۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به دنبال شهادت مستند‌سازان ایرانی در کشور سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر : ۱۳۰۰۵۸

صراط: انجمن روزنامه نگاران مسلمان به دنبال شهادت مستند‌سازان ایرانی در کشور سوریه بیانیه‌ای صادر کرد. که متن آن به شرح زیر است.

‌خبرنگاران در عصر حاضر با توجه به نقش و قدرت افکار عمومی به عنوان یکی از جدی‌ترین شاخصه‌های اثر گذار در روند تحولات سیاسی و اجتماعی، رسالت مهمی بر دوش دارند که همانا روشنگری دقیق، سریع و عادلانه از عرصه‌هایی است که درک صحیح آن توسط مردم، لازم و ضروری است.

امروز کشور سوریه از جمله عرصه‌هایی است که اخبار متفاوت و متناقضی از آن در اختیار مردم جهان قرار داده می‌شود که البته بسیاری از اطلاعات انعکاس داده شده توسط سرویس‌های امنیتی و بنگاه‌های رسانه‌ای استکبار و مزدوران منطقه‌ای دور از حقیقت و وارونه است.

بی تردید خبرنگاران و مستند سازان بصیر و آگاه دراین برهه حساس تاریخی‌، می‌توانند چراغ راه توده‌هایی باشند که رویدادهای مربوط به ملت مظلوم سوریه را از منظر گزارش‌های رسانه‌ای دنبال می‌نمایند و بر این اساس در قبال آن رخدادها موضع خواهند داشت.

گروه‌های مستند ساز جمهوری اسلامی ایران و خبرنگاران شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین اللملی کشورمان از ابتدای بحران سوریه‌، متعهد و شجاع از نزدیک تحولات سوریه را دنبال کرده و به اطلاع مخاطبان در سرتاسر جهان رسانده‌اند و بی شک نقش بزرگی در شکست گروه‌های مزدور تکفیری و افشای اهداف ضد انسانی آنها و اربابان بزرگشان داشته‌اند و شاید به همین دلیل باشد که تلاش‌های متنوعی با هدف خاموش کردن صدای آنها صورت گرفته است.

در همین راستا در روزهای اخیر شاهد شهادت دو تن از خبرنگاران و مستند سازان کشورمان بوده ایم که دوشادوش رزمندگان سوریه‌ای که در دفاع از کشورشان در برابر تروریست‌ها نبرد می‌کنند، حضور داشته‌اند.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ضمن تسلیت شهادت این عزیزان به ملت‌، جامعه رسانه‌ای ایران و خانواده آنها، از مسئولین امر می‌خواهد که حقوق تصریح شده در خصوص مصونیت‌های حرفه‌ای خبرنگاران را از کانال‌های بین المللی پیگیری نمایند تا کمتر شاهد این رویدادهای تلخ باشیم.

از سازمان‌های بین المللی مرتبط با حقوق خبرنگاران که همواره مدعی حمایت از فعالان رسانه‌ای از هر طیف و اندیشه‌ای در سرتاسر دنیا هستند نیز انتظار می‌رود که در خصوص شهادت خبرنگاران و فیلمسازان ایرانی واکنش نشان داده و عاملین و حامیان این جنایت‌ها را محکوم نمایند.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در پایان تأکید می‌نماید که بی‌تردید خون شهدای عرصه اطلاع رسانی و روشنگری در سوریه پایمال نخواهد شد و مسیری که در آن پای نهاده بودند با ایمان و افتخار توسط یاران دیگر ادامه خواهد داشت تا حقیقت آنچه در سوریه می‌گذرد برای ملت‌ها و مردم آزاده جهان بیش از پیش روشن گردد.

منبع: فارس