۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

فراکسیون اعتدال تشکیل نشد چون...

کمال پیرموذن گفت: باهنر در فراکسیون رهروان ولایت حضور و تأثیرگذاری ندارد.
کد خبر : ۱۳۱۲۴۶
صراط: کمال پیرموذن  درباره تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس، گفت: تعدادی نمایندگان اصلاح طلب، مستقل‌ها و برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گرد هم جمع شدند با این استنباط که تشکیل فراکسیون جدید در مجلس برای دولت روحانی موثر خواهد بود.

وی افزود: برخی اعضای هیأت رئیسه مجلس و بزرگانی خارج از نهادقانونگذاری به ما توصیه کردند که چون فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به لحاظ کمی تأثیرگذار است و تعداد متقاضیان تشکیل فراکسیون اعتدال آنقدر نیست که تأثیر موثری در میزان آرای وزرای پیشنهادی بگذارد بنابراین بهتر است که فعلا در این رابطه اقدامی نشود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان مکنونات قلبی آن جمع از نمایندگان برای تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس وجود دارد، تصریح کرد:‌ اصرار بر تحقق چنین امری صرفاً حمایت از دولت روحانی و پیام مردم در 24 خرداد بود و عدم تحقق آن صرفا به عدم تأثیرگذاری فراکسیون برمی‌گردد، به عبارت دیگر کسی سد راه این 50 نماینده نشده است.

وی درباره انتقاد‌های اخیر به نحوه تصمیم‌گیری در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآور شد: اختلاف نظری وجود ندارد بلکه در 2هفته اخیر گلایه‌هایی مطرح شد درباره اینکه فراکسیون رهروان می‌تواند در مهار تندروی‌ها، تخریب‌ها و اعمال نفوذ تندروها در هیأت رئیسه مجلس موثرتر عمل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد:‌ در 2 هفته اخیر شاهدیم تندروها نگاه‌های مخالف خود را با پیام 24 خرداد و تحقق حماسه اقتصادی از تریبون‌ مجلس بیان می‌کنند و ما گلایه‌مندیم که این مباحث باید مدیریت شود.

وی درباره اختلاف باهنر با کاظم جلالی، ادامه داد:‌ باهنر خیلی در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت حضور و تأثیرگذاری ندارد، ضمن آنکه نمایندگان حامی تشکیل فراکسیون اعتدال راه شان از باهنر جداست و هر کس صحبتی را خلاف این مسئله مطرح کند درست ریشه یابی نکرده است.
پیرموذن تصریح کرد: اخیرا به کاظم جلالی پیشنهاد معاونت سیاسی و قائم مقامی وزارت کشور داده شد اما رئیس مجلس و تعدادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از او خواستند که این پیشنهاد را رد کند، او هم از پذیرش این پیشنهاد منصرف شد.

منبع: مثلث آنلاین