۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سرنوشت رأی اعتمادبه کابینه شنبه نهایی می‌شود

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت نهایی کابینه انتخابی دولت تدبیر وامید تا پایان روز شنبه مشخص می شود.
کد خبر : ۱۲۸۴۶۳

  صراط: محمد اسماعیلی  با اشاره به اینکه تا پایان روز چهارشنبه وضعیت 11 وزیر پیشنهادی بررسی شده است، اظهارکرد: تا پایان این جلسه مخالفان و موافقان وزرا صحبت‌های خود را کردند و وزرای پیشنهادی نیز از خود دفاع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت ایجاد می‌کند که پنجشنبه نیز بررسی وضعیت کابینه ادامه داشته باشد افزود: با توجه به روند کار بررسی وضعیت وزرا پنجشنبه نیز در مجلس جلسه بررسی برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای کار احتمال می‌رفت که وضعیت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم تا پایان روز چهارشنبه نهایی شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخاب وزرا دارای اهمیت زیادی است و نقش زیادی در روند توسعه کشور دارد نهایی شدن وضعیت بررسی وضعیت کابینه انتخابی تا پایان روز شنبه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثریت وزرای انتخابی دولت یازدهم رای می‌آورند عنوان کرد: به نظر من با توجه به بررسی‌های انجام شده اکثریت وزرای انتخابی توانایی و تخصص کار در دولت را دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی از وزرای انتخابی مخالفان کمتری داشتند افزود: احتمالا کاندیدهایی مانند وزیر انتخابی برای پست وزرات نیرو، دفاع و وزیر کشور که مخالفان کمتری نسبت به بقیه داشتند بیشترین آرای نمایندگان مجلس را از آن خود می‌کنند.

وی افزود: احتمالا سه تا چهار مورد از کاندیدهایی که تعداد مخالفان بیشتری داشتند در گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس مشکل خواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  هفت تا هشت وزیری که هنوز وضعیت آن‌ها نیز بررسی نشده است تصریح کرد: باید صبر کنیم تا بررسی‌ها صورت گیرد تا نتیجه نهایی در مجلس با رای نمایندگان مشخص شود.

منبع: تسنیم