۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰

آیا شرط‌ مجلس دربررسی وزرا تغییرمی‌کند؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: در بررسی صلاحیت وزرا فتنه ۷۸ و ۸۸ خط قرمز مجلس است و این شرط هم هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.
کد خبر : ۱۲۹۵۳۵

صراط: قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی  با اشاره به معیارهای مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم اظهار داشت: مردم‌سالاری که در جمهوری اسلامی وجود دارد، یک مردم سالاری واقعی است و تمام دنیا یک بار دیگر این موضوع را در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دیدند و مشاهده کردند که موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی به صورت جدی سخنان خود را مطرح و رئیس جمهور و وزرا دفاع کردند و مجلس هم در نهایت تصمیم خود را گرفت.

وی ادامه داد: مجلس در رای اعتماد به وزرا براساس معیارها و شاخص‌ها عمل کرد که ابعاد شخصیتی، توانمندی و اشرافیت کامل بر حوزه کاری، برنامه‌های اجرایی و مواضع سیاسی وزیر پیشنهادی تاثیر بسیاری در رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی داشت.

این نماینده مجلس برهمین اساس تاکید کرد: یکی از مسائل جدی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موضع‌گیری‌های سیاسی افراد است، چراکه در 34 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بزنگا‌های بسیاری وجود داشته که لازم بود موضع‌گیری‌ وزرای پیشنهادی در این بزنگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت تا برای نمایندگان روشن شود که این افراد در بزنگا‌ه‌ها طرف نظام بودند یا خیر. بویژه مواضع این افراد در فتنه‌های 78 و 88 برای وکلای ملت بسیار مهم بود، چراکه نشان می‌داد این فرد در کنار آرمان‌های اسلام، انقلاب، امام و ولایت هستند یا خیر.

جعفری با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر سیاسی عمل کردن مجلس در رای اعتمادها، گفت: مجلس در بررسی صلاحیت وزرا سیاست ورزانه عمل کرد، نه سیاست کارانه و همه مردم این موضوع را دیدند، البته به کسانی که ندیدند و نشنیدند می‌گویم که دست از تهدیدات فرعونی خود بردارند، چراکه مجلس زیربار این فشارها نمی‌رود و همانطور که مردم رئیس جمهور را انتخاب کردند، همکاران رئیس جمهور هم طبق قانون باید با رای نمایندگان مجلس که منتخبین مردم هستند، مشغول به کار شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس وظیفه دارد که برای ارائه رای خود براساس تکلیف عمل کند و نمایندگان هم به وظیفه خود به صورت منصفانه عمل کردند، اما افرادی که اینگونه مجلس را متهم می‌کنند، در یک غرور فرعونی به سر می‌برند و فکر می‌کنند مردم با آنها عقد اخوت بسته‌اند در حالی که اینطور نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید براینکه مجلس از سرزنش سرزنش‌کنندگان هیچ باکی ندارد، گفت: در بررسی صلاحیت وزرا فتنه 78 و 88 خط قرمز مجلس است و این شرط هم هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و نمایندگان در بررسی صلاحیت 3 وزیر باقی‌مانده برطبق همین معیارها عمل می‌کنند.

جعفری درپایان تاکید کرد: باید به رئیس‌جمهور و همکارانش بگویم که مجلس برادری خود را ثابت کرد و آنها هم باید قدر و منزلت مجلس را در عمل مراعات کنند، همچنین اگر برخی رسانه‌ها فکر می‌کنند که مانند دوره‌های گذشته می‌توانند با چانه‌زنی از بالا و فشار از پایین مجلس را تسلیم کنند، بعید می‌دانم مجلس نهم چنین اشتباهی را مرتکب شود.

منبع: تسنیم