۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

تعامل ضعیف دانشگاه آزاد با مجلس

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس، با انتقاد از علمکرد دانشگاه آزاد، گفت: متاسفانه این دانشگاه رشته‌هایی را می‌پذیرد که خروجی خوبی ندارد و اکثر دانشجویان آن با بیکاری مواجه هستند.
کد خبر : ۱۳۰۴۲۵
صراط: موید حسینی‌صدر با بیان اینکه فعالیت فراکسیون دانشگاهیان به دلیل فضای سیاسی زمان انتخابات کم شده است، افزود: البته باید گفت به دلیل ضعف عملکرد وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد و تعامل نداشتن آن‌ها با فراکسیون دانشگاهیان مجلس، این فراکسیون تاحدودی کمرنگ ظاهر شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری عملکرد دانشگاه آزاد، به ارتباط ضعیف این دانشگاه با مجلس اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این دانشگاه رشته‌هایی را می‌پذیرد که خروجی خوبی ندارد و اکثر دانشجویان آن با بیکاری مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نمایندگان نسبت به دانشجویان احساس مسئولیت دارند، تصریح کرد: این دانشگاه با ایجاد رشته‌های غیرمرتبط با نیازهای کشور، باعث هدر رفتن عمر، وقت و بودجه دانشجویان می‌شود.

وی در مورد ارتباط دانشگاه و صنعت، یادآور شد: باید فراکسیون دانشگاهیان با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، مسئولان دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و همچنین در بخش صنعت نیز با وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت برای ارتباط دانشگاه و صنعت تعامل بیشتری داشته باشد.

حسینی‌صدر، با بیان اینکه برنامه‌های فراکسیون دانشگاهیان از مهرماه پررنگ‌تر خواهد شد، تاکید کرد: قصد داریم از وزرای مربوطه و همچنین معاونت علمی رئیس جمهور دعوت کنیم تا در نشستی صمیمی به مسایل مربوط با علم و صنعت بپردازیم تا این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری شود.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت فعالیت و نقش‌آفرینی این فراکسیون در مجلس، گفت: قرار است که با برگزاری جلسات مداوم به صورت هر ماه یا هر دو هفته یکبار، به پیگیری مسایل علمی و دانشگاهی بپردازیم.
منبع: خانه ملت