۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
یک مصوبه عجیب در شورای تامین

پرداخت هزینه‌های سرمایه‌داران کیش از جیب مردم!

با مصوبه اخیر شورای تامین کیش، در هر سال 750 هزار تومان و در هر ماه 60هزار تومان از جیب هر شهروند برای کمک به هزینه‌های برق پاساژها و هتل ها کمک می‌شود!
کد خبر : ۱۳۰۵۶۳
"گروه اقتصادی صراط" - شورای تامین جزیره کیش به‌تازگی تصویب کرده است که بخش عمده ای از هزینه بازارهای تجاری، مراکز رفاهی و صنعتی از جیب مردم تامین شود.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، بر اساس این مصوبه، در ساعات اوج مصرف برق، هزینه برق مصرفی بازارهای تجاری، مراکز رفاهی و صنعتی کاهش می یابد و مابقی این هزینه روی قبض برق شهروندان این جزیره حساب می شود!

جزییات این مصوبه از این قرار است که بازارها و هتل‌ها در ساعت‌هاي اوج مصرف برق يعني از ساعت 11 تا 14 و 19 تا 21  از ژنراتورهاي خود استفاده کنند و سوخت مورد نياز آنها با قيمت هزاروپانصد ريال محاسبه شود. شرکت آب و برق کيش هم مابه التفاوت قيمت سوخت را پرداخت و در قيمت تمام شده انرژي لحاظ خواهد کرد.

قیمت سوخت در مصوبه مذکور در حالی 1500 ریال در نظر گرفته شده که گازوئیل پیش از این با قیمت 3 هزار و 500 ریال محاسبه می شد.


کمک هر شهروند ماهیانه 60هزار تومان!

گفتنی است هزینه برق مصرفی این بازارها و هتل‌ها سالیانه بیش از 300 میلیارد ریال برآورد می شود و در صورتی که این مصوبه اجرایی شود، این هزینه‌ها حداقل 60 درصد کاهش می‌یابد.

این رقم بدان معناست که هتلداران و بازری های کیش سالانه مبلغ 180 میلیارد از هزینه های برق را نمی‌دهند و البته این مبلغ از جیب مردم و شهروندان کیش برداشت می شود!

جمعیت کیش حدود 25هزار نفر است که شماری از آنها را بومیان این جزیره که درآمد چندانی نیز ندارند تشکیل می‌دهند. با در نظر گرفتن مبلغی که قرار است روی قبوض برق شهروندان کشیده شود، در هر سال 750 هزار تومان و در هر ماه 60هزار تومان از جیب هر شهروند برای کمک به هزینه‌های برق پاساژها و هتل ها کمک می‌شود!

گفتنی است این مصوبه هنوز اجرایی نشده اما غرفه داران از دادن سوخت ارزان به مراکز تجاري و اقامتي باخبرند و مشتاقانه منتظر اجرایی شدن آن هستند!

یکی از مدیران مراکز تجاری کیش این خبر را تایید کرده است. او البته گفته است که "همه بازارها و مراکز اقامتي داراي مولد برق اضطراري نيستند و اگر مولد برق نيز داشته باشند اين مولدها جوابگوي برق مورد نياز بازارها نيستند."


نظرات بینندگان
ایراندوووووست
|
Netherlands
|
۱۱:۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۲۷
۰
از زمین به آسمون می باره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۱۱
۰
واقعاً كه.عدالت!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۹
۱
خدا رو شکر در یک کشور اسلامی با رعایت عدالت زندگی میکنیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۱۴
۰
اميدواريم شاهد برخورد با اين نوع مشكلات و تبعيض ها در دولت تدبير و اميد باشيم.به اميد سرزميني پُر از عدالت
مردمدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۱۱
۰
مسئولين محترم شما را به خدا ، كمي به فكر مردم باشيد.انصاف پيشه كنيد...
ع مثل عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۱۰
۰
آره ديگه.افرادي كه مسئوليت دارن كه خودشون قبوض آب و برقشون رو پرداخت نمي كنند. اداراتشون پرداخت ميكنه.پس ديگه چه اهميتي داره كه پول برق يك بازاري را يك كارگر پرداخت كند يا حتي اينكه چه اهميتي دارد اين پول روي قبوض همه مردم لحاظ شود.آنها كه پول نمي دهند پس خدايا به داد مردم-مردم-مردم برس
از حق الناس بترسيد.چگونه در آن دنيا مي خواهيد جواب اين همه انسان را بدهيد.حتماً مي توانيد كه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
۱۵
۰
من خودم درکیش زندگی میکنم.((البته به اجبار وبه علت مشکلات سلامتی ریوی ناشی ازآسیب های شیمیائی جنگ تحمیلی))کارمند بخش خصوصی هستم بامدرک لیسانس+23سال سابقه کار+ماهی دومیلیون وخرده ای حقوق بدون هیچگونه درآمددیگر ازمحل بنیادجانبازان وغیره+دوفرزند دانشجو +ماهیانه یک میلیون ودویست هزارتومان قسط بابت وامهای دریافتی گذران زندگی درطول سالهای گذشته
بااین حساب یعنی برای من ازحقوقم باقی میماند هشتصد وخرده ای هزارتومان درماه
حالا------حالا
اگه این چیزی که شما گفتین حقیقت پیداکنه من که زورم به کسی نمیرسه اما همه ایمان و وفاداری ام راازدست خواهم داد و به خدا واگذارخواهم کرد.
امثال من درکیش خیلی زیادهستند ماهیچگونه نفع و بهره ای ازامکانات تفریحی وگردشی کیش نداشته ونداریم.اصلا وسعمان نمیرسه که مثلا یکباربخواهیم بریم" جت اسکی" سواربشیم.حالا اگه قرارباشه تاوان خوشگذرانی پولدارها ودرآمد بالای بازاریان راامثال مابدهند همین میشه که گفتم.یعنی ازدست دادن ایمان واعتقاد وناله ونفرین وواگذاری به خدا وروز قیامت.والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
۸
۰
آقايان اگر دعاي خير مردم پشت سرتان نباشد عاقبت به خير نمي شويد واي بر آنكه آه مردم دامن گيرتان گردد كه خسر الدنیا و الآخره هستيد