۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

بودجه تحقیق و تفحص خودروسازان رسید

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه در نهایت بودجه تحقیق و تقحص از خودروسازان به کمیته ارائه شده است، گفت: کمیته تحقیق و تفحص از هفته آینده روند بررسی های تخصصی خود را از صنعت خودرو آغاز خواهد کرد.
کد خبر : ۱۳۰۰۱۵

صراط: علی علیلو با اعلام اینکه در جلسه امروز نمایندگان مجلس بودجه مورد نیاز تحقیق و تفحص از خودروسازان به کمیته ویژه این بخش اختصاص پیدا کرد، اظهارداشت: پیش از این رئیس مجلس موافقت خود را برای اختصاص بودجه لازم به تحقیق و تفحص از خودروسازان اعلام کرده بود اما بنا به دلیلی غیر منطقی بودجه لازم به این کمیته برای آغاز فعالیت ارائه نشده بود.

وی با اشاره به اینکه دو پیشنهاد 240 میلیون تومان و 150 میلیون تومان منابع برای آغاز فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان از سوی نمایندگان به مجلس ارائه شده است، افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با حداقل بودجه بررسی این موضوع را انجام دهیم.

علیلو ضمن بیان این که مقرر است با ارائه صورت های مالی این بودجه در چند قسمت در اختیار کمیته قرار گیرد، گفت: البته ما مخالفت هایی را مبنی بر ارائه اقساط این منابع به مجلس مطرح نموده‌ایم که در نهایت مجلس پس از دریافت صورت های مالی نحوه ارائه این منابع را به کمیته اعلام می کند.

به اعتقاد این عضو کمیسیون صنایع مجلس، کمیته تحقیق و تفحص در راستای دریافت منابع لازم از هفته آینده روند بررسی های تخصصی خود را از صنعت خودرو آغاز خواهد نمود.

به گزارش تسنیم، پیش از این علیلو در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه علیرغم موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی هنوز بودجه کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی به این بخش ارائه نشده است، اظهار داشت: مقرر بود در هفته گذشته این بودجه ارائه شود اما بنا به دلایلی هنوز بودجه لازم به کمیته برای آغاز فعالیت اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان این نکته که مجلس دلیل دیگر عدم اختصاص این بودجه را عدم ارسال منابع مالی مجلس از جانب دولت اعلام کرد افزود: به ما گفته اند باید از خزانه داری، بودجه مجلس توسط دولت ارائه شود که هنوز این امر محقق نشده است.

علی‌لو با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان در قالب طرح بوده و به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، اظهارداشت: دو رقم بودجه برای کمیته تحقیق و تفحص پیش بینی شده است که  باید بگویم کف یکی از این ارقام حدود 150 میلیون تومان است.

وی با بیان این که در روند تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صدد آسیب شناسی این صنعت و ارائه راهکار هستیم، افزود: تمام ابعاد صنعت خودرو بررسی و با همکاری خودروسازان راهکارهای عملیاتی ارائه خواهد گردید.

به‌اعتقاد علی‌پور، تحقیق و تفحص از خودروسازان 120 روز زمان می‌برد، البته براساس قانون کمیسیون 6 ماه برای این امر فرصت دارد.

منبع: تسنیم