۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

قالی باف در آخرین جلسه شورای شهر

شهردار تهران با حضور در آخرین جلسه علنی دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران از اقدامات اعضای شورا قدردانی کرد.
کد خبر : ۱۳۰۴۲۲
صراط: محمدباقر قالیباف در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز با حضور ۱۳ نفر از اعضاء و همچنین اکبر ترکان مشاور عالی رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: فرصتی شد تا در جلسه علنی شورای شهر تشکر ویژه‌ای از اعضاء داشته باشند چرا که بنده فرصت کمتری پیدا می‌کنم تا در جلسات علنی حضور یابم.
وی تصریح کرد: از زحمات دوستان در تفریق بودجه تشکر می‌کنم و به سهم خودم از اعضاء محترم شورای شهر که به هر حال این مؤسسه حسابرسی را ایجاد کردند تشکر ویژه‌ای دارم.

قالیباف تأکید کرد: از دوره سوم شورای شهر حسابرسی جدی صورت گرفت به طوری که تفریق بودجه و حسابرسی یکی از کارهای بی‌نظیری است که در دوره مدیریت شهری صورت گرفته است و از افتخارات این دوره محسوب می‌شود.

شهردار تهران تأکید کرد: ما اگر برگردیم و به گذشته بنگریم در دهه ۷۰ از شهرداری حسابرسی صورت نمی‌گرفته است و زمانی که می‌خواستند افراد از اسناد عدم بی‌اطلاعی کرده بودند.

قالیباف تصریح کرد: از ان زمان به بعد دیگر حسابرسی نشد تا شورای دوم کار خود را شروع کرد. اگر امروز ادبیات «فاقد و غیرفاقد» استفاده می‌شود این از افتخارات شورای دوم هست.

شهردار تهران اضافه کرد: پیش از این اصلا مشخص نبود برنامه چیست چه کسی بر مبنای آن عمل می‌کند چه کسی ناظر است و ...الان می‌گویند هزار میلیارد تومان در آن دوره فاقد سند بوده که شاید مردم فکر کنند معنایش این است که این پول مفقود شده نخیر این به آن معنا است که بودجه از یک جا برداشته شده و در جای دیگری هزینه شده است.

وی افزود: ما از آن نقطه امروز به جایی رسیده‌ایم که تفریق بودجه سال ۸۸ هشت میلیارد ، ۸۹ سه میلیارد، ۹۰ پانصد میلیون تومان و ۹۱ صفر است . مردم تهران باید به این دستاورد افتخار کنند.

قالیباف در ادامه گفت: شورای سوم در روزهای پایانی کار خود چنان انضباط برنامه‌ریزی و مدیریتی اعمال کرده که تفریق بودجه سال گذشته صفر شده و هیچ انحرافی از برنامه صورت نگرفته است. گاهی برخی رسانه‌ها به نقل از افراد ناآگاه چیزهایی می‌گویند که زحمات مدیریت شهری را نادیده می‌گیرند.

شهردار تهران همچنین گفت: یک زمانی در شهرداری تهران قبل از این شورا کمتر از ۱۰ درصد پروژه‌های شهرداری به مناقصه گذاشته می‌شد و این یکی از دغدغه‌های ما بود امروز بالغ بر ۸۰ درصد پروژ‌ه‌های شهرداری به مناقصه گذاشته می‌شد و نباید به این خدشه وارد کنیم چون از انتخابات شورای سوم است.

قالیباف همچنین درباره نسبت بین بودجه جاری و عمرانی شهرداری گفت: نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری قبلا ۴۲ درصد به حدود ۶۰ درصد بود و اگر بودجه کم می‌‌آوردیم و اصلاحیه‌ای برای آن به شورا می‌آوردیم آقای شکیب می‌گفت تو را به خدا از بودجه عمرانی کم نکنید.

قالیباف ادامه داد: در دوره سوم شورا این افتخار هست که سرمایه‌ای برای شهر باقی می‌ماندو نسبت بودجه جاری به عمرانی ۱۵ به ۸۸ درصد است.

شهردار تهران ضمن تقدیر از زحمات شورای شهر گفت: بنده به عنوان یک خدمتگزار با سابقه سی و اندی سال فعالیت که ۷ الی ۸ سال آن در شهرداری تهران گذشته انصافا می‌گویم که زحماتی که در شورای سوم کشیده شده از افتخارات شورا است. نمونه آن همین آئین‌نامه نظام فنی و اجرای شهرداری است که آقایان ترکان و هاشمی پیش از دو سال و نیم است که روی آن زحمت می‌کشند.

شهردار تهران افزود: البته ما هیچگاه نگفته‌ایم اشکالات وجود ندارد اما باید برای رفع آنها زحمت بکشیم.

وی در پایان از زحمات اعضاء شورا به ویژه هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تشکر کرد
منبع: فارس