی نیز گفتند که سوابق من در خدمت به نظام زیاد است. ما همه آنها را درست و سر جای خود می‌دانیم، اما بالاخره نهادی به نام شورای نگهبان چنین تصمیمی را گرفته است. من به آن دوستان در جلسه کمیسیون اعلام کردم اگر در نظرات شورای نگهبان تردید کنید، در تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان هم تردید می‌شود. یعنی همه افرادی هم که در مجلس نشسته‌اند با تردید مواجه می‌شوند و این درست نیست. ما باید حرمت نهادی به نام شورای نگهبان را نگه داریم.

رسایی تاکید کرد: بالاخره هر وزیری که برای تصدی وزارت اطلاعات انتخاب شود، باید مدتی دیگر درباره صلاحیت افراد نظر دهد و انتخابات مجلس دهم پیش رو است و این برای مردم سوال ایجاد می‌کند. البته آقای علوی گفتند که بعد از قصه رد صلاحیت در انتخابات مجلس به او امام جمعه بودن یک شهر را پیشنهاد کردند. من هیچ حرفی ندارم و اگر شورای نگهبان به هر دلیلی فردی را مناسب یک جایگاه ندانسته معنی‌اش آن نیست که آن فرد به درد هیچ جایگاهی نمی‌خورد و اصلا اینگونه نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی تاکید کرد: قطعا برای جایی‌که مهم‌تر از نمایندگی مجلس می‌تواند باشد چنین فردی مناسب نیست و شاید امام جمعه بودن برای آن فرد مناسب‌تر باشد تا اینکه در سمت مهم دیگر ایفای نقش کند. من از آقای روحانی سوال می‌کنم که آیا این معرفی اعتدال بود یا تندروی؟ به نظر من این اقدام تندروی بود و با اعتدال نمی‌ساخت. عدم آشنایی و تسلط به یک وزارتخانه حساسی مانند وزارت اطلاعات آسیب‌های زیادی دارد.

نماینده تهران گفت: همه به یاد داریم که در سال 76 زمانی که دولتی برسر کار آمد وزیری را معرفی کرد که ایشان هم هیچ سابقه‌ای در این حوزه نداشت. اکثر اعضای شورای حزب منحله مشارکت افرادی بودند که یا از وزارت اطلاعات عذرشان را خواسته بودند و یا خودشان از وزارت اطلاعات بیرون آمده بودند و این حزب یک حزب امنیتی بود که اتفاقا جنگ روانی دوران دوم خرداد را مدیریت می‌کرد. ما هم در آن دوره به آقای هاشمی انتقاداتی داشتیم و انتقادات بعدها بیشتر شد، اما در همان دوران آنها جنگ روانی به راه انداختند که آقای هاشمی با وجود اینکه نفر سی‌ام انتخابات مجلس بود بلایی به سرش آوردند که از حضور در مجلس ششم انصراف داد و در تریبون مجلس اعلام کردند هاشمی حق ندارد انصراف دهد و باید بر روی صندلی بنشیند ... حتی به او اتهام قتل‌های زنجیره‌ای زدند. ما منتقد هاشمی هستیم اما هیچ‌گاه نگفتیم که او قاتل است.

به گزارش تسنیم، رسایی ادامه داد: وزارتخانه‌ای که وزیر بر آن تسلط نداشت و یک تیم امنیتی مسئله‌دار در آن وجود داشت، اینگونه مسائل را به بار آورد. البته الحمدالله آقای روحانی اشراف خوبی در حال حاضر دارند و من نمی‌خواهم که اکثریت اعضای کابینه که سابقه امنیتی دارند را با آن دوران مقایسه کنم و فرقی بین آنها وجود دارد. ولی این هشدار است آن آقایان در آن روزها با انتصاب آن وزیر مخالفت نکردند و نتیجه آن این شد که بی‌تجربگی وزیر موجب دور زدن او شد و قتل‌های زنجیره‌ای تحقق پیدا کرد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: مهمترین هدف قتل‌های زنجیره‌ای زدن وزارت اطلاعات بود و تا حدودی شاید موفق شدند. البته از آن روز تا امروز 16 سال می‌گذرد و وزارت اطلاعات ما خیلی بازسازی شده است و توانست خیلی زود خود را بازسازی کند، اما بالاخره آن قتل های زنجیره‌ای با این هدف انجام شد.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته دو برنامه از سوی وزیر اطلاعات در کازیوی نمایندگان گذاشته شده که در ابتدا برنامه دیگری در کازیو گذاشته شده بود و دیروز برنامه دیگری توزیع شد. برای بنده سوال شد که چگونه دو برنامه از سوی یک وزیر توزیع شده است و بعد از پیگیری مشخص شد که آقای علوی اصلا برنامه اول را تایید نکرده است و گفته کاری به آن نداشته باشید و مورد تایید من نیست. بعضی از مواد آن توسط دوستان خوانده شد و نکات زیادی در آن نهفته است.

نماینده تهران خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار داشت: آقای علوی همین الان می‌خواهند برای تو برنامه تعیین کنند؛ سوال ما این است که آقای لاریجانی آیا این برنامه از سوی دولت به مجلس داده شده و در کازیو نمایندگان گذاشته شده مجلس که خودش نمی‌تواند برنامه‌ای تولید کند و آن را در کازیو نمایندگان بگذارد. آقای روحانی سوال ما این است که چه کسی آن برنامه را ابتدا داد که آقای علوی بگوید مواردی از آن برنامه مورد تایید من نبوده است؟ ما معتقدیم که یک وزیر باید برنامه های خود را با کمک تیم مشاوران تنظیم کند. در همین جا می‌بینید که یک چیزی را در کاسه طرف گذاشته‌اند.

رسایی ادامه داد: در سال 76 نیز همین اتفاق افتاد و نتیجه اینگونه شد که به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای وزارت اطلاعات را زدند و همان اصلاحات آمریکایی انجام شد. همان روزنامه‌ها و مطبوعاتی که رهبر معظم انقلاب که از آنها به عنوان پایگاه دشمن یاد کردند و بعدها وزیری که از آنها حمایت می‌کرد در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا حاضر شد، در دولت وقت هم حضور داشت.

وی خاطر نشان کرد: آنها به بهانه کوی دانشگاه نیروی انتظامی را زدند و وزارت اطلاعات به جایی تبدیل شد که پیرمرد و پیرزن را سلاخی‌ می‌کند. نیروی انتظامی را در مطبوعات و رسانه‌ها با کمک رسانه‌های غربی به‌گونه‌ای معرفی کردند که دانشجویان را از طبق چهارم پرت می‌کند و تیر در چشم آنها می‌زند. آنها به بهانه ترور یک چهره افراطی که در فتنه نقش داشت و در حال حاضر هم دوباره فعال شده، سپاه و بسیج را هدف قرار دادند و بسیج از نظر آنها به جایی تبدیل شد که افراد لمپن با دمپایی و موتورهای هزار آدم‌هایی را به قتل می‌رساند. نهادهای امنیتی و نظامی ما را مانند تک‌تیرانداز هدف قرار دادند.

نماینده تهران تصریح کرد: نتیجه اقدامات آنها این بود که این نهادهای نظامی و انقلابی تخریب شدند. آقای روحانی یکی از افرادی بود که در آن دوران تخریب شد و من تعجب می‌کنم که چرا این دقت انجام نشده است. خود ایشان نیز به این موارد توجه داشته و می‌داند که من چه می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسایی اظهار داشت: نتیجه آن اقدامات زمینه‌سازی برای مجلس ششم بود و در انتخابات مجلس ششم وزارتخانه‌ای که از نظر آنها تخریب شده بود، وقتی که شورای نگهبان استعلاماتی از آنها انجام داد پاسخ این بود که فرد مورد نظر هیچ سابقه ای در وزارت اطلاعات ندارد. در حالیکه همان افراد در آن زمان سابقه داشتند و وزارت اطلاعات سوابق آنها را به شورای نگهبان داده بود، ولی برای انتخابات مجلس ششم و مجلس هفتم به دلیل اینکه چشم‌های نظام را زده بودند موجب شد، تا برخی از این عناصر در مجلس ششم نفوذ کنند. امروز بسیاری از شما می‌دانید که عناصر افراطی مجلس ششم در سازمان‌های جاسوسی و شبکه‌های بی‌بی‌سی و VOA فعالیت می‌کنند و آقای روحانی خیلی بهتر از من آنها را می‌شناسد.

وی ادامه داد: بنده نگرانم که آن اتفاقات دوباره تکرار شود، چرا که عدم تسلط وجود دارد.می‌گویند که قرار است کمیته‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دولت به معاونت تبدیل شوند آیا قرار است این افراد به وزرایی در سایه تبدیل شوند؟ بعید می‌دانم چرا که شخصیت آقای روحانی شخصیتی مقتدر است و اجازه نمی‌دهد.

نماینده تهران اظهار داشت: انتخاب وزرا آزمونی برای مجلس است و مردم مجلس را اندازه‌گیری می‌کنند. ما توقع نداریم که آقای روحانی کابینه یکی دیگر از کاندیداها را معرفی کند، اما این بحث‌ها ربطی به یک کاندیدای خاص ندارد و مربوط به بزنگاه‌های نظام است. مردم امروز حرف‌های ما را می‌شنوند و قضاوت می‌کنند.

رسایی در پایان سخنان خود گفت: تاکید ما بر موضوع فتنه و لزوم برائت و حساسیت نسبت به فتنه به خدا انتقام‌گیری نیست. ما نگران تکرار قصه‌ای هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب تا لبه پرتگاه نظام را برد، اما به اعتبار ولایت و پیروی مردم و حضور آگاهانه این موضوع برطرف شد. نباید این اتفاقات دوباره تکرار شود.

منبع: تسنیم