۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

تاکیدتوفیقی‌برلزوم‌تغییرظرفیت‌پذیرش‌دانشجو

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته های تحصیلی و برنامه های درسی باید حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.
کد خبر : ۱۳۱۳۷۸
  صراط: جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره لزوم تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف براساس نیاز آینده بازار‌‌‌ کار اظهار داشت: این موضوع مسئله مهمی است به ویژه زمانی‌ که موضوع اشتغال دانش آموختگان مطرح می‌شود که باید در این حوزه بازنگری صورت بگیرد و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.

وی همچنین درباره برنامه‌های وزارت علوم برای بومی سازی و توزیع تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور‌ گفت: یک سری از دانشگاه‌ها ماموریت محلی و دانشگاه‌های بزرگ‌تر ماموریت ملی و همچنین ماموریت‌های بین المللی دارند و این موضوع باید در طرح توسعه دانشگاه‌ها لحاظ شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: چیزی‌که مهم است اینکه هر دانشگاه در درجه اول باید پاسخگوی نیازهای محیطی خودش باشد. بنابراین انطباق باید صورت بگیرد و حالا اگر شاخص‌های کیفیتی دانشگاهی ارتقا پیدا کرد، می‌تواند ماموریت‌های ملی و بین المللی هم ایفا کند. اما در اولویت اول ما پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای محیطی و انجام ماموریت‌های محوله است.

منبع: تسنیم