۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
در حاشیه نشست مدیران اتحادیه فوتبال

حمله فوتبال به صداوسیما با 3 مهاجم نوک!

حمله مدیران فوتیالی به سیاست های پخش برنامه های ورزشی در صداوسیما، اصلی ترین حاشیه نشست امروز مدیران اتحادیه فوتبال باشگاههای کشور بود.
کد خبر : ۱۲۸۲۴۳

  صراطبازی مدیران فوتبال با 3 مهاجم برای حمله به صداوسیما. اتفاقی که امروز و در حاشیه نشست مدیران اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور افتاد تا اتحاد مدیران قرمز و آبی برای حمله به سیاست های پخش مستقیم رقابت های فوتبال در صداوسیما شکل بگیرد. حمله ای که 3 مهاجم اصلی آن 3 مدیر خبرساز در فوتبال ایران بودند. این ها گزیده حمله های امروز مدیران فوتبالی به مدیران صداوسیماست.

فتح الله زاده : پسر عموها و پسرخاله هایشان را ریخته اند در صداوسیما

اولین حمله را مدیرعامل استقلال تدارک دید. جایی که هجومش، دست کم از یک مهاجم نوک نداشت: «درآمد باشگاه های آلمانی از حق پخش 50 درصد از هزینه و در باشگاه های اسپانیا و ایتالیا بالغ با 70 درصد از هزینه را تامین می کند. چرا راه دور می رویم باشگاه های بنگلادشی 45 درصد درآمد خود را از حق پخش می گیرند اما شما می گویید درآمدی نداریم که حق پخش را بدهیم. چرا، به خاطر اینکه پسر عمو و پسر خاله های خود را در شبکه ها ریخته اید و شبکه ای که می توان آن را با پنج نفر اداره کرد را با 500 نفر اداره می کنید. این افراد هم حقوق و پاداش می خواهند. آن وقت همه هزینه هایی که می خواهید به ما بدهید را به آنها پرداخت می کنید.»

فتح الله البته یک ادعای جالب هم کرد: «من این شبکه ها را با پنج نفر اداره می کنم. اما شما هزینه ای که حق باشگاه هاست را به افراد اضافه می دهید. قطعا این صحبت های من باعث می شود که از فردا صداوسیما با من لج افتاده. یا صحبت هایم را پخش نکند یا به دفترم بیاید و دنبال پیدا کردن یک سوسک برای گرفتن ایراد باشد. شما یک شبکه به من بدهید ، من با پنج نفر 24 ساعته برنامه پخش می کنم. اما شما این کار را نمی کنید و هزینه های ما را قلپی می خورید و آن وقت می گویید درآمدی نداریم.»

 

رویانیان: ضرغامی گفت بزرگتر از تو را هم کله کرده اند

نفربعدی مدیرعامل پرسپولیس بود. کسی که اول خودش را این طور معرفی کرد:«دو سال است که به فوتبال آمده‌ام و قبل از آن نمی‌دانستم که توپ فوتبال گرد است یا دراز، بعد فهمیدم هم توپ گرد هست هم دراز، یعنی فوتبال و راگبی.». رویانیان اما بلافاصله نوک تیز پیکان را به سوی صداوسیما گرفت:« او به من گفت خدا را شکر کنید زیرا مدیران قبلی تا این میزان هم حق پخش نمی دادند من هم به او گفتم اشکال ندارد تا عید فطر شبکه تلویزیونی خصوصی خود را راه اندازی می کنیم، او در پاسخ گفت این کار را انجمن ندهید بزرگتر از تو را هم کله کردند و من گفتم کوچکتر از آن هستم که کله شوم..» 

رویانیان البته برنامه «90» را هم بی نصیب نگذاشت:آگهی در این برنامه هر ثانیه 4 میلیون تومان است و برای 10دقیقه می شود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان. آنها از دعوای علی دایی و علی کریمی که دو مسلمان هستند و دستور اسلامی این است که جلوی دعوا را بگیرید نه آن را اضافه کنیم، 30-40 میلیون بیننده دارد جلوی عکس دایی و کریمی هم تبلیغات رد می شود آیا اینها درآمد ندارد.هفته ای 5 میلیون اس ام اس و به عبارتی ماهی 20 میلیون به این شبکه فرستاده می شود. درآمد ارسال اس ام اس کنار، آن اس ام اسی که بر می گردد همواره با نام یک شرکت تبلیغاتی است، آیا اینها درآمد ندارد؟ من می گویم 5-6 میلیارد تومان پول در این برنامه است اما صدا و سیما چرا حق فوتبال را نمی دهد، همه جای فوتبال درآمدزاست اما دست ما نیست و باید یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنیم.»

مدیرعامل پرسپولیس هم مثل همتای استقلالی اش مدعی اداره صداوسیما شد:«هم فوتبال و هم تلویزیون درآمدزاست اما شما بلد نیستید از آن درآمد ایجاد کنید تکلیف ما  این وسط چیست که به بن بست می خوریم. حق پخش تلویزیونی مهمترین درآمد فوتبال است . یا باید خودمان شبکه خصوصی بزنیم یا با ید حق واقعی مان را بدهند. به ما اختیار بدهند تا شبکه بزنیم قطعاً چندین برابر این مبلغ را در خواهیم آورد. شاید من فوتبال را نشناسم اما کارهای اقتصادی را بلدم و حتی می توام بروم در آن بخش فعالیت کنم و دیگران از درآمد این فوتبال استفاده کنیم و آن را بگردانیم.»

 

عابدینی: کمپین علیه صداوسیما راه می اندازیم

مدیرعامل داماش هم سومین نفری بود که امروز به صداوسیما و سیاست هایش تاخت. امیر عابدینی که سالها مدیرعامل پرسپولیس بوده هم این طور ضرغامی و مدیرانش را به باد انتقاد گرفت:«ما را غریبه می دانند. برنامه های تلویزیونی 90 روزه با هزینه 10 میلیارد تومانی برای تهیه کننده آن 50 تا 90 میلیارد درآمد دارد. در این برنامه ها 12-13 دقیقه قبل و بعد از برنامه آگهی پخش می شود اما فوتبال چه درآمدی دارد؟فوتبال در ماه 4500 دقیقه برنامه روی آنتن می برد اما باشگاه‌ها به عنوان تهیه کنندگان این برنامه ها هیچ درآمدی ندارند و تلویزیون سالی 18 میلیارد تومان به آنها می دهد و مبلغی که در قیاس با برنامه های تلویزیونی ساخته شده از فوتبال اصلا قابل مقایسه نیست.»

عابدینی یک پیشنهاد هم به مدیران فوتبالی داد :«همان طور که کمپینی به راه افتاد برای دفاع از حق مسلم ما در بخش هسته ای و مقابل دنیا ایستادیم،باید کمپینی تشکیل دهیم و حق فوتبال را از طریق حق پخش بگیریم،به هر روشی با لایحه دادن به مجلس، دولت و یا تلاش وزیر آینده.بیست سال است دارم در مورد حق پخش صحبت می کنم اما نتیجه نگرفتیم . بارها مذاکرات مهمی داشتیم اما چون تیم ها خصوصی نیست با روسای ما رایزنی می کنند و جلو ی اقدامات ما را می گیرند. تا روزی که باشگاه ها خصوصی نشوند این مشکلات ادامه دارد.»

حمله هماهنگ 3 مدیر فوتبالی البته هنوز با واکنش صداوسیما مواجه نشده است.حمله ای که احتمالا باید شاهد صدحمله از سوی ضرغامی و یارانش هم بود.

منبع: مهر