۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
33 سال پیش در چنین روزی

همه من های یک وزیر !

صادق قطب زاده وزیر امورخارجه: مشکل در کشور من هستم نه وزارت خارجه و مدیریت آن ! امروزه مشکل من هستم نه سیاست خارجی ، زمانیکه من در تلویزیون بودم مشکل من بودم نه تلویزیون ، حملات به من است ، برای این که من حرف میزنم .
کد خبر : ۱۲۹۹۳۱

صراط: رخدادهای3 شهریور 1359

چکیده

  • روزنامه «فرانکفورت روندشا» فاش کرد : افسران جوان موساد در طرحی 6 ماده ای خواهان ایجاد یک شبکه گسترده و فعال شدند  تا بتوانند علیه خیزش های منطقه و خصوصا انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی مقاومت کنند .
  • تیمسار سرتیپ فلاحی رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی در یک گفت و گوی مطبوعاتی خطوط کلی تجدید سازمان ارتش را اعلام کرد .
  • به دنبال پخش اعلامیه های ستاد عملیات غرب کشور منطقه مرزی قصر شیرین به حالت آماده باش در آمد.
  • توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به همراه آتش بارهای چریک های سعد حداد از شامگاه روز گذشته مجددا جنوب لبنان را زیر آتش گلوله گرفتند و این حملات تا صبح امروز همچنان ادامه داشت .
  • صادق قطب زاده وزیر امورخارجه: خیلی ها از من سوال می کنند که شما چرا سنگر را خالی میکنید ، ..... من برای خوم شخصیتی دارم و نمی توانم تسلیم بشوم .
اتحاد سازمان جاسوسی اسرائیل با مصر و عراق علیه ایران

روزنامه «فرانکفورت روندشا» در شماره اخیر خود مقاله افشاگرانه ای در مورد استراتژی جدید موساد و همچنین برنامه های جدید این سازمان جاسوسی به رشته تحریر درآورده است . این روزنامه با استناد به قسمتی از کتاب ستاره داوود که هنوز منتشر نشده و بنا است در هفته های آینده منتشر گردد می گوید افسران جوانی که در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اختیار را در دست گرفته اند در صدد اجرای نقشه های جدیدی هستند .

این روزنامه سپس با اشاره به نام این خط جدید درون موساد که «با مصر بر ضد امام خمینی و فلسطین » نام دارد چنین توضیح می دهد که در بین افسران جوان موساد و فرماندهان قدیمی اختلافات فکری و استراتژیکی بسیاری وجود دارد . این افسران جوان قصد دارند که با سازمان امنیت مصر همکاری فعالانه تر و گسترده تری داشته باشند .

افسران جوان موساد طی طرح های 6 ماده ای خود خواهان ایجاد یک شبکه گسترده و فعال متشکل از موساد مصر ، عراق ، عربستان ، مراکش ، عمان و همچنین فرانسه ، انگلیس و آلمان می باشند تا بتوانند علیه خیزش های منطقه و خصوصا انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی مقاومت کنند . (1)

 

روزنامه «فرانکفورت روندشا» در شماره اخیر خود مقاله افشاگرانه ای  با اشاره به خط جدید درون موساد که «با مصر بر ضد امام خمینی و فلسطین » نام دارد چنین توضیح می دهد که در بین افسران جوان موساد و فرماندهان قدیمی اختلافات فکری و استراتژیکی بسیاری وجود دارد . این افسران جوان قصد دارند که با سازمان امنیت مصر همکاری فعالانه تر و گسترده تری داشته باشند .
خطوط اصلی تجدید سازمان ارتش اعلام شد

تیمسار سرتیپ فلاحی رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی در یک گفت و گوی مطبوعاتی خطوط کلی تجدید سازمان ارتش را اعلام کرد . وی اظهار داشت : تجدید سازمان ارتش باید مبتنی بر تبعیت از سیاست قطع وابستگی به شرق و غرب باشد . وی ادامه داد : برای تجدید سازمان ارتش از درون راهی طولانی در پیش داریم ولی غیر ممکن نیست چون کشورهایی که از 20 سال قبل این کار را آغاز کرده اند و امروز به طور نسبی در زمینه تسلیحات نظامی به حد خودکفایی رسیده اند .

تیمسار فلاحی گفت : چون ما معتقد به بازسازی ارتش از درون هستیم باید ارتشی بسازیم عاری از روح سوداگری و در جهت نظام الهی و از این نظر ارتش های صدر اسلام را منهای عوامل زمان و تکنولوژی به عنوان ارکان اصلی ارتش مکتبی جدید پذیرفتیم و پیش نویسی تدوین شد تا مورد بررسی نهایی قرار گیرد ، در این پیش نویس سعی شده است ارتش طوری مکتبی، اسلامی ، مردمی و اصولی باشد که سایر اساسنامه ها مقررات ، قوانین و دستورات را در برگیرد و در آن کلیه تجارب گذشته به خدمت گرفته شده است ، این پیش نویس پس از تصحیح و تکمیل حکم قانون اساسی برای ارتش را خواهد داشت و ظرف هفته های آینده به نظرخواهی فقها ، اسلام شناسان و جامعه شناسان و حقوق دانان متعهد و معتقد قرار خواهیم داد . (2)

به منظور مقابله با حملات آمریکا صورت گرفت ؛ آماده باش در غرب کشور

به دنبال پخش اعلامیه های ستاد عملیات غرب کشور منطقه مرزی قصر شیرین به حالت آماده باش در آمد و پاسداران انقلاب ، نیروهای ژاندارمری ، جوان مردان ، نیروهای ارتش و تمام یگان ها از آمادگی کامل برخوردار بوده و مقررات اضطراری اجرا می شود . این آماده باش به منظور مقابله با حملا ت احتمالی عراق صورت گرفته است . (3)

جنوب لبنان زیر آتش بارهای رژیم اشغال گر قدس

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به همراه آتش بارهای چریک های سعد حداد از شامگاه روز گذشته مجددا جنوب لبنان را زیر آتش گلوله گرفتند و این حملات تا صبح امروز همچنان ادامه داشت . (4) خبر دیگر اینکه یاسر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد 5 روز پیش  به هنگام گلوله باران جنوب لبنان توسط نیروهای ارتش اسرائیل از مرگ حتمی نجات یافته است . (5)

70 مزدور عراقی کشته شدند

بر اساس گزارش منابع آگاه مرزی در ادامه درگیری های مرزی ایران و عراق که از چند روز پیش در مناطق تیله کوه ، باویسی و قصر شیرین آغاز شده است تلفات سنگینی به طرفین از جمله نیروهای عراقی وارد آمده است . گزار ش های رسیده حاکیست در این درگیری ها حدود 70 تن از مزدوران عراقی در مرز کشته و عده زیادی نیز مجروح گشته اند .در این درگیری ها همچنین یک استوار ارتش به شهادت رسیده است .  (6)

 

شمردن تعداد من های به کار رفته در چند سطر مصاحبه صادق قطب زاده کار سختی به نظر می رسد و شاید هم بی فایده باشد ولی آن چه که مشخص است این نکته بسیار مهم اخلاقی است «کسی که این قدر از «من» سخن می گوید نمی تواند مدیر نظام اسلامی باشد .»  حضرت امام خمینی  در یکی از سخنان تاریخی خود می فرمایند « این قدر نگوئید من ، من شیطان است ».

قطب زاده چندی بعد آلت دست دشمنان انقلاب شد تا کودتایی را به سرانجام برساند که در صورت وقوع بسیاری در ایران اسلامی کشته می شدند تا قطب زاده بر سریر قدرت بنشیند ...به شهادت رساندن امام امت یکی از نقشه های سرانی بود که قطب زاده در این کودتا آلت دست آنان شده بود.

همه من های یک وزیر !

صادق قطب زاده وزیر امورخارجه ضمن انتقاد شدید از اوضاع سیاسی کشور گفت : مشکل در کشور من هستم نه وزارت خارجه و مدیریت آن ! وی ادامه داد : امروزه مشکل من هستم نه سیاست خارجی ، زمانیکه من در تلویزیون بودم مشکل من بودم نه تلویزیون ، حملات به من است ، برای این که من حرف میزنم ، این حرف ها را نباید زد ، باید عاقل بود ، باید در ست عمل کرد و گوشه ای نشست .

می خواهند نسل من را بردارند

قطب زاده گفت : باید حرف نزد ، چند تا فامیل داشت که با قدرت ها رابطه داشته باشند ، اینها را باید داشت ولی من ندارم ، من نه فامیل دارم که باقدرت باشد ، اینها را باید داشت ولی من ندارم ، من نه فامیلی دارم که با قدرت باشد ، زبانم دراز است ، این طرف و آن طرف حرف میزنم ، درجلسات خصوصی شدید  تر حرف میزنم و در جلسات عمومی یک کمی ملاحظه می کنم ولی حرفم را میزنم . اینها می خواهند نسل من را بردارند وگر نه مگر کسی قبل از این با وزیر امورخارجه کاری داشت ؟!

من آلت دست نیستم / من شخصیت دارم

وزیر امورخارجه گفت : خیلی ها از من سوال می کنند که شما چرا سنگر را خالی میکنید ، من آلت نیستم ، من در زندگی هیچ وقت آلت نبوده ام و هرگز آلت نخواهم شد من برای خوم شخصیتی دارم و نمی توانم تسلیم بشوم . (7)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 2

3- جمهوری اسلامی ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 4

4- جمهوری اسلامی ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 12

5- جمهوری اسلامی ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 1

6- کیهان ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 16

7- کیهان ، 3 شهریور 1359 ، صفحه 16 ، شمردن تعداد من های به کار رفته در چند سطر مصاحبه صادق قطب زاده کار سختی به نظر می رسد و شاید هم بی فایده باشد ولی آن چه که مشخص است این نکته بسیار مهم اخلاقی است «کسی که این قدر از «من» سخن می گوید نمی تواند مدیر نظام اسلامی باشد .»  حضرت امام خمینی  در یکی از سخنان تاریخی خود می فرمایند « این قدر نگوئید من ، من شیطان است » و حضرت آیت الله مصباح یزدی حکیم ، فیلسوف و استاد اخلاق در این زمینه می گویند « سراسر تاریخ، هر آن کس که سقوط کرده از گفتن کلمه «من» بوده است.» رک سخنرانی آیت الله مصباح یزدی (دامت برکاته) در دفتر مقام معظم رهبری، قم، 14/6/78، رمضان 1429.شاید رجوع به نکات اخلاقی در بررسی تاریخ انقلاب چندان موضوعیتی نداشته باشد ولی اگر به آن چه در اوایل انقلاب رخ داده ژرف نگاه کنیم دلیل سقوط بسیاری از بزرگان را خواهیم یافت ، «من» بزرگترین عامل سقوط این بزرگان بوده است ، نکته دوم که باید در سخنان قطب زاده بدان توجه کرد این عبارت است که او می گوید «من آلت دست کسی نبوده و نخواهم بود» و ای کاش اینگونه بود ، قطب زاده چندی بعد آلت دست دشمنان انقلاب شد تا کودتایی را به سرانجام برساند که در صورت وقوع بسیاری در ایران اسلامی کشته می شدند تا قطب زاده بر سریر قدرت بنشیند ...به شهادت رساندن امام امت یکی از نقشه های سرانی بود که قطب زاده در این کودتا آلت دست آنان شده بود ... پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

منبع: فارس