۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
اعتراف به سهم خواهی در دولت احمدی نژاد

تلاش ناشیانه نماینده جوان برای جدایی پدر از پسر!

بذرپاش اصرار داشت تا ثابت کند حمایت هاشمی از روحانی از روی ناچاری بوده است! او اعتراف کرد که برخی سمت‌‌های دولت احمدی‌نژاد با سهم‌خواهی اطرافیان تقسیم شده بود.
کد خبر : ۱۲۸۳۴۶
"گروه سیاسی صراط" - مهراد بذرپاش نماینده تهران در مجلس یکی از مخالفان کلیات کابینه پیشنهادی و ترکیب وزرای دولت یازدهم بود که در صحن علنی به صحبت در این باره پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی صراط، او در ابتدای صحبت های خود تاکید کرد که "این نطق به این معنا نیست هیچ فرد شایسته‌ای در دولت وجود ندارد" و ادامه داد "عقیده دارم افراد شایسته و کاردانی حضور دارند که گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس حق آنهاست، اما آنچه که می‌خواهم بگویم این است که کلیات کایبنه به مثابه یک سیستم یک‌پارچه است که از مشکلات مهمی رنج می‌برد."

بذرپاش در ادامه بار دیگر تاکید کرد که "مخالفت با کابینه مطلقا به معنای آسیب‌زدن به روابط بین دولت و مجلس نیست و طبیعی است که ظرف چند روز آینده تکلیف کابینه مشخص خواهد شد و دولت کار خود را آغاز خواهد کرد. مجلس نیز در چارچوب قانون تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهد بست."



این نماینده مجلس ابتدای سخنان خود و در واقع بخش مهمی از وقتش را به مباحثی اختصاص داد که هرگز نمی توان از آن برداشت مخالفت با کلیات کابینه کرد.

این موضوع در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی نیز در موارد متعددی دیده شده است. حتی گاهی عنوان شده که این مسئله به عنوان ترفندی برای تلف کردن وقت مخالفان به کار گرفته شده است.

به طور مثال، وزرای موافق استیضاح یک وزیر در مخالفت با استیضاح همان فرد ثبت نام و صحبت کرده اند و هرگز سخنی از مخالفت با استیضاح به میان نیاورده و از طریق همین ترفند، وقت متعلق به مخالفان را گرفته اند.

البته رییس جلسه با مشاهده این موضوع مطابق آیین نامه باید به سخنران مربوطه تذکر دهد که موارد زیادی از آن نیز از جمله در جریان بررسی صلاحیت وزرای کابینه پیشنهادی یازدهم دیده شده است.

با این وجود، در اکثر موارد مشابه، نمایندگانی که در حال مخالفت (یا موافقت) با کلیات کابینه یا یک وزیر هستند بی آنکه متوجه شوند، در عمل به نفع (یا زیان) کلیات کابینه یا همان وزیر نطق می کنند.

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم نیز این موضوع دست کم در چند مورد مشاهده شده است. از جمله مخالفت مهرداد بذرپاش با کلیات کابینه، بویی از مخالفت نمی داد.

نماینده کم تجربه تهران در نطق خود در خوش بینانه ترین حالت، صرفا در مورد حضور "چند تن از چهره‌های مرتبط با حوادث سال 88" در لیست وزرای پیشنهادی به مخالفت با آن برخاست.

در سایر موارد یا مانند آنچه ذکر شد، عملا مخالفتی با کابینه صورت نگرفت و یا در مورد موضوعی مانند سن بالای کابینه بدون ارائه استدلال منطقی و با چنان تعارفاتی همراه بود که عملا اثر مخالفت ظاهری را از میان برد. تکرار جملاتی از قبیل "بنده قصد ندارم تجربه آقایان را دست کم بگیرم" از جمله این تعارفات است.

به علاوه، بخش های دیگری از صحبت‌های بذرپاش با تناقضات عجیبی همراه بود.

او در حالی که معترف بود "کابینه روحانی شبیه کابینه هاشمی‌رفسنجانی است" به طور عجیبی اصرار داشت تا ثابت کند حمایت هاشمی از روحانی از روی ناچاری بوده است! بذرپاش گفت که "برخی منابع می‌گویند کابینه روحانی شبیه کابینه هاشمی‌رفسنجانی است، اما آقای روحانی خود شما می‌دانید که بعد از اینکه شما ثبت‌نام کردید، آقای هاشمی اراده ثبت‌نام در انتخابات را کرد، اما توفیق حضور به وی دست نداد و حتی تا 3 روز آخر مانده با انتخابات نیز از شما حمایت نکرد. پس شما بدانید که فقط به خداوند متعال و مردم وام‌دار هستید و نه هیچکس دیگری."

این در حالی است که هر کسی با اندک درک سیاسی می تواند نوع رابطه هاشمی رفسنجانی با روحانی و میزان نزدیکی این دو را درک کند کاری که نماینده کم تجربه مجلس از آن عاجز ماند و یا دست کم به طرز ناشیانه ای تلاش کرد تا آن را طور دیگری جلوه دهد!

گفتنی است در محافل سیاسی، حسن روحانی به عنوان فرزند فکری هاشمی رفسنجانی شناخته می شود.

نکته دیگر اینکه بذرپاش که سابقه حضور در کابینه احمدی نژاد را دارد، در سخنان خود -احتمالا ناخواسته- به موضوعی اشاره کرد که رییس جمهور سابق در طول دوران ریاست جمهوری خود مدعی عکس آن بوده است.

بذرپاش اعتراف کرد که برخی سمت های دولت احمدی نژاد با سهم خواهی اطرافیان تقسیم شده بود. به گفته او "برخی از ایراداتی که به دولت‌های سابق گرفته می‌شد، این بود که مجبور بودند به اطرافیان سهمی بدهند که بیشتر از همه شخص رئیس‌جمهور متضرر می‌شد."

نظرات بینندگان
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۱۴۸
۱۶۹
حالا امثال شما بی تدبیر ها و منافقین کوردل فهمیده شده اید......... به لطف خدا جوانان با بصیرت باطن شما منافقین را شناخته اند و یک جنبش بر علیه نفاق افکنی شما آغاز شده است میانگین سننی همکارانتان را بنویسید و سابقه اجرایی و خبری خود را تا ببینیم شما چقدر با تجربه هستید .مرگ بر منافق کوردل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر سايت برادر مسعود فيلتر نبود مي ديديد كه حرف اين بنده خدا در مورد منافق بودن شما كاملاً درست است و عملاً سايت صراط (نسخه بدل الكترونيكي روزنامه ورشكسته كيهان و ارگان حزب شخصي آقاي شريعتمداري) در همان مسير برادران ليبرتي نشينشان گام بر مي دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب خواهر عزیز صدرا
شما کمونیست ها با استفاده از هزار فریب و نیرنگ و هزار حق کشی و نامردی بر مسند نشستید. مردم هم در انتخابات با انتخاباشان نشان دادند که افرادی مثل هاشمی استخوانی هستند بر گلوی کمونیستها. حالا هی خودتان را پاره کنید بگویید که عمار هستید و با بصیرت هستید و البته این یکی از اساس فکری کمونیستهاست
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس بی ادب بی جرات و بی شخصیت از شما و امثال شما غیر این ادبیات بی ادبانه و نخود هر آش شدن بعید نیست البته مردم با این ادبیات که بیشتر صفات حقه خود و هم کیشان مثل خود بی ادب را به دیگران نسبت می دهید آشنا هستند. که چه هستید 50.07 درصد واقعا همه مردم ایران هستند واقعا فهمیدیم مردم چه می خواهند تا دیروز آقای هاشمی را ناسزا می گفتید. منافق : معلوم است که آدم بی سوادی هستی اول معنی کمونیست را یاد بگیر بعد نظر بده البته با سواد ها که بی ادب و بی شخصیت نیستند آفرین صدرا زیبا نوشتی احسنت بر با بصیرت های مانند شما و مرگ بر بی سوادان بی ادب و دور از شخصیت مثل این ناشناس منافق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۲۰۵
۸۸
حالا میشه فهمید که پیر کارکشته تفاوتش با یک جوان نا آزموده که فقط به لطف آشنایی با ... از کجا تا به کجاست
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۱۹۹
۷۶
آقای بذرپاش به قول رییس سابقتون یه کلام از مادر عروس!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۳۹۴
۱۹۳
آقای بذر باش خودش یکهو ازکجا پیداش شد خیلی هنر کردپراید شش میلونی راهجده میلیون کرد حالا دم ازمدیریت میزنه این نتیجه کار بی تجربه هاست که ازجیب ماخرج کردند همراه یک سیل به جاهایی رسیدند وامروز دچار توهم مدیر بودن شدند
مهدی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
گران شدن خودرو ربطی به بذرپاش نداره! چرا دری وری میگید؟
تازه صراط من میدونم تو از کجا میسوزی؟ این شاگرد عباسیه و تو هم کوچک ترین کار علیه اونو دریغ نمی کنی.
مردی چاپ کن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خداوکیلی اونایی که منفی دادن مرض دارن یا کورن یا نفهمن؟ چی هستن؟ واقعا اینقدر فهم گفته های این ناشناس سخته براتون.؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
انگارخبرگزاری صراط جمع شده از یک عده بی ادب این نظرات زشت و بی حرمت چیه ثبت می کنی میگم منافقی میگی نه کمی خجالت و حیا چاشنی کارت کنی حله.کجا قانون به تو اجازه می ده این نظرات را ثبت کنی از مشرق یاد بگیر.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۸۳
۶۴
حرف کاملا پوچی میزنید.
به هر قیمتی با هر کسی و با هر استدلالی می خواهید مخالفت کنید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۵۸
۱۹۷
حالا ام كه يه نماينده پيداش شده حرف حساب بزنه در برابر برخي از اين وزراي پيشنهادي پير و آزموده شده شما داري انقلت مي ياري.حواست باشه كدوم وري و مزيني صراط
حمید
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۹۵
۵۰
این مطلب بیشتر از اونکه نشانگر خامی آقای بذرپاش اشه نشانه خامی وکم سوادی نویسندست
در مطلب آقای بذرپاش نتنها تناقی نیست بلکه ایشون با اشاره درست به اقدامات هاشمی در انتخابات به آقای روحانی یادآوری کرده آقای هاشمی راه مستقلی از شما در انتخابات داشته و ضرورتی نداره ایشون خودش رو وامدار هاشمی بدونه وکابینه اش شبیه کابینه هاشمی بشه
ناشناس
|
Russian Federation
دیگه هر ....... میدونه که روحانی از هر لحاظ وامدار هاشمیه و خودشو فرزند فکری اون میدونه . اینکه این نماینده نوجوان میاد میگه آقای روحانی حواست باشه هاشمی پشتت نیست واقعا مضحکه .
امثال این جوونای اصولگرا بودن که تحلیل های ...... ش.ن باعث شکست اصولگراها شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۱۱۳
۲
برادران من دقت کنید که به غیر از ۱۸ میلیون اصلاحاتی ۶ میلیون به اصولگرای اصلاح طلب ( قالیباف ) و ۳ میلیون به رضایی اصولگرای اصلاح طلب دیگر رای دادند
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۰
۲۰
آقایون این هم دانشگاهی مارو اذیت نکنین دیگه ، به ((صراط )) اعتدال و غیر حذبی می پیوندن ایشون هم
محرم بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۳
۰
صراط هر گلی که در این چند روز زدی تا چند نفر رای نیارند دیگه بس است!!
نجفی و زنگنه و... خیلی خوب جوابت را میدهند سایت زرد!!
صراط تو اصلا جنبه نداری همش به دلایل سیاسی مخالفت میکنی هم به چند نماینده تهی مغز و تازه به دوران رسیده خط میدی همینا را بگن اگر جرئت داری برنامه وزیران را نقد کن نه اینکه وقتی وزرای پیشنهادی میان پشت تربیون واسه دفاع از برنامه شان همش فتنه فتنه کنی و انتظار داشته باشی که وزرا بگن واسه فتنه غلط کردیم ما را ببخشین!
صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!
تمام حرفهای وزرا و موافقان و مخالفان را خواندم استدلالهای مخالفان خیلی ضعیفه و با دلایل سیاسی مخالفت میکنن .
نمیدانم این سوزش شما به چه دلیلیه که اینقدر اسلامتان به درد آمده؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۳
۶
یاابها النبی اتق الله!!!
خدا به پیامبرش سفارش به تقوا میکند پس ما بایدحساب کار دستمون بیاد !
آیا بکار بردن لفظ ناشیانه مصداق تقواست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۱۰۶
۰
کسانی که روزی پله های انجمن اسلامی دانشگاه را تخریب کردند نردبانی برای خود ساختند تا پله های ترقی را ساده تر بپیمایند!!!!!
نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
۱۸۳
۱
آقای بذرپاش لطفا بذر نفاق نپاش مردم ما بابت مدیریت شما در یکی شرکتهای خودروساز که قیمت خودرو را ضرب در چهار کردید به یاد دارند پس لطفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۴۶
۰
تو را به خدا بیوگرافی این آقای بذرپاش رو منتشر کنید تا بیشتر بشناسیم ایشون رو؟ چطوری پله های ترقی!!!!!!!!! رو طی کردند؟ و...؟
عيار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۷۴
۱
بذرپاش براي خيليها بذر پاشيده كه دروكردند وگندمشو هم اردكرده فروختند وخوردندو بردند(زمانيكه درصنعت خودروفعال بودبراي خيليا خيلي كارا كرد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۳
۰
اگر اشتباه نكنم يكي از اساتيد مبرز دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، سي و چند سال پيش گفته بود:( قريب به اين مضمون):
كار نمايندگي مجلس مغزسوز است؛ بايد افرادي براي نمايندگي از سوي مردم به مجلس راه يابند كه حتما" در يكي از رشته هاي حقوق و يكي ديگر از رشته هايي كه راجع به آنها قانون وضع مي كنند؛ تخصص داشته باشند.يكي از دانشجويان در اعتراض به ايشان مي گويد كه استاد در اين صورت شايد سي نفر در كشور حائز اين شرايط نباشند.تازه غير از تخصص بايد در ابعاد ديگر اخلاقي و غيره نيز صالح باشند.ايشان در پاسخ گفتند كه همين 30 نفر كفايت مي كند!......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۱۶
۱
یک بچه 26 ساله زمانی میتونه مدیر عامل یک قطب صنعت ایران(ایران خودرو) بشه که از رانت استفاده کرده آقای بذر پاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۳۴
۰
صراط جان
خود شما هم که از این محبوبیت هاشمی دل خوش نداری و آیا مطالب قبل از انتخابات یادت رفته که تخریب هاشمی و خاتمی ذکر کلامتان بود!!!!!!!!!!!!!!!
ذكايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۱۷
۰
اصلا اين اقا چقدر راي اورده كه به مجلس اونهم نماينده تهران چند ميليوني شده!!؟،ما مردم تهران امثال اين اقا را به نمايندگي قبول نداريم
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
۱۲۴
۰
متولد 59-ریاست پارس خودرو در28 سالگی-ریاست سایپا در29 سالگی-الان هم که نماینده مجلس!!! واقعا اینا چطوری به اینجاها رسیدن؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
۱۳۶
۰
اين شازده پسر شاهكارهاى منحصر به فرد ديگه اى هم داشت:انتشار رنگين نامه"وطن امروز"ملياردها تومان هزينه روى دست ملت گذاشت.آن ده مليارد دلارى كه بنا به گزارش ديوان محاسبات به حساب خزانه واريز نشد يا به تعبير بعضى گم شد هزينه خاصه خرجيهاى محمود و ساير دوستانش شد.نمونه هم نشريات تمام رنگى وطن امروز-٩دى-پنجره و...
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
۷۷
۰
در انتخابات بعدی مجلس مردم فهیم تهران آقای بذرپاش را از مجلس حذف خواهند کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
۲۱
۰
ی زمانی شما چقدر پاچه خواریشو می کردین .یادتونه مجلس همین رئیس سایت براش چ می کرد