۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸

دستگیری مدیرعامل یک شرکت بزرگ اقتصادی

مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی-معدنی کشور که ارتباط بسیار نزدیکی با حلقه انحرافی دولت دهم داشت به اتهام مفاسد مالی دستگیر شد.
کد خبر : ۱۲۸۲۲۸
  صراطآقای «پ» به دلیل قرابت با لیدر حلقه انحرافی در دولت دهم به مدیریت یکی از شرکت های مهم صنعتی کشور رسید، اما به علت افشای تخلفات گسترده که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از آن شرکت هم به آنها اشاره شده بود، از این شرکت کنار گذاشته شد.

او سپس به یک شرکت پول‌ساز معدنی منتقل شد ،اما تخلفات وی در این شرکت هم ادامه یافت و نهایتا هفته گذشته دستگیر شد.

گفتنی است غضنفری وزیر صنعت دولت دهم در مقطعی تلاش کرد آقای «پ» را از این شرکت برکنار کند ،اما با فشار لیدر حلقه انحرافی، در اجرای این کار ناکام ماند.

هفته گذشته هم یکی از نماینده های مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای از عدم رسیدگی به تحقیق و تفحص از این شرکت که یک ماه است در هیات رییسه معطل مانده انتقاد کرده بود.

وی در تذکر خود گفت:دو هفته پیش که آقای ابوترابی اداره جلسه را بر عهده داشتند، گفتند هفته آینده این تحقیق و تفحص تعیین تکلیف می‌شود اما مشخص نیست در حالیکه آیین‌نامه روال قانونی را توضیح داده چرا این تحقیق و تفحص یک ماه است در هیات رییسه مانده است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد : طی یک ماه گذشته خبرها حاکی از این است که با تصویب هیات مدیره این شرکت، شرکتی به نام "ای‌پی" در خارج از کشور تاسیس شده و گزارش مجموعه وزارت اطلاعات حاکی از این است که بالغ بر هزار میلیارد تومان به حساب شخصی واریز شده و منابع شرکت در حال از بین رفتن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اطلاعات خواست به این موضوع رسیدگی کند و همچنین از استاندار آن شهر نیز خواست تا در مقابل این موضوعات مهم تصمیم‌گیری کند.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت که این موضوع حل شده و تحقیق و تفحص در دستور کاری مجلس قرار می‌گیرد.
منبع: مشرق
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم