۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

کدام کشوربزرگترین شریک‌تجاری ایران شد

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: چین بزرگترین شریک تجاری ایران شد و ارزش تجارت دو کشور در چهارماهه سال ۹۲ به ۴.۴ میلیارد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۷۱۰
صراط: حمید صافدل گفت: مراسم روز ملی صادرات فرصتی است که همه ساله فعالان و صاحب نظران اقتصادی با حضور مقامات ارشد کشور آخرین وضعیت و تحولات این حوزه را مطرح و بررسی می کنند.
وی افزود: امسال تلاش ویژه ای در سازمان توسعه تجارت در جریان است تا مشکلات فوری صادرات با همکاری نمایندگان بخش خصوصی به نحو مطلوبی دسته بندی شده و به همراه راهکارهای پیشنهادی جهت تصمیم گیری لازم قبل از روز ملی صادرات در اختیار وزرای محترم اقتصادی قرار بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد در گرو عزم ملی و برنامه های جامع و کامل ، تجارت خارجی کشور آینده امید بخشی را خواهد داشت.
صافدل آرامش اقتصادی و  وضعیت معیشت مردم را جزو اولویت ها در برنامه های دولت ذکر کرد و افزود : بی شک رونق صادرات و توسعه صادرات غیر نفتی عامل مهمی در این زمینه است.
معاون وزیر صنعت معدن وتجارت با اشاره به حجم تجارت خارجی ایران و چین در 4 ماهه اول سال جاری گفت : چین در این مدت حدود 31 درصد از کل صادرات غیرنفتی و 18 درصد از ارزش واردات ایران را به خود اختصاص داده است.
رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: چین بزرگترین شریک تجاری ایران شد و ارزش تجارت دو کشور در چهارماهه سال 92 به 4.4 میلیارد رسید.
صافدل با اشاره به اینکه از کل ارزش تجارت ایران و چین 2.1 میلیارد دلار مربوط به صادرات ایران به چین و 2.4 میلیارد دلار مربوط به واردات ایران از چین بوده است، گفت: در این مدت ارزش صادرات ایران به چین حدود 30 درصد و ارزش واردات ایران از چین کمتر از 1 درصد افزایش یافت.
منبع: تسنیم