۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
حاشیه‌هایی از هفتمین جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی

هفتمین جلسه علنی مجلس برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حسن روحانی با حواشی جالبی همراه شد که گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی و انصراف مخالفان رحمانی فضلی از صحبت در صحن از جمله این حاشیه هاست.
کد خبر : ۱۲۸۵۳۸

  صراط: هفتمین جلسه از چهارمین روز بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دقایقی پیش پایان یافت که این جلسه با حواشی جالبی همراه بود.

* طبق عرف مجلس در ابتدای جلسات علنی اسامی متأخرین قرائت می‌شود، اما در جلسه صبح امروز علیرضا مرادی نماینده مردم تبریز احتمالاً به دلیل کمبود وقت برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: آقای رئیس! اگر اجازه دهید اسامی متأخرین را نخوانم این پیشنهاد با موافقت لاریجانی همراه شد.

* علی مطهری که برای حمایت از میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم سخن می گفت، در میان سخنان خود چندین بار مکث کرد تا اینکه رئیس مجلس مجبور شد خطاب به او بگوید، اگر مطلبتان تمام شده اصراری نیست وقت را صرف کنید.

* کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد که برای مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم سخن می‌گفت تلاش داشت مبانی جهاد و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی را تشریح کند؛ لاریجانی چندین بار از کریمی قدوسی خواست درباره موضوع که مخالفت با وزیر علوم است صحبت کند،‌ کریمی قدوسی در پاسخ به لاریجانی گفت، اینها مقدمه است که لاریجانی با تعجب گفت این همه حرف زده‌اید تازه می‌گویید مقدمه است.

* منادی به هنگام نطق کریمی قدوسی خطاب به وی گفت وقت شما تمام شده است که این عبارات را لاریجانی نیز تکرار کرد. قدوسی با نشان دادن مانیتور خود گفت بیش از یک دقیقه وقتم باقی مانده است که در این میان لاریجانی به منادی درباره تذکر زود هنگام به کریمی قدوسی تذکر داد.

* مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز که در موافقت با وزیر علوم سخن می‌گفت چندین حدیث روایت و مباحث تاریخی از صدر اسلام تا دوران امیرالمؤمنین (ع) را با جهت‌دهی سیاسی در مسائل جاری روز مطرح کرد که چندین بار که مورد اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس قرار گرفت؛ بعد از پایان نطق پزشکیان حجج اسلام سالک و پژمان‌‌فر با حرکت به سمت پزشکیان به سمت او اعتراض کردند که در این میان پای نبویان نیز به بحث علمی و تاریخی با پزشکیان باز شد تا اینکه برخی نمایندگان نیز که می‌خواستند حمایتشان از اظهارات پزشکیان را اعلام کنند وارد عرصه شدند و بخشی از صحن علنی مجلس فضای نسبتاً متشنجی به خود گرفت؛ لاریجانی فوراً به موضوع ورود کرده و به طرفین برای متفرق شدن تذکر داد.

* علی لاریجانی که در میانه جلسه علنی قصد ترک جلسه و سپردن ریاست جلسه به ابوترابی را داشت با حجت‌الاسلام روحانی روبوسی و برای دقایقی گفتگو کرد.

* رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور همانند حسین دهقان وزیر دفاع هیچ نماینده مخالفی نداشت؛ البته کوچک‌زاده و اسدی برای مخالفت با رحمانی فضلی ثبت‌نام کرده بودند که از مخالفت انصراف دادند.

* جلسه علنی صبح امروز مجلس در حالی برای تنفس حدوداً 90 دقیقه‌ای به پایان رسید که تا ساعت دیگر جلسه علنی دوم آغاز و احتمالاً جلسه به شیفت سوم نیز کشیده شود.

منبع: فارس