۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
عضو کمیسیون فرهنگی عنوان کرد؛

چرا زنگنه در مجلس رای آورد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس گفت: زنگنه در حلقه اقتصادی دولت قرار داشت که با دفاع جانانه روحانی توانست وزیر نفت شود.
کد خبر : ۱۲۸۵۷۷
 حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون جلسات مجلس در خصوص رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، اظهار داشت: انتخابات 24 خرداد با وجود شایعه‌پراکنی ضدانقلاب که 40 درصد مشارکت را پیش‌بینی می‌کردند و همچنین غربی‌ها که این رقم را از 20 درصد بیشتر عنوان نکرده بودند با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

وی با اشاره به سابقه سیدحسن روحانی افزود: روحانی همیشه و در همه دوره‌ها کاندیدای روحانیت مبارز بوده و حتی کارگزاران نیز برای انتخابات مجلس پنجم وی را به عنوان کاندیدا قبول نکرد و می‌توان به قطعیت گفت روحانی ماهیتی اصولگرایانه دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: با توجه به شعار روحانی در انتخابات که اعتدال بود کابینه پیشنهادی وی نیز باید این مهم را دارا می‌بودند و به همین دلیل برخی از افراد پیشنهادی وی برای تصدی وزارتخانه‌ها که در فتنه 78 و 88 مشارکت جدی داشتند از نظر مجلس رد بودند که از این جمله می‌توان به میلی منفرد اشاره کرد.

حسینی تصریح کرد: در روزهای گذشته مجلس روزهای پرکاری را می‌گذارند به طوری که از ساعت 6:30 صبح تا 12 شب نمایندگان مدام در جلسه شرکت می‌کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده که عضویت در هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، هیئت رئیسه فراکسیون روحانیون و همچنین عضویت در کمیسیون فرهنگی را در مجلس برعهده دارم را نیز جلسات پرکاری را در این روزها داشتم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از وزرای پیشنهادی از جمله نجفی متأسفانه خود را در مجلس بسیار دست بالا می‌گرفتند به طوری که وی در گفت‌وگو با نمایندگان اعلام می‌کرد این وزارتخانه است که به من احتیاج دارد نه من به وزارتخانه.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تأکید کرد: سه جلسه اختصاصی فراکسیون اصولگرایان نیز در خصوص زنگنه برگزار شد و رأی آوردن وی به دلیل حمایت جانانه روحانی از وی بود که اذعان داشت زنگنه در حلقه اقتصادی وی قرار دارد.

وی افزود: وزیر ورزش نیز سابقه تند اصلاحاتی داشته و علاوه بر آن تخصصی نیز در زمینه ورزش نداشت.

حسینی در خاتمه تأکید کرد: وزیر اقتصاد که نیز توانست رأی بالایی از مجلس بگیرد سیاسی نبود و به عنوان یک چهره اقتصاد‌دان می‌تواند چهره‌ای معتدل داشته باشد.