۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴

ورود نماینده ارشد سازمان ملل به دمشق

نماینده ارشد خلع سلاح سازمان ملل امروز برای بررسی گزارش‌هایی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه وراد دمشق شد.
کد خبر : ۱۲۹۸۷۰
صراط: نماینده ارشد خلع سلاح سازمان ملل صبح امروز برای بررسی گزارش‌هایی درباره حمله شیمیایی در سوریه وارد دمشق شد.
 
کین در این سفر از مقامات دولتی سوریه می‌خواهد که به کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل که در سوریه حضور پیدا کرده‌اند اجازه دهند تا گزارش‌های اخیر درباره استفاده از سلاح شیمیایی در «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق را بررسی کنند.
 
از سوی دیگر تلویزیون سوریه گزارش داد که در پی کشف تونل‌هایی در حومه دمشق که به وسیله معارضان حفر شده بوده و در آن مواد شیمیایی نگه داری می‌شده است، تعدادی از سربازان ارتش در پی استنشاق مواد شیمیایی دچار تنگی نفس و حالت خفه گی شده‌اند.
 
ارتش سوریه نیز منطقه‌ای در حی الجوبر را که گمان می‌رود تروریست‌ها در آن از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند، محاصره کرده است.
 
عملیات ارتش سوریه در غوطه الشرقیه در حومه جنوبی دمشق نیز ادامه دارد که تا کنون منجر به کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها شده است و یک سرکرده تروریست‌ها نیز در این عملیات ارتش کشته شده ‌است.
 
«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز امروز با تیم امنیت ملی این کشور برای بررسی گزارش‌هایی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.
 
پیشتر وی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را خط قرمز آمریکا برای دخالت نظامی در این کشور عنوان کرده بود.
 
از سوی دیگر نیز ارتش سوریه اعلام کرد که کنترل کامل حومه لاذقیه را به دست گرفته است و یک خودروی بمب گذاری شده در «طیبه الامام» منفجر شده است و درگیری‌های متعددی در «المعضمیه» و «الملیحه» نیز روی داده است.
منبع: فارس