۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

آرشيو پايگاه اطلاع‌رساني 'دولت' حذف شد

پس از آن که با تحویل نهاد ریاست جمهوری به حسن روحانی، بايگاني بخش‌های مختلف خبر و عکس پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در دوره احمدی‌نژاد حذف شد، اینک نوبت به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رسیده که تمامی اخبار و مصوبات و لوایح مربوط به دولت‌های نهم و دهم، مشمول حذف شود.
کد خبر : ۱۲۹۰۵۸
صراط: پایگاه اطلاع رسانی Dolat.ir که زیرمجموعه شورای اطلاع رسانی دولت است در اقدامی قابل تامل علاوه بر حذف همه اخبار مربوط به رئیس جمهور سابق و اعضای سابق دولت، حتی کلیه اخبار مربوط به مصوبات، لوایح و قوانین که در بانک اطلاعاتی این پایگاه موجود بوده است را بدون ارائه هیچ توضیحی حذف کرد.

این موضوع از آن جهت قابل نقد است که محتوای بايگاني این سایت به نوعی بازتاب دهنده تصمیمات کلان کشور که در سال‌های گذشته اتخاذ شده بوده و حذف آن با شأن سایت دولت که موظف به اطلاع رسانی درخصوص تصمیمات و عملکرد دولت بوده، نیست.

از آنجا که محتوای تولیدشده در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و سایر پایگاه‌های خبری دولتی، هویت حقوقی و نه حقیقی دارند، اقدامات عجیبی چون حذف بايگاني این سایت با تغییر دولت، مطمئنا اقدامی اعتدالی محسوب نمی‌شود.

ضمنا در حالی که محتوای سایت ریاست جمهوری صرفا مربوط به دیدارها و سخنرانی‌ها و اخبار شخص رئیس‌جمهور بود، محتوای سایت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت مربوط به اخبار تمامی دستگاه‌های دولتی، کلیه لوایح دولت و مصوبات آن و قوانین جدید و ابلاغی است.

بنابراین، حذف بايگاني سایت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، به مراتب زیان‌بارتر از حذف آرشیو سایت ریاست جمهوری است.
منبع: مشرق