۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰

پیش بینی وضعیت‌ جوی کشور

مدیر‌کل هشدار سریع و پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز تا اواخر جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان بارش باران گاهی با رعد و برق و کاهش دما رخ خواهد داد.
کد خبر : ۱۳۱۵۶۵
صراط: عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر‌کل هشدار سریع و پیش‌بینی هواشناسی در خصوص وضعیت هوای کشور اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی 3 روز آینده برای شهرهای شمالی شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق متناوب و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا و جمعه در استان‌های واقع در سواح دریای خزر بارش باران تشدید می‌شود و در روز جمعه دمای هوا کاهش می‌‌یابد و همچنین از اواخر جمعه تا شنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر‌کل هشدار سریع و پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز و جمعه برای استان‌های قم، تهران و سمنان وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و دمای هوای پایتخت در گرمترین به 36 و در سردترین به 25 درجه خواهد رسید.

امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طی  روز گذشته در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و از عصر امروز تا اواخر جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان بارش باران گاهی با رعد و برق و کاهش دما رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که بارش از اواخر امروز تا ظهر جمعه در استان گیلان و غرب استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار باشد. همچنین طی روز شنبه وزش باد در بخش‌های شمالی خلیج فارس سبب مواج شدن دریا در این مناطق می‌شود.

منبع: تسنیم