۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

ادعایی که مطهری آن را رد کرد

علی مطهری، ادعای دکتر نصر مبنی بر توصیه شهید مطهری به وی برای پذیرفتن مسئولیت دفتر فرح پهلوی را رد کرد.
کد خبر : ۱۳۰۶۶۷
صراط: به گزارش جهان، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز پنج‌شنبه خود نوشت:
دکتر علی مطهری، ادعای دکتر نصر مبنی بر توصیه شهید مطهری به وی برای پذیرفتن مسئولیت دفتر فرح پهلوی را رد کرد. دکتر نصر در مصاحبه با "مهرنامه" درباره پذیرش ریاست دفتر همسر شاه معدوم گفته است: "تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان در مورد پذیرفتن این نوع مشاغل به من اصرار می‌کردند. اسم آنها را نمی‌خواهم ببرم و فقط یکی را نام می‌برم که آن هم مرحوم مطهری است." به گزارش انتخاب، فرزند شهید مطهری درباره این ادعا گفت: این سخن با آنچه اینجانب از پدرم در این موضوع شنیده‌ام سازگار نیست و لاجرم یکی از این دو باید خلاف واقع باشد. از جمله زمانی که استاد مطهری عکس آقای دکتر نصر را درحال تعظیم در مقابل فرح در صفحه اول روزنامه کیهان دیدند جمله‌ای در نکوهش ایشان گفتند که قابل نقل نیست. یا در جای دیگر فرمودند: "دکتر نصر تحت فشار همسرش که دائم به او می‌گفت تو از اقران خود عقب ماندی، این پست را پذیرفت."

* از اردبیل خبر می‌رسد علیرغم اعتراضات مردم این شهر به ورود گردشگران بدحجاب و حضور مردان با وضعیتی نامناسب و زننده در خیابانها در فصل گرما طی سال‌های اخیر، امسال ظاهر شدن افراد بدکاره بعنوان واسطه‌های مکانهای توریست پذیر افزوده شده است. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، امسال جوانانی در خیابانهای مناطق توریستی بخصوص شهر توریستی سرعین آزادانه از جنس مخالف برای صرف غذا در رستورانها و استراحت در اقامتگاههای مورد نظر خود دعوت می‌کنند. استان اردبیل یکی از استانهای پرجاذبه با هویت فرهنگی و مذهبی است، ولی متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل کم توجهی مسئولین ذیربط و رفتار ناشایست عده‌ای گردشگران وجهه مذهبی منطقه خدشه‌دار ‌شده است.

* در پی چاپ مطلبی در ستون جهت اطلاع با مضمون کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی نمایندگی سایپا در شماره دیروز روزنامه، شرکت خودروسازی سایپا توضیحی ارسال نموده که متن آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد: "نمایندگی شرکت سایپا با کد ۲۴۰۹ در استان همدان به دلیل تخلف از ۹ ماه قبل لغو امتیاز گردیده است و این مرکز از آن تاریخ هیچگونه ارتباط کاری با شرکت سایپا نداشته است، لازم به ذکر است پس از لغو امتیاز نمایندگی از سوی سایپا محل این نمایندگی از سوی نماینده سابق به اشخاص دیگری اجاره داده شده است که این موضوع توسط مستاجر رخ داده و اینگونه که در خبر نیز آمده است ربطی به نماینده سابق شرکت سایپا ندارد."