۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
با حضور پررنگ در رسانه ها نمایان شد؛

دورخیز کلینتون برای بازگشت به کاخ سفید

حضور پر رنگ وزیر امور خارجه سابق آمریکا در رسانه های آمریکا، گمانه زنی ها برای نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۲۹۰۸۱
صراط: به نقل از سوانسیش مینوتن، با گذشت حدود شش ماه از خداحافظی "هیلاری کلینتون" از وزارت خارجه آمریکا، وی به رسانه های این کشور بازگشته است.

این مسئله باعث شده شایعات مربوط به تصمیم همسر رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای بازگشت به سیاست داغ شود. بر این اساس اقدام هیلاری کلینتون به عنوان دورخیز وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ارزیابی می شود.

کلینتون در مصاحبه خود انتقادهای تندی را متوجه سیستم رای گیری در آمریکا کرده است. به گفته این سیاستمدار دموکرات آمریکایی، مشکلاتی در این سیستم وجود دارد اما هیچ یک از آنها به مسائل نژادی ارتباط ندارد زیرا موضوع شرکت رنگین پوستان، دیگر مشکل انتخابات آمریکا به شمار نمی آید.

این در حالی است که به تازگی حزب جمهوریخواه آمریکا تهدید کرد در صورتی که شبکه های سی ان ان و ان بی سی برنامه ای تبلیغاتی در مورد وزیر خارجه سابق آمریکا تولید کنند، تمام برنامه های مربوط به مناظرات انتخاباتی این دو شبکه را تحریم می کنند. گفتنی است کلينتون اول فوريه 2013 به طور رسمی از سمت خود به عنوان وزير خارجه آمريکا کناره گيری کرد و جای خود را به "جان کری" داد.

منبع: مهر