۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷

ادامه سریال رسوایی جنسی در BBC

یکی از مجریان سابق بی‌بی‌سی که پیشتر دو بار در ارتباط با فساد اخلاقی بازداشت و بازجویی شده بود، رسما به 12 فقره آزار و اذیت جنسی متهم شد.
کد خبر : ۱۲۸۶۰۱
  صراط: دیو لی تراویس در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی از مجریان معروف رادیو بی‌بی‌سی بود و با جیمی ساویل دیگر مجری مشهور بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که فساد اخلاقی گسترده وی سال گذشته فاش شد نیز ارتباطاتی داشته است.
 
پلیس اسکاتلند یارد انگلیس که درباره سوءاستفاده‌های جنسی جیمی ساویل و دیگران تحقیق می‌کند، امروز اعلام کرد که دیو لی‌تراویس به 12 فقره سوءاستفاده و آزار جنسی 9 دختر و زن جوان متهم شده است. قربانیان وی بین 15 تا 29 سال سن داشته و بین سال‌های 1977 تا 2007 هدف آزار و اذیت این مجری مشهور بی‌بی‌سی قرار گرفته‌اند.
 
تراویس 68 ساله که در پاییز و زمستان سال گذشته دو بار توسط پلیس بازداشت و بازجویی شد، هم‌اکنون به قید وثیقه آزاد است و باید جمعه هفته آینده در دادگاه وست مینستر شهر لندن حضور یابد.
 
نماینده دادستانی انگلیس نیز با تایید تشکیل پرونده قضایی برای این مجری سابق بی‌بی‌سی اعلام کرد: ما پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک جمع‌آوری شده توسط پلیس، به این نتیجه رسیدیم که از مجموع 19 اتهام مطرح شده علیه آقای تراویس، مستنداتی در مورد 12 اتهام وجود دارد که وی باید در دادگاه پاسخگوی آنها باشد. تراویس اتهامات مطرح شده را رد کرده و از تشکیل پرونده قضایی علیه خود ابراز تاسف و تعجب نموده است.
 
گفتنی است، این چندمین مورد از افشای رسوایی جنسی دست‌اندرکاران رسانه سلطنتی انگلیس طی ماه‌های اخیر است.
منبع: ایرنا