۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

همه برگه برنده های توفیقی

گزینه معاونت فرهنگی وزارت علوم، معاون اسبق فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بوده و سوابقی نظیر مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، دبیری شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مدیریت آسیا و اقیانوسیه معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری را در کارنامه مدیریتی و فرهنگی خود دارد.
کد خبر : ۱۳۱۳۵۴
صراط: شنیده شده پس از برخی تصمیمهای مساله دار و انتصابات اخیر در وزارت علوم و بازتابهای منفی برخی از آنها در میان استادان و دانشجویان حزب اللهی و نمایندگان مجلس، دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم تصمیم گرفته با دو انتصاب جدید فضای شکل گرفته پیرامون خود را تلطیف نماید.

بر اساس این گزارش وی برای معاونتهای فرهنگی و آموزشی خود به ترتیب حجت الاسلام صابر اکبری جدی و دکتر مجتبی شریعتی نیاسر را در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری جدی گزینه معاونت فرهنگی وزارت علوم، معاون اسبق فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بوده و سوابقی نظیر مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، دبیری شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مدیریت آسیا و اقیانوسیه معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، عضویت در کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست ستاد ازدواج دانشجویی کشور و ریاست بنیاد دائره المعارف استان اردبیل را در کارنامه مدیریتی و فرهنگی خود دارد.

اسلامی شدن دانشگاه‌ها، انقلاب فرهنگی، وحدت حوزه و دانشگاه، بیداری اسلامی، اندیشه سیاسی، بررسی تحولات خاورمیانه، جنبش دانشجویی، خانواده، حجاب، مسائل دینی و اعتقادی، مدیریت فرهنگی، مهارت‌های تشکیلاتی و اصل ولایت فقیه و حکومت دینی از جمله موضوعات تحقیقی و پژوهشی مورد توجه اکبری جدی است.

انتظار میرود انتصاب وی به این سمت اندکی از التهابهای شکل گرفته پیرامون توفیقی را کاهش دهد.

بر پایه این گزارش، مطرح ترین گزینه معاونت آموزشی یعنی «دکتر مجتبی شریعتی نیاسر» نیز استادتمام گروه مهندسی شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران است که چهره ای علمی و مذهبی به شمار می آید تا سیاسی.

شریعتی از خانواده ای روحانی است و در حال حاضر عموی وی آیت الله شیخ حسن شریعتی نیاسر به عنوان عضوی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارد.
وی مدیرکل اسبق آموزش دانشگاه تهران، رئیس اسبق دانشکده فنی دانشگاه تهران، مدیر پژوهش و فناوری سابق شرکت ملی گاز ایران و رئیس اسبق دانشگاه کاشان بوده که به دلیل اختلاف با دکتر معین (وزیر وقت علوم) برکنار شد. آخرین مسوولیت وی در دولت دهم،  ریاست شورای انجمنهای علمی ایران بوده است.

نکته جالب در مورد شریعتی نیاسر، وجه اشتراک وی با کامران و فرهاد دانشجو در زمان تحصیل در انگلستان است به طوری که وی 25 سال قبل و زمانی که در دانشگاهی در شهر منچستر انگلیس در آستانه دفاع از تز دکتری خود بود، به جرم پرچمداری جنبش حمایت از فتوای امام خمینی (ره) در ارتداد سلمان رشدی و با فشار لابی صهیونیست ها و با نامه مستقیم وزیر کشور وقت انگلیس از آن کشور اخراج شد؛ اتفاقی که خود او سه سال قبل در مصاحبه با شماره 33 نشریه پنجره، آن را بزرگترین افتخار زندگی اش اعلام کرد.
 
شابد توفیقی بخواهد با ویژگی مشترک این دو معاون جدید خود یعنی نزدیکی به حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس نهم کفه ترازو را در صورت معرفی به مجلس نهم به نفع خود سنگین تر نماید.