۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

یک اقدام عجیب و غیر قانونی در اصفهان!

مرتضی لاچیانی، معاون پیشین توسعه ورزش اداره‌کل تربیت بدنی استان اصفهان به عنوان سرپرست جدید هیات فوتبال استان اصفهان معرفی شد، این درحالی است که رئیس هیات فوتبال با نظر رئیس فدراسیون یا توسط مجمع فوتبال استان تغییر می‌کند.
کد خبر : ۱۲۸۹۷۳
صراط: مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در مراسم معارفه مرتضی لاچیانی، اظهار کرد: جلسه معارفه سرپرست هیات فوتبال استان اصفهان صرفا به خاطر اعلام رسمی تغییر قانونی رییس هیات فوتبال استان اصفهان برگزار شده است.

محمد جواهری با بیان این که از سال گذشته اهالی فوتبال و پیشکسوتان از اداره کل خواستند پیگیر وضعیت هیات فوتبال استان باشند، تصریح کرد: از غلامعلی ابراهیمی،‌ معاون اداره خواستیم که پیگیری جدی را انجام دهد و گزارشی را در خصوص عملکرد هیات فوتبال استان اصفهان ارائه کند و پس از بررسی تقریبا یک ماهه 15 اشکال فنی از هیات فوتبال استان اصفهان گزارش شد. برای مثال چرا رییس هیات فوتبال باید عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن شود؟ چرا که هیچ گاه متولی عضو زیر مجموعه نمی‌شود.

وی ادامه داد: چرا در هیچ یک از جلسات رسمی اداره کل، رییس هیات فوتبال حضور ندارد؟ ابرقویی نژاد، حکومت جداگانه‌ای داشت. چرا میزبانی جام ملت‌های آسیا را بدون اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان قبول کردند؟ همچنین می‌پرسند چرا نمایندگان AFC را دعوت کرده‌اند، اما خودشان هنگام ورود این شخص در اداره کل نبودند؟

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، ادامه داد: پس از بررسی این مشکلات از ابرقویی نژاد، رییس هیات فوتبال خواستیم که شخص دیگری را به جای وی به این سمت منصوب کنیم. ابرقویی نژاد یک هفته‌ فرصت خواست و در این زمان با اشخاص سیاسی مکاتبه کرد و مساله را سیاسی و تنش‌زا پیش برد.

محمد جواهری با بیان این که برای باقی ماندن ابرقویی نژاد کارهایی انجام شد که مناسب با یک رییس با سابقه 11 ساله نبود، گفت: 21 اسفند سال گذشته با علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال صحبت کردم و پس از آن جلسه‌ای با ابرقویی نژاد برگزار شد و پس از آن به کفاشیان اعلام کردم که غلامعلی ابراهیمی، سرپرست هیات فوتبال استان اصفهان است، اما ابرقویی نژاد مصاحبه‌ای انجام داد که گفته بود آرزو بر جوانان عیب نیست. همچنین با رایزنی با حمید سجادی، ‌معاونت ورزش وزارت ورزش و جوانان جلسه حکمیت برگزار شد که در این جلسه کفاشیان ، نبی و یک عضو فدراسیون فوتبال حضور داشتند و سجادی در این جلسه صراحتا تاکید کرد که کفاشیان باید نظر مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان را تامین کند، چرا که در آن جلسه 14 امضا از روسای هیات فوتبال‌های شهرستان‌های استان و هفت امضا از مدیران باشگاه‌ها در قالب یک نامه ارائه شده بود.

محمد جواهری افزود: 25 تیر ماه سجادی آخرین اخطار را به کفاشیان داد و 72 ساعت فرصت داد که ابرقویی نژاد کنار برود. همچنین در هفتم مرداد ماه به مدیر کل اختیار تام دادند تا نفر جدیدی را برای سرپرستی هیات فوتبال استان اصفهان مشخص کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، تصریح کرد: سوال من این است که عمر مفید یک مدیریت چند سال است؟ اگر سپاهان ، ذوب آهن و گیتی‌پسند از فوتبال اصفهان گرفته شود، چه چیز دیگری برای فوتبال این استان باقی می‌ماند. مردم هم خواستار برکناری ابرقویی نژاد بودند. برای مثال در برنامه "گل" در نظر سنجی پیامکی 67 درصد از مردم رای دادند که ابرقویی نژاد تغییر کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با اشاره به این که پس از این موارد از طرف ابرقویی نژاد بحث به شورای تامین استان کشیده شد، گفت: چرا باید این بحث به شورای تامین استان کشیده شود؟ چرا باید اطلاعات غلط به این شورا داده شود؟ ابرقویی نژاد با برگه‌های هیات فوتبال که سربرگ داشت، به معاون سیاسی – امنیتی استاندار استان اصفهان یعنی اسماعیلی نامه نوشت و خواست تا این تغییر صورت نگیرد. چطور این شخص می‌تواند به صورت مستقیم برای یک فرد سیاسی تعیین تکلیف کند؟

وی همچنین با بیان این که افراد ناشناسی در مدت گذشته برخی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان را تهدید کرده‌اند، گفت: برای مثال به یکی از همکاران اداره کل وزش و جوانان گاز اسید پاشیده‌اند! همچنین یک فردی به مسئول حقوقی اداره کل ورزش و جوانان گفته بود که "پایت را از این پرونده‌ بیرون بکش مگر محمد جواهری چقدر به تو حقوق می‌دهد".

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان این که در چند ماه گذشته بسیار تحقیر و اذیت شده‌ام، اظهار کرد: از روز گذشته مرتضی لاچیانی، پیشکسوت و معاون اسبق اداره کل ورزش و جوانان به صورت قانونی سرپرست هیات فوتبال استان اصفهان شده است.

وی خاطر نشان کرد: اصراری برای ماندن در این پست ندارم. اما در مدت حضورم در استان اصفهان ورزشگاه "نقش جهان" دوباره زنده شد. مجمع خیران ورزش یار راه‌ا‌ندازی گردید. اساسنامه شورای ورزشی با رویکرد مدیریت واحد تدوین شد. همچنین کمیته‌ سازش در دعوای حقوقی مجوزش را اخذ ‌کرده‌ایم .

در ادامه این جلسه غلامعلی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ، اظهار کرد: هیات فوتبال استان اصفهان در سال‌های گذشته فقط کارهای روزمره را انجام داده است. معتقدم که تغییر در هر زمینه‌ای از جامعه انجام گیرد پس از آن پیشرفت رخ خواهد داد.

وی افزود: هیات فوتبال استان اصفهان ارتباط کمی با شهرستان‌ها داشته است و در جهت رشد فوتبال در شهرستان‌ها کاری انجام نداده است. شهرستان‌های استان پتانسیل بالایی دارند که متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ یک از استعدادیابی در این شهرستان‌ها صورت نگرفته است.

مرتضی لاچیانی، سرپرست جدید هیات فوتبال استان اصفهان در جلسه معارفه حضور نداشت و مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: در جلسه آینده‌ای که در زمان نزدیکی برگزار خواهد شد دلایل عدم حضور لاچیانی را بیان خواهند کرد.
منبع: ایسنا