۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳

امام «مجمع عقلا» را سرجایشان نشاند !

در تاريخ انقلاب اسلامي جرياني كه خود را « مجمع عقلا» ناميدند در حاشيه جنگ و نبرد بي امان انقلابيون اصيل و حماسه آفريني بي نظير ملّت بزرگ ايران به دنبال تنزّل صحنه ي عظيم جهادي كشور به معاملات دنياي كوچك سياستمداران بودند.
کد خبر : ۱۳۰۹۹۶
صراط:  داستان اين گروه كه رئيس جمهور دوره يازدهم باني و موسس ايشان مي باشد خود گواه قطب بندي جدي بين نيروهاي درون نظام بوده است .

آقاي « حسن روحاني » درباره اين جمع حدود يك سال قبل در مصاحبه اي با « ماهنامه نسيم بيداري » مي گويد :

« ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود سی و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هر کس صاحب نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تأثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل  شد . »


اگر بخواهيد درباره اين جمع بيشتر آگاه شويد حكايت آقاي « اكبر رفسنجاني » - از جمله كساني كه آقاي روحاني را داخل نظام آورده است - خواندني است :

« مسئله بعدی امام بود که لحظه ای اجازه نمی‌داد درباره ختم جنگ بحث کنیم . در مجلس هم عده ای بودند به نام «‌مجمع عقلا» و آقای روحانی - که برای پایان دادن جنگ فعالیت می‌کردند - که امام آنها را سر جایشان نشاند. »

(اکبر هاشمی رفسنجانی . «پایان دفاع ، آغاز بازسازی» ص 188)


« محسن رضايي » فرمانده وقت سپاه نيز در اين باره مي گويد :

« چند وقت پیش، یک جلسه ای به اسم عقلا در مجلس محترم شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه آمدند و نظر خود، بحثهایی را مطرح کردند... خوف این می‌رفت که این بحث‌ها به خارج مجلس سرایت بکند و نتیجتاً باعث بشود که به جنگ لطمه وارد بشود. امام به محض این که این جلسه را فهمیده بود، دستور داده بود به آقای هاشمی که این چیست و چه کسی این جلسات را تشکیل می‌دهد؟ هر کس این جلسات را تشکیل می‌دهد، بگویید این جلسات را منحل کنند و این حرف‌ها را نزنند.»

(« بررسی عملیات والفجر 8 » محسن رضایی در گفتگو با راویان جنگ تحمیلی – مرداد1365-تهران. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس . 1390 . ص 69)

منبع: نکات پرس